Gå til innhold

Livet rakner! Helt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er undersøkt for alt som kan undersøkes! Mineraler, vitaminer, fibromyalgi, overleger av alle slag, hodet er scannet, lungene er scannet (MR), jeg har vært hos 2 psykologer som har erklært meg frisk. Flåttbitt er også sjekket, sikkert mye annet og jeg ikke kommer på i farta. Har prøvd alternative metoder også som healing, osteopat, nåler...

Det eneste som er galt, er at jeg er ikke frisk. Jeg har null energi. Jeg er helt ferdig. Er så dønn sliten jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve dagene. Min nåværende psykolog sier jeg er deprimert - men det er kun fordi jeg savner hverdagene hvor jeg fungerte. Hun sier det er normalt å føle en sorg over situasjonen jeg er i nå, og som jeg har vært i i 6 år.

Jeg har vært sykemeldt sånn smått i 5 år, til jeg nå for 1, 5 år siden gikk ut i 100% sykemelding. Går nå på AAP.

Men jeg er så lei meg. Mestrer ikke noe. Hele selvfølelsen er i dass! Føler meg grusom. Orker ikke dusje i dag, noen dager siden sist og når jeg tenker meg om :( Orker ikke noe, men bestemte meg for å høre om dere hadde noen råd...

Psykologen har henvist meg til en senter på nyåret 2014 hvor jeg skal utredes for ME. Der må jeg være i TRE uker :( Gruer meg veldig, for jeg har 3 barn jeg må reise i fra!!! Samtidig så gleder jeg meg litt... Tenker kanskje jeg bare kan "lade" der... ikke gjøre noe, bare eksistrere... Har veldig blandede følelse for dette :(

Min man løper rundt og er kåt som en gal, det er grusomt. Jeg orker ikke "gi mer av meg selv", jeg orker ikke ha sex mer når jeg egentlig ikke orker. Men må vel i dag, eller kanskje i morgen.

Kanskje jeg bare burde gå i fra han? Jeg har sagt det til han så mange ganger jeg forstår hvis han vil ut av dette forholdet. Jeg hadde ikke bæret nag, vi lever bare en gang, og jeg vil han skal være lykkelig. Men han sier han ER lykkelig... Han elsker meg som jeg er, han er så forståelsefull, han sier min jobb er å ligge på sofaen og sove, se på TV eller bare slappe av. Har dere hørt!!! Han er så alt for snill :( Og jeg er bare et null :( Jeg klarer ikke ta meg sammen, bruker store deler av dagen på å klandre meg selv, er så sint over situasjonen, flau er jeg også! Alt er pyton :(

Hva slags liv går jeg i møte...???

Jeg har også gått ned 8 kilo på ett år, noe som er rart når jeg ikke beveger meg... Psykologen mener det er musklene som er borte, derfor jeg har rast i vekt. Huff... Er det noen som kan gjøre mirakler med meg? Jeg vil bare fungere nogenlunde normalt, ønsker ikke være perfekt eller noe. Bare ha et greit liv, helt normalt, som alle andre :(

Hilsen skammende naver :(

Anonymous poster hash: 7df5d...3cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som du er utslitt og deprimert. 

Håper du finner ut av det til slutt.

Også trenger du ikke være redd for å ha rast ned i vekt, for 8 kg. på et år er lite selvom du ikke beveger deg noe særlig. Med mindre du spiser masse mat da så klart.

God bedring og håper ting ordner seg

Anonymous poster hash: a2efc...d25
Skrevet (endret)

Har du sjekket deg for matintoleranser? Kjenner meg igjen i mye av det du skriver,- vært gjennom ALT av undersøkelser via fastlegen, men ingen ting galt i deres øyne. Har også prøvd healing, naprapat, kiropraktor mm uten resultat. Fant til slutt ut at jeg hadde lekk tarm via Røa Alternative Medisin, og utredes nå for ulike ting jeg reagerer på. Ville bestilt en time hos Balderklinikken,- de er leger som tenker bredt, alternativt og helhetlig!!!!

