Gå til innhold

Dere med barn mellom 1 1/2-2 år. Bruker de jakke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min jente på halvannet bruker jakke. Særlig inn og ut av bilen, til og fra barnehagen, og generelt korte turer. Når vi skal være ute bruker hun dress. Hvor mye jakken må koste?.. hm.. det varierer så veldig at det er umulig å svare på..

Anonymous poster hash: 64268...08e

Min er 17 mnd. (straks 18) og har flere jakker, bruker de daglig. Tar ikke på dress for å kjøre frem og tilbake fra barnehagen, en kjapp tur på butikken e.l.

Min har fleece jakke, bomullsjakke, tynn boblejakke/høstjakke og en dunjakke. Dunjakka kostet vel 699,- tror jeg, de andre fra kr 179-399,-

Anonymous poster hash: 780d7...a64

Lett å bare ta jakka på når vi bare skal i bilen og lignende. Skal vi være lenge ute er det dress som gjelder. Du kan jo kjøpe en brukt jakke? De selger jo masse på de her "barneutstyr - kjøpe/selge" gruppene på facebook :) evnt finn, men der er det kanskje litt dyrere?

Anonymous poster hash: 9c82f...7e5

Annonse

Tynne, billige jakker duger fint til hverdagslige korte turer ut. Bare de er litt vindtette. For litt lengre ærend utendørs her hjemme tar vi på en ullgenser under. Tykke, stive allværsjakker, dunjakker eller jeansjakker med dårlig passform blir aldri brukt. Selv om de kan ser fryktelig stilige ut.

Anonymous poster hash: 86a40...cb0

Jakke på ettåringen her ja, har brukt jakke siden fødsel omtrent. Vognposen er varm, så han trenger ikke dress oppi den, det blir for varmt, men overkroppen stikker jo ut, så der blir det kaldt. Bruker Nøstebarns ullfrotte hver dag. Har også regnjakke fra H&M og nylig kjøpt en dunjakke (sånn supertynn) på Cubus. Super til kjølige, tørre dager hvis vi er ute og stabber. Ellers er det dress når vi er ute og jakke i bil.

Vår på 1 1/2 år brukar jakke mykje. No for tida går det mest i softshell eller ei tynn boblejakke. Ho har også vindjakke, anorakk og nokre fleecejakker.

Må innrømme at eg ikkje har kjøpt ei einaste av dei, dei ho har som kjem frå outleten til skogstad og kosta vel nokre hundrelappar pr stk (halv pris), resten anar eg ikkje.

Ja, men ikke til utelek nå som det er kaldere. Han har arvet masse jakker; dun, fleece, college, vindjakker, skalljakker... Og så har vi kjøpt en fin ulljakke fra nøstebarn og noen to-delte sett. Veldig fint til å ha under alt annet eller alene :-)

Anonymous poster hash: 5e7ad...