Gå til innhold

Jeg er redd for at jeg har brystkreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig vondt i det ene brystet. Har funnet en klump liknende sak på oppsiden av brystet. Ifølge min mor er det visst veldig vanlig, men jeg er veldig urolig nå. Er det hysterisk å ringe lege pga dette?

Anonymous poster hash: 640be...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke hysterisk å ringe legen pga en nyoppdaget kul.

Husk at de fleste slike kuler er godartede. Og smerte er ikke blant de vanligste symptomene for brystkreft.

Men ring legen i morgen og få en time, så slipper du å gå og bekymre deg.

Anonymous poster hash: e7340...cda
Gjest Morn du
Skrevet

Ring legen, bestill time og ta det derfra. Hysterisk er det ikke.

Skrevet

Er kulen i brystet vond/øm er det nok bare en melkekjertel, er den ikke vond derimot er det større grunn til bekymring.

Anonymous poster hash: 315ba...b8a

Skrevet

Lurt å ikke klemme noe særlig på kulen, for da kan den bli betent. Som hun øverst sier så er ikke smerter et symptom ved kreft (i de aller fleste tilfellene), så prøv å slapp av. Jeg vet det er dritvanskelig!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også veldig vondt i brystene.-Har sittet nå å kjent etter kuler .Men finner ingen.Men kjenner litt kjertler.Leser flere kreft blogger å er livredd for å få kreft.

Anonymous poster hash: 58227...4c1
Skrevet

Jeg sitter og for tiden og kjenner mye etter i mitt eget bryst. Jeg vet at lymfene hovner opp ca. en gang i mnd. Vet ikke om det har med menstruasjonen og gjøre. I tillegg klør det og noen ganger får jeg strålende smerter i brystet. Jeg har tenkt å dra til lege. Er ikke kjempebekymra, men vil ha behandling om det skulle være noe. 

Anonymous poster hash: 47980...754
Skrevet

Påvirket av rosa sløyfe-reklamene?

Skjønner det godt, det skaper bekymring.

Skrevet

Ja, jeg er helt klart påvirket av en reklame jeg så på facebook tidligere denne måneden. 

Men jeg tenker det er likeså greit å dra. Hvis det er slik at det er ingenting så kanskje jeg kan få opplæring, skikkelig opplæring, i å undersøke mine egne bryster. 

Anonymous poster hash: 47980...754
Skrevet

Du er ikke hysterisk, men ha i bakhodet at ca 90 % (husker ikke nøyaktig) av alle som undersøkes for brystkreft etter henvisning fra fastlege til mammografi osv, IKKE har brystkreft.

Anonymous poster hash: 67169...692

Skrevet

Lurt å undersøke brystene jevnlig, for da er det lettere å oppdage endringer. 

Skrevet

Jeg har nettopp vært gjennom akkurat det samme. Fant en kul og hadde smerter i brystet. Ringte dagen etter til fastlegen, fikk time der samme dag. Sendte henvisning til mammografi. For noen dager siden tok jeg mammografi og røntgen, alt er helt fin! :D Det var bare brystvev som var knuldrete.

Har også hørt at smerter i brystet har ingenting å si på kreft, da er det mer hormonelt, betennelse, irritasjon eller noe annet (som regel uskyldig).

Oppdager man en kul bør man få det sjekket likevel, de fleste har ikke kreft. :)

Anonymous poster hash: 5382b...0b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...