Gå til innhold

Spiser for mye?

Anbefalte innlegg

Min lille gutt som snart er 4,5 mnd, spiser ganske mye i løpet av et døgn. Jeg har enda ikke klart å få inn faste måltider, for han må stadig vekk ha en skvett melk (gir flaske) mellom måltidene. Han hyler rett og slett om han ikke får disse mellommåltidene. Tidligere holdt han 2-3 timer når han fikk en flaske melk. Etter at jeg startet med fast føde, har det heller ikke blitt bedre. Synes dette er veldig slitsomt, for jeg må til stadighet ha en flaske varm melk med meg om jeg skal hente datteren min på skolen, om jeg skal på butikken, osv, for når han blir sulten, så er det full krig. Da kan jeg glemme å handle om han ikke får melk. Noen andre som opplever dette? Han var grei en liten periode, men sånn som dette har han vel egentlig vært siden han var bare noen uker gammel. Veldig slitsomt :/

Anonymous poster hash: f92fe...09c
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092081-spiser-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har prøvd det meste nå. Vann vil han ikke ha for alt i verden. Da blir han bare sint :( Og han begynner å bli stor, så jeg får vel snart pes fra HS. Skal dit i morgen, og kjenner jeg gruer meg. 67 cm og 9,5 kg nå.

OI, ja da er han STOR ja! Da får du nok litt pes fra HS :S Sånn er det jo ofte ...

Har du prøvd å tynne ut mme? Dvs ha en skje mindre med pulver i hver flaske? Da blir det kanskje mindre interessant. Ville nok også prøvd å ikke gi alt for mye fast føde og holdt med til kalorifattige alternativer som gulrotpureen til Hipp og fruktmosene med minst kalorier i (les på boksen). Jeg mener IKKE å slanke ungen, men bare velge de alternativene som ikke gir mest kalorier sånn at ungen ikke venner seg til for mye og vil kreve mer og mer.

Anonymous poster hash: 71379...853

Fruktmos har jeg aldri gitt, men gulrotpure får han litt av til middag. Jeg har lest at dem kan bli dehydrert og man blander melken for tynn, så det har jeg ikke tørt å gjort, men jeg får sikkert noen råd av HS i dag. Skal dit kl 9. Kjenner jeg ikke gleder meg til det :mellow:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...