Se:

http://din-helse.no/?page_id=15

Endret av Stella&My+2
Skrevet

Jo, jeg spiser som bare det, hele tiden. Trøstespiser litt kanskje? Eller kjedespise? :(

HI

Skrevet

Ja, alt av allergier, testet for cøliaki, alt er testet. Men takk for at du kommer med forslag!

HI

Skrevet

evt Volvat

Anonymous poster hash: 0289d...56a
Skrevet

Jeg ble testet for matallergi hos legen, ingen funn. Hos en akupunktør fant de masse allergier som tappet meg for energi. Jeg kuttet ut masse matvarer og i løpet av en 14 dager så var energien tilbake på topp. I samråd med akupunktøren begynte jeg sakte og spise og tilvenne kroppen det jeg var allergisk mot, og jaggu har jeg aldri hatt d slik igjen.

Min mann var også veldig sliten for en stund siden, oket ingenting, ingen funn på blodprøver. Jeg kjøpte likevel folat og jern jeg tvinget i ham. sakte men sikkert steg formen og han har aldri hatt d slik igjen, og sier han ikke tør gå en dag uten disse mirakelpillene.

God bedring og kast vekk samvittigheten!

Anonymous poster hash: 59328...706
Skrevet

Høres litt ut som meg dette. Er nå fullt sykmeldt , går snart over på AAP.

Skal få en uttalelse av psykiater. Mistenker Bipolar på meg. Går igjen i familien.

Anonymous poster hash: 7bc55...4d7

Skrevet

Jeg ble testet for matallergi hos legen, ingen funn. Hos en akupunktør fant de masse allergier som tappet meg for energi. Jeg kuttet ut masse matvarer og i løpet av en 14 dager så var energien tilbake på topp. I samråd med akupunktøren begynte jeg sakte og spise og tilvenne kroppen det jeg var allergisk mot, og jaggu har jeg aldri hatt d slik igjen.

Min mann var også veldig sliten for en stund siden, oket ingenting, ingen funn på blodprøver. Jeg kjøpte likevel folat og jern jeg tvinget i ham. sakte men sikkert steg formen og han har aldri hatt d slik igjen, og sier han ikke tør gå en dag uten disse mirakelpillene.

God bedring og kast vekk samvittigheten!

Anonymous poster hash: 59328...706

Jern til en mann???? Gudd, du må være forsiktig, det kan ta livet av han! Håper du vet hva du/dere gjør!

Skrevet

Lekt tarm syndromet "finnes" ikke i Norge! Skal du utredes for noe som er utenfor Norges fikantet a til b boks, må du oppsøke privatist sektoren! Koster flesk, men du kan bli frisk! Ikke regne med å få noe støtte fra det offentlige da dette ikke er " godkjente diagnoser". Forøvrig så er ikke flott testene i Norge gode nok til å få svar, gir ikke alltid positivt utslag da det nok igjen er det offentlige som står for innkjøp av "billig" tester, som ikke er gode nok. ME er heller ikke voldsomt anerkjent i Norge, hvor leger ennå påstår at dette er en psykisk diagnose! Satsningen for forskingen på me er minimal! Er vel kunn i en i Oslo, Bergen og Stavanger som driver med denne gruppen! Ellers så kan du oppsøke en lege og professor i indremedisin og kardiologi som driver forsking på dette på høyt nivå! Dedikert mer eller mindre livet sitt for denne gruppen! Blodprøver blir sendt til redlabs i Amerika og belgia. Er i Belgia han har sin praksis! Han har fått papirer på å praktisere i Norge. Pendler fra Belgia til Norge for å følge opp pasienter. Praksisen heter himmunitas og legen dr. Kenny de meirleir! Vil anbefale dette hvis du ikke kommer noe vei m det norske systemet! Cøliaki kan også være vanskelig å oppdage da det ikke alltid vises i blodet og mann trenger biopsi(gastroskopi). Jeg er rimelig sikker på at du har en dyp depresjon, noe som er forståelig ettersom hverdagen du opplever.

Har vært i labyrinten jeg også, men i rolle som mor! Jeg gav opp alt som heter norsk helsevesen da det ikke kom noe sted og barnet mitt ikke ble bedre å hadde det vondt/ smertefult! På verdensbasis ligger de norske legers kunnskaper langt fra toppnivået! Det er kunn en enkelt blodprøve for å få svar på en diagnose, såkalt a til b! Blir det mer innviklet hvor de må se flere blodprøver i en sammenheng melder de seg ut og det blr stemplet som alternativt!

Så frustrasjonen din iforhold til å ikke bli frisk til tross for utredning er du langt ifra alene om! Jeg brukte 100 000 kr på prøver og medisiner og har idag en smertefri og friskt barn! Blant annet behandlet for lekt tarm, borelia for å nevne noe.. Noe norske leger eller tester mente han ikke hadde...

Anonymous poster hash: 70890...6bf

Skrevet

Jeg er undersøkt for alt som kan undersøkes! Mineraler, vitaminer, fibromyalgi, overleger av alle slag, hodet er scannet, lungene er scannet (MR), jeg har vært hos 2 psykologer som har erklært meg frisk. Flåttbitt er også sjekket, sikkert mye annet og jeg ikke kommer på i farta. Har prøvd alternative metoder også som healing, osteopat, nåler...

Det eneste som er galt, er at jeg er ikke frisk. Jeg har null energi. Jeg er helt ferdig. Er så dønn sliten jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve dagene. Min nåværende psykolog sier jeg er deprimert - men det er kun fordi jeg savner hverdagene hvor jeg fungerte. Hun sier det er normalt å føle en sorg over situasjonen jeg er i nå, og som jeg har vært i i 6 år.

Jeg har vært sykemeldt sånn smått i 5 år, til jeg nå for 1, 5 år siden gikk ut i 100% sykemelding. Går nå på AAP.

Men jeg er så lei meg. Mestrer ikke noe. Hele selvfølelsen er i dass! Føler meg grusom. Orker ikke dusje i dag, noen dager siden sist og når jeg tenker meg om :( Orker ikke noe, men bestemte meg for å høre om dere hadde noen råd...

Psykologen har henvist meg til en senter på nyåret 2014 hvor jeg skal utredes for ME. Der må jeg være i TRE uker :( Gruer meg veldig, for jeg har 3 barn jeg må reise i fra!!! Samtidig så gleder jeg meg litt... Tenker kanskje jeg bare kan "lade" der... ikke gjøre noe, bare eksistrere... Har veldig blandede følelse for dette :(

Min man løper rundt og er kåt som en gal, det er grusomt. Jeg orker ikke "gi mer av meg selv", jeg orker ikke ha sex mer når jeg egentlig ikke orker. Men må vel i dag, eller kanskje i morgen.

Kanskje jeg bare burde gå i fra han? Jeg har sagt det til han så mange ganger jeg forstår hvis han vil ut av dette forholdet. Jeg hadde ikke bæret nag, vi lever bare en gang, og jeg vil han skal være lykkelig. Men han sier han ER lykkelig... Han elsker meg som jeg er, han er så forståelsefull, han sier min jobb er å ligge på sofaen og sove, se på TV eller bare slappe av. Har dere hørt!!! Han er så alt for snill :( Og jeg er bare et null :( Jeg klarer ikke ta meg sammen, bruker store deler av dagen på å klandre meg selv, er så sint over situasjonen, flau er jeg også! Alt er pyton :(

Hva slags liv går jeg i møte...???

Jeg har også gått ned 8 kilo på ett år, noe som er rart når jeg ikke beveger meg... Psykologen mener det er musklene som er borte, derfor jeg har rast i vekt. Huff... Er det noen som kan gjøre mirakler med meg? Jeg vil bare fungere nogenlunde normalt, ønsker ikke være perfekt eller noe. Bare ha et greit liv, helt normalt, som alle andre :(

Hilsen skammende naver :(

Har du sjekket D-vitamin nivået ditt? Jeg har en venninne som gikk flere år slik, og ingen tester viste noen ting. Hun var også helt utslitt. Orket ikke stå oppreist i dusjen en gang. En lege testet D-vitaminnivået i blodet hennes, og det var skremmende lavt. De fant ut at det er noe galt med huden hennes, at den ikke tar opp D-vitamin fra solen.

Skrevet

Går på d vitaminer :)

HI

Skrevet

Hadde testet for jern og D-vitamin og kuttet ut sukker og hvete fra dietten din, men ikke på samme tid. Å kutte ut hvete ga meg et helt nytt liv, selv om legene mener jeg ikke er allergisk.

Hadde også tatt en telefon til Dr. Oftebro. Privatlege, men den eneste i Norge som tar stoffskifteproblematikk på alvor. 

Anonymous poster hash: ba876...614
Skrevet

Går på d vitaminer :)

HI

Men sjekk nivået likevel. For hun venninnen min var det lite hjelp i vanlige vitaminer, hun måtte få noen vanvittig kraftige saker, skrevet ut av legen.

Skrevet

Hadde testet for jern og D-vitamin og kuttet ut sukker og hvete fra dietten din, men ikke på samme tid. Å kutte ut hvete ga meg et helt nytt liv, selv om legene mener jeg ikke er allergisk.

Hadde også tatt en telefon til Dr. Oftebro. Privatlege, men den eneste i Norge som tar stoffskifteproblematikk på alvor. 

Sjekk også binyretretthet.

Skrevet

Hva med å trene/bevege deg. Jeg var som deg, orket ingenting.gikk jeg tur ble jeg uvel og enda dårligere.

Men så begynte jeg å gå to runder rundt huset tre ganger hver dag. Jeg fikk luft, sollys ogbevegelse. Gjorde dette i en uke, uansett vær, uansett hvor lite jeg orket.

Uke to gikkjeg rundt kvartalet her. 4 hus som ligger tett. En runde og en runde rundt huset. Kjøpte slike man klemmer på i hånden for å øve musklene.

Slik fortsatte jeg, hver dag.

Jeg har fått mer energi! Nå flere måneder etter går jeg 20 min på tredemølle på treningssenter 3 ganger i uken i tillegg til en liten tur de andre dagene.

Jeg øker sakte men sikkert hver uke. Aldri mye for da blir jeg fort dårlig.

Ligger man på sofaen hele tiden blir man ikke bedre. Beveg deg. Litt og litt!

Anonymous poster hash: f12a5...40f

Skrevet

Skal sies at hvis det er ME hun har er det direkte farlig å presse seg!

Skrevet

Veit ikke hva jeg si, fikk bare vondt av og lese om deg. Håpe du får svar, og for en herlig mann du har :)

Anonymous poster hash: 46cc6...753

Skrevet

Jeg orker ikke ut. Jeg har ikke sjans. Hender jeg MÅ... jeg da er jeg dårligere enn "normalt" ofte opp til flere dager etterpå.

Elsker frisk luft, lange gårturer - men jeg makter det ikke... Dessverre!

HI

Skal Google opp alle navnene dere har kommet med her på eksperter på ulike områder! I morgen. Tusen takk, det betyr mye at dere gir meg deres erfaringer og råd :)

Skrevet

Skal sies at hvis det er ME hun har er det direkte farlig å presse seg!

Derfor er det viktig å begynne smått og øke sakte. Jeg har brukt 6 mnd på å komme der jeg er idag. Å gå rolig på tredemølle i 20 min.

