Gå til innhold

Har dere brukt sparepengene til barna deres noen gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og selvfølgelig ført tilbake etterpå da?

Anonymous poster hash: 186b4...ee4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste sparepengene våre barn har er bursdagspenger og sparebøssepenger, og de bruker de av rett som det er selv.

10-åringen tømte f.eks sin konto i sommer for å kjøpe seg bmx-sykkel.

Vi sparer egen bufferkonto og sparer på en konto som er tilsiktet barna, type regulering, konfirmasjon og slike ting som dukker opp etterhvert.

Ser ingen grunn til at vi skal spare oss til fant for at ungene skal ha hundrevis av tusen kroner på konto når de blir 18 år, vi betaler heller ned på egen bolig så vi kan låne opp eller være kausjonister når barna trenger hjelp til å komme ut på boligmarkedet. 

Så nei, vi har aldri brukt barnas penger til noe.

Anonymous poster hash: 0456f...48b
Skrevet

Tja. Har små barn, og de pengene som står på der er penger de har fått til bursdagen. Dette er penger som er tenkt brukt til ting de trenger, ikke som skal spares til de er store nok til å bruke dem selv. Vi kunne brukt pengene med en gang, men har ofte spart dem og så brukt dem når behovet har dukket opp. 

Mulig jeg også har betalt en stor regning, og overført penger igjen et par dager etterpå. Noe jeg ser på som helt problemfritt, da jeg har god oversikt over økonomien og ungene er så små at de ikke engang aner at kontoene finnes. 

Hadde jeg derimot hatt en sønn på 15 år som hadde konfirmasjonspenger eller oppsparte midler på en konto som jeg også disponerte, ville jeg sannsynligvis holdt meg langt unna. Evt. spurt først. 

Skrevet

Jepp, men det er penger jeg selv har spart til dem, ikke noe de har fått av andre. Tanken er å bruke sparepengene på ting de trenger når vi har dårlig råd, så blir resten sparepenger til senere. 

Anonymous poster hash: ce00b...913
Skrevet

Jepp. Bilen kreperte og måtte derfor ta alle 12000 fra kontoen til min datter.  

Anonymous poster hash: 05131...f12
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Og i en sånn situasjon kommer jeg aldri til å havne i heller. 

Anonymous poster hash: 4470d...884
Skrevet

Har ikke barn, men mine foreldre lånte 60000 av oss barna en gang.

Skrevet

NEI!! Det kunne aldri falt meg inn å bruke barnas sparepenger ! Uansett om jeg hadde betalt tilbake etter en stund.

Anonymous poster hash: fa4cb...5a1

Skrevet

Jeg har ikke tatt penger ut av kontoene deres, men det har hendt jeg har lånt av kotnanter de har fått i bursdag o.l. Og da såklart lagt tilbake senere.

Det blir vel ikke helt barnas penger, men jeg har egen sparekonto hvor jeg sparer til ting som skal brukes på barna. Disse pengene brukes hovedsaklig vår og høst når det gjerne er litt større og dyrere innkjøp som må til. Skjer også at jeg bruker av disse pengene hvis det kniper, men prøver å unngå det.

Anonymous poster hash: 76339...5f5
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Og i en sånn situasjon kommer jeg aldri til å havne i heller. 

Hm.. hvordan vet du at du aldri kommer til å havne i en slik situasjon? Kan du forutse fremtiden? 

Anonymous poster hash: 35246...bc6

Skrevet

Hehe, artig svar.

Ja, det har vi gjort for å fikse ett ødelagt bad (det lakk ned i stuen) Kostet 250.000 og vi hadde "bare" 200.000 tilgjengelig. Tømte BSU og kontoen til gutten, så hadde vi nok.

Anonymous poster hash: abb7a...73b

Skrevet

Hm.. hvordan vet du at du aldri kommer til å havne i en slik situasjon? Kan du forutse fremtiden?

Mange synske som "ser" inne på DIB vet du ;)

Anonymous poster hash: abb7a...73b

Skrevet

Ja, tok engang av sparegrisen til eldste jenta. Hadde virkelig snudd på hver krone som student med to barn.. 

Anonymous poster hash: c8350...5fb
Skrevet

Ja, de blir snart tilbake betalt. Har måtte låne av pengene de har i banken, men nå har vi fått refinansiert lånene våre så da blir de betlt tilbake.

Pengene i lommebøkene deres har jeg lånt, men det er om jeg ikke har kontanter og må betale noe kontant. De blir betalt tilbake med engang. Men da spør jeg alltid først, og det er greit. Samme som ungene låner av meg.

Anonymous poster hash: d0d67...343

Skrevet

Ta fra BSU er vanvittig dumt. Når den kontoen er tømt for mer enn årets sparebeløp får du aldri ha BSU igjen

Skrevet

Skal låne penger fra de nå til oppussing av bad og de skal selvsagt få de tilbake.

Anonymous poster hash: 1b675...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...