Gå til innhold

Grøt og amming! Ny på dette..

Anbefalte innlegg

Da var d strax tid for grøt. Merker han er klar er så stor gutt som er gla i mat ;P... Men sist hadde jeg flaskebarn og d var litt annerledes da;) hvordan gjør dere d med amming? Gir dere grøt så ammer?! Og når gir dere grøt ? På kvelden ? Skal man starte med 1-2 skjer i starten eller kan man gi en halv porsjon med engang( om han vil ha)? Mange spørsmål;P haha takk for svar:) så fort man glemmer....

Fortsetter under...

Amme først, så gi grøt. Det anbefales å gi grøt på formiddagen først, ifall minsten får magevondt. Da slipper du kanskje nattevåk.. Hvis minsten er under 6mnd er det greit å amme først uansett. Er han over 6 mnd så får du vurdere etterhvert, da det er viktig at magen ikke er for full (pga økt jernbehov etter 6mnd). Begynn med et par skjeer og se hvordan magen tåler grøten, så øker du i barnets tempo.

Her gikk vi raskt opp i en porsjon med eldstemann og tok oss ikke like god tid til porsjon nr 2, det endte opp i skikkelig forstoppelse. Tenkte å nevne det, for det var ikke moro! Så husk at dette er helt nytt for tarmene også! :)

Takk:) blir spennende å starte:) ja huff vil unngå forstoppelse:) har sviskemos. Men har lest mye om mange som gir most avokado bla. Som skal være så godt:) vi får prøve oss litt frem. Han er så matglad at han sluker unna på 5min så blir spennende om han har tålmodighet til grøt, tar jo litt tid;)

Viktig å amme først så du ikke mister produksjonen, sa min helsesøster :)

Lurt å gi grøt på dagtid i begynnelsen, bare en skei første dagen, så litt fler neste dag og så øke forsiktig ettersom du ser at babyen ikke får vondt i magen og bæsjer som normalt :P Vi blander fortsatt malt i grøten :P

Når babyen er oppe i et litt skikkelig måltid så kan du jo flytte det til kvelden om du ønsker :) 

det er det eg husker nett no :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...