Gå til innhold

Babyen vil ikke ha grønnsaker...

Anbefalte innlegg

Hva gjør man da?

Snuppa er 5 mnd og spiser grøt og fruktmos,men middag?nei,det vii hun ikke ha...Har gitt henne gulerot, butternut, poteter og skal prøve kål og søtpotet,men det går himla tregt.hun gaper knapt,mens når hun får grøt eller fruktmos står munnen åpen hele tiden!

Hva gjør man?Bare fortsetter?Skal jeg tilsette noe,smør, olje?prøvde å tilsette mm,hjalp ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144092064-babyen-vil-ikke-ha-gr%C3%B8nnsaker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil hun kun ha det som vi spiser. Hun nekter å bli matet med skje, derfor har hun fått kokte gulerøtter og poteter i hånden slik at hun kan spise selv. Hun er veldig dårlig på å spise, men jeg ser en stor forbedring nå som hun klarer å tygge litt mer og har kontroll på tungen. Det beste hun vet er når hun får gå ifra bordet og kan finne maten sin selv på gulvet før jeg rekker å tørke opp ;) Da kan hun spise det meste faktisk ;)

Babyen er tross alt bare 5 mnd gammel.. 

Så det er ikke over enda :P 

Du får bare fortsette å prøve hver eneste gang, selv om barnet ikke gaper eller vil ha. Men da må du evnt gi annen mat etterhvert som det her blir måltider.

Anonymous poster hash: b9ef2...d56

Noen er også mindre gla i grønnsakene, de er ofte veldig følsomme for bitterstoffene. Det at de er kokt hjelper på! Ikke stress! Jeg har en som nærmer seg 2, 5 år og ikke likte gulrøtter i begynnelsen.... Når han var rundt 10 mnd endret mye seg, og han spiste oliven før han var året :o

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...