Poenget er at man blir "lat" av å ligge på sofaen hele dagen, selv om man er syk. Man trenger luft, sol og bevegelse i bittesmå mengder.

Mye hvile og Sundt kosthold. Faste daglige rutiner tilpasset din kropp. Jeg må enda hvile 1-2 timer midt på dagen for å ikke kollapse. Men formen blir gradvis bedre, selv om det går sent.

Anonymous poster hash: f12a5...40f

Skrevet

Må bare si, det er psykologen min som sier min jobb er å ligge på sofaen og bare eksistere, orker jeg se på TV så gjør jeg det, vil jeg sove gjør jeg det, eller bare kikke i taket... Skal ikke presse kroppen fordi jeg blir så utrolig dårlig av det.

Min mann støtter henne 100% på dette. Merker jeg får bedre dager når jeg ikke presser meg. Da kan jeg være med ut i hagen og rydde litt i eget tempo. Men om jeg MÅ presse meg, gjøre noe jeg ikke orker blir det veldig feil, dessverre. For 7-8 år siden var jeg superaktiv!!!! Hadde aldri noen problemer med noe. Har alltid vært ei som står på og gir alt, derfor er det så utrolig sårt dette her. Jeg pleier si til psykologen min "Dette er ikke meg".... jeg er ikke meg lengre :(

HI

Skrevet

Har du sjekket deg for matintoleranser? Kjenner meg igjen i mye av det du skriver,- vært gjennom ALT av undersøkelser via fastlegen, men ingen ting galt i deres øyne. Har også prøvd healing, naprapat, kiropraktor mm uten resultat. Fant til slutt ut at jeg hadde lekk tarm via Røa Alternative Medisin, og utredes nå for ulike ting jeg reagerer på. Ville bestilt en time hos Balderklinikken,- de er leger som tenker bredt, alternativt og helhetlig!!!!

Se:

Helt sykt! Jeg har mange av disse symptomene!!!! Dette skal jeg ta med til legen førstkommende uke! Hilsen HI   Tusen takk!

Skrevet

Har du tatt ALLE prøver rundt stoffskifte? Anti-TPO f.eks? Noen ganger kan det være stoffskiftet selv om de prøvene man bruker til å påvise stoffskiftesykdommer er innenfor normalen. Hos meg er Anti-TPO veldig høyt, og de lærde strides om man da skal ta stoffskiftemedisin selv om de andre prøvene er "OK". For noen er "OK" alikevel for høyt eller lavt, fordi det er individuelt. 

Har du forresten lest Magasinet fra i går? Ang hypersensibilitet? Kanskje du er en av "oss" - det er det veldig få leger som har kunnskap om, men det kan faktisk gi de symptomene du beskriver....

Ellers har jeg også hørt mye bra om Balderklinikken. Lykke til! :-)

Anonymous poster hash: 278fc...b83
Skrevet
Anonym bruker, on 27 Oct 2013 - 18:36, said:

Stella&My+2, on 27 Oct 2013 - 15:54, said:

Se:

Helt sykt! Jeg har mange av disse symptomene!!!! Dette skal jeg ta med til legen førstkommende uke! Hilsen HI   Tusen takk!

Send meg en pm.

Lekk tarm kan jeg MYE om, så dette kan jeg hjelpe deg med

Skrevet

Du burde virkelig prøve LDN! sjekk ldn.no og bli medlem på Facebooksiden ldnnorge!

Det finnes håp!

Jeg kjenner meg så godt igjen i din beskrivelse.

Mirakelmedesin! Uten bivirkninger.

Gå til en privat lege for resept!

Eneste grunnen til at denne medesinen ikke blir omtalt som verdenssensasjon er at patenten har gått ut, så legemiddelindustrien ikke tjener penger på den.

Anonymous poster hash: 9e41b...599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...