nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke direkte munnsår. Føles som sprekker i munnviken. Kjente det først idag, og har noia for slik så finnes det noen fungerende kjerringråd som kan ta knekken på det før det evt blir verre??? Takk for svar
LillefrøNr4 Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 sprekker i munnviken , legg tannkrem i dem, dette hjelper her. finnes også en urtetablett som hjelper mot munnskold/munnsår. longovital selges på dagligvare funker fjell:) har også vademekum munnspray kjøps på apoteket
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2013 Takk takk !!! Skal smøre på tannkrem med en gang. Vanlig tannkrem? Skal lete etter den kremen på daglivare. Alle butikker eller spesielle? Søren at det er søndag idag mtp apotek. Jeg hater slike sår og vil få bukt med det tvert!!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 elisabeth arden 8 hour salven. Bli borte på 0 , niks Anonymous poster hash: 1c96d...ed8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Hjelper deg lite i dag, men sånn til en annen gang, kjøp en tube Antix og ha liggende. Anonymous poster hash: a41bd...884
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2013 Selges den på vita eller noe da eller? Får prøve tannkrem nå da frem til jeg får hamstret inn noe. Usj liker ikke. Det er i "startfasen" for det kjentes tydelig idag. Ikke igår. Kom fort ja...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har også! Men tannkrem? Svir ikke det veldig?! :s Anonymous poster hash: b9219...745
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2013 Smurte på tannkrem nå! Lekkert. Jo det svir litt.... og meget avkjølende. . Funker dette altså? Hva gjør tannkremen mit disse sårene?
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2013 Hjelper deg lite i dag, men sånn til en annen gang, kjøp en tube Antix og ha liggende. Anonymous poster hash: a41bd...884 kjøpes på apotek?
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2013 Blå lypsyl er den beste den blå og hvite ,"naturlige"? Var den j smurte på med istad .lag på lag. Tenkte kanskje den var heelt ubrukelig?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg bruker Mentholatum på leppene så de ikke skal bli tørre. Det har jeg gjort i tjue år, og har ikke hatt munnsår siden jeg startet med det (da var jeg 18). Har alltid med meg en tube i veska. Hjelper også mot insektstikk, små brannsår, veldig tørr hud, etc. Og hvis man har veldig ille hoste så kan man smøre inn brystet og fremre halvdel av fotsålene med det før man legger seg, og det har faktisk hjulpet meg! Så det er en vidundermedisin, spør du meg :-) Anonymous poster hash: b7bec...d1e
nimmelim Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2013 Her blir det hamstring fremover!!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Hjelper deg lite i dag, men sånn til en annen gang, kjøp en tube Antix og ha liggende. Anonymous poster hash: a41bd...884 kjøpes på apotek? Fås på apoteket ja, bitteliten tube. Anonymous poster hash: a41bd...884
Hildemor fra vest Skrevet 27. oktober 2013 #15 Skrevet 27. oktober 2013 Hvis du er plaget med kroniske sprekker i munnvikene så ville jeg fått tatt en blodprøve og målt jernverdier. Jeg var veldig plaget med slike sprekker en periode og det viste seg å være symptomer på lavt jernnivå,)
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #16 Skrevet 27. oktober 2013 Hvis du er plaget med kroniske sprekker i munnvikene så ville jeg fått tatt en blodprøve og målt jernverdier. Jeg var veldig plaget med slike sprekker en periode og det viste seg å være symptomer på lavt jernnivå,) Enig med Hildemor fra vest! Få i samme slengen sjekket vitamin B12 også (hører jo ofte sammen med evt jernmangel) og sink. Både mangel på B12 og sink gir ofte sprekker i munnviken. Sikkert gode råd du har fått over her, men lurt å gjøre noe med årsaken hvis det er en mangel som gjør at du får de sprekkene Anonymous poster hash: 76f3b...d6f
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #17 Skrevet 27. oktober 2013 Hvis du er plaget med kroniske sprekker i munnvikene så ville jeg fått tatt en blodprøve og målt jernverdier. Jeg var veldig plaget med slike sprekker en periode og det viste seg å være symptomer på lavt jernnivå,) Dette skulle jeg også skrive. Jeg har i flere perioder vært plaget med langvarige munnsår i munnvikene, det har etterpå visst seg at jeg har hatt lite jern. Anonymous poster hash: a1b2d...472
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå