Gå til innhold

Mykoplasma/stille lungebetennelse, er så utrolig sliten.....

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer dette? Har gått på medisiner i 4 dager nå, vært dårlig i halvannen uke.

Jeg har null energi, er tøtt, slapp og har bare lyst å sove. Hosten har bedret seg endel men ellers er jeg skutt. Jeg må jobbe hver dag, driver for meg selv, så har dessverre ikke luksus med egenmelding/sykemelding. Noen som vet hvor lenge jeg må belage meg på å ha den slik?

Anonymous poster hash: 51d75...418

Fortsetter under...

Jeg har hatt det i fire uker nå... Men gikk i tre uker før jeg startet på medisin. Tipper du er bra igjen til kuren er over, det satser ihvertfall jeg på! God bedring!

Anonymous poster hash: e1ce6...038

Jeg fikk det samme for tre-fire uker siden, og føler det på helt samme måten som deg. Hosten er mye bedre, men kroppen er tung og sliten. Hadde selv heller ikke muligheten til sykemelding da det stod på som verst, og er redd det er med på å forlenge plagene.

God bedring, håper du snart føler deg bedre!

Å, stakkars deg!

Hele familien fikk mykoplasma lungebetennelse i fjor på denne tiden. Og det varte og rakk. Faktisk i 6 uker. Men det er ingenting, svigermor har hatt det i snart ett år. Håper det går kjapt over for deg.

Anonymous poster hash: 00154...dc1

Annonse

Siden mykoplasmalungebetennelse av en eller grunn ikke gir veldig stort utslag på CRP selv om man kjenner seg fryktelig dårlig, så tok det over en uke og to legebesøk før jeg fikk riktig diagnose.

Anonymous poster hash: 234b1...ee6

Jeg husker ikke, men det varte lenge. Jeg hadde akkurat fått min første jobb, jeg hadde vært skikkelig dårlig i sikkert fire uker, hallusinerte og var virkelig ttafor.

Da jeg startet i jobben hadde jeg endelig fått riktig penicillin og gått på den i noen dager, men jeg var virkelig totalt kake. Hadde aldri gått på jobb hvis ikke det var fordi det var min aller første. En på jobben kommenterte faktisk at jeg så så tynn og elendig ut også - mistet jo mange kilo fordi jeg ikke hadde fått i meg mat på flere uker. Gikk der på jobben og kaldsvettet og hostet.

Så hanglet jeg i mange måneder etterpå.

Stakkars deg, god bedring!

Anonymous poster hash: 5ce68...d5d

Jeg var skikkelig syk i 6 mnd, med konstant hoste.. gikk på tre antibiotikakurer før feberen slapp. Etter 6 mnd dro jeg til homeopat, først da stoppet høsten. Var dårlig form enda 6 mnd etter det..

Og etter den runden fikk jeg astma, og har hatt flere vanlige lungebetennelser etterpå.

Får håpe du ikke får det så hardt :)

Anonymous poster hash: 2c1f9...cec

Annonse

Jeg har opplevd det samme som deg rett over her. Mange måneder med mykoplasma-lungebetennelse, etterfulgt av stadige lungebetennelser. Fikk i snitt 1 antibiotikakur hver 3.-4. måned. Nå, to år senere, føler jeg meg i noenlunde god form. Har ikke vært skikkelig syk siden februar, og formen går sakte men sikkert fremover.

Heldigvis for deg HI, så har jeg hørt om mange som har blitt relativt kjapt frisk også :-)

Anonymous poster hash: 5c0f9...378

Gikk med det i fjor sommer. Tok 3 uker før jeg oppsøkte lege håpet det ville gå over, ville ikke til legen for "småting". Burde oppsøkt lege tidligere bare så det er sagt ;-)

Uansett, lungebetennelsen hang i kroppen en stund etterpå også. Slapp, sliten og tung i pusten i ca 5 uker etter at jeg oppsøkte legen å fikk antibiotika

Ikke bare bare, men det blir bedre. Tar dessverre bare litt tid

God bedring

Jeg som har svart lengre opp her fikk dessverre ikke anitibiotika, siden legen mente det verste var over snart siden det hadde gått i underkant av to uker. Men skjønte at jeg burde ha bedt om det, siden det fremdeles kjentes ut som om jeg var overkjørt av en bil i noen måneder etterpå...

Slet kraftig med å puste når jeg lå nede, også før diagnosen ble satt og i mange uker etterpå, og dro utmattet og elendig i desperasjon en dag til Expert og kjøpte ny superstøvsuger jeg støvsugde hele huset med siden jeg først trodde det var støvallergien min som var årsaken til pustevanskene. Ble IKKE mye bedre av det, som du sikkert skjønner ;).

Anonymous poster hash: 234b1...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...