Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Har en liten en på noen dager som er veldig veldig sugelysten, men når han får puppen, så suger han i 2-3 minutter, så sovner han Vi kiler under foten, i hånda.. prøver det meste... han er bare så døsig. Huff, dette er en vond sirkel, tror han er døsig nettopp pga av at han ikke får i seg nok mat!Kan noen være så snill komme med et par gode tips til en desperat nybakt mor?? Anonymous poster hash: c3553...bbb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Ps, er nok melk, får håndpumpet masse i beger, og det renner mye.... Anonymous poster hash: c3553...bbb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 kle av han så ikke han ligger deilig og varmt slik at han sovner. La det gå en viss tid mellom måltidene slik at han er ordentlig sulten og ikke bare bruker deg som sutt (han blir da aldri ordentlig sulten) Anonymous poster hash: 0cbdd...592
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Sånn var min eldste også, jeg satt flere ganger og gråt fordi det var umulig å få i han noe mat. Det jeg gjorde var å kle av han mest mulig så han ikke var for varm (det var på sommeren og godt og varmt, så ofte lå han i bare bleia og ammet). Vi gne i hendene og på føttene, på kinnet, snakket til han og likevel pleide han å sovne. Da skiftet vi bleie på han og så forsøkte jeg å amme en gang til. Amming var en tomannsjobb hos oss i begynnelsen, jeg jobbet med å få puppen riktig i munnen til babyen og mannen forsøkte å holde han våken... I tillegg så gjorde jeg det man vel egentlig ikke skal gjøre, jeg vekte babyen så han fikk i seg mat ofte nok på dagen. Husker ikke helt hvor ofte, for det er så lenge siden at han går på skolen nå, men tror jeg vekte hvertfall hver 3.time. Anonymous poster hash: 9110a...6de
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Takk for svar.. ja lurt å ikke la det være for comfy ja.. nå forsøker vi i bare bodyen, men er forstatt slutt etter 5 min. Huff blir så frustrert ( Anonymous poster hash: c3553...bbb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Sånn var min eldste også, jeg satt flere ganger og gråt fordi det var umulig å få i han noe mat. Det jeg gjorde var å kle av han mest mulig så han ikke var for varm (det var på sommeren og godt og varmt, så ofte lå han i bare bleia og ammet). Vi gne i hendene og på føttene, på kinnet, snakket til han og likevel pleide han å sovne. Da skiftet vi bleie på han og så forsøkte jeg å amme en gang til. Amming var en tomannsjobb hos oss i begynnelsen, jeg jobbet med å få puppen riktig i munnen til babyen og mannen forsøkte å holde han våken... I tillegg så gjorde jeg det man vel egentlig ikke skal gjøre, jeg vekte babyen så han fikk i seg mat ofte nok på dagen. Husker ikke helt hvor ofte, for det er så lenge siden at han går på skolen nå, men tror jeg vekte hvertfall hver 3.time. Anonymous poster hash: 9110a...6de Kom det seg etterhvert?? Skal også bruke mannen for alt det er verdt nå mens vi er to... Anonymous poster hash: c3553...bbb
oslofrk Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Er han bare noen dager? Hvor ofte spiser han? Sånn var min også og vi prøvde også å kle av, utsette mat litt- slik at hun var ordentlig våken når hun fikk mat og stimulere hender og føtter slik som dere gjør. Jeg ble minnet på at de jo bare har en bitteliten magesekk og at tre spiseskjeer melk er et fult måltid. Siden du skriver at det renner høres det ut som om han får nok. Det er frustrerende, men snart blir det lettere! Prøv å slappe av under amming og vit at kroppen er fantastisk innrettet og som oftest rydder opp selv. Kontakt evt helsestasjon, eller ammehjelpen.no om du er bekymret. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Har du sjekket ham for gulsott? Anonymous poster hash: c8780...3a0
studVest Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg pumpet meg i tillegg og ga det på flaske, var liksom lettere å få i henne mat på den måten. Holdt på sånn noen uker før jeg ikke orket mer og gikk over til kun amming igjen. Heldigvis fortsatte hun å legge godt på seg Noe helt annet med nr 2, han suger seg fast og tømmer på rekordtid! Uvant
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Er jo veldig vanlig, og ikke noe "galt" tenker jeg. Noen er kosegriser i starten, og puppen er ikke kun = mat, samtidig som ammingen er veldig tidkrevende i starten. Jeg har hatt tre babyer og to av dem sovnet ved puppen raskt, og sov/spiste/døset hele tiden i starten. Den tredje spiste grådig i lang stund men avsluttet hvert måltid med å bæsje, og var skrubbsulten igjen når bleia var skiftet! Da var det på`n igjen . Synes ikke man skal stresse og "mase" så mye med babyen, heller innrette seg etter barnet den første tiden. Råd ift et visst antall timer mellom måltidene osv trodde jeg var ganske utdaterte... Han skal jo veies på hs snart og da ser du jo om han får nok mat. Fram til da ville jeg lat ham styre det hele . Anonymous poster hash: ac97f...9d4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Det kan hjelpe å veie ham før og etter måltider slik at du vet om han får noe særlig mat i seg. Det vil jeg tro han gjør, altså, men det kan bidra til å senke dine skuldre. Jeg hadde også et slikt barn, og det kon seg faktisk ikke mtp det å sovne ved puppen, men vi fikk det nå til på et vis likevel. Ingen lure triks på lager, dessverre. Anonymous poster hash: fa39b...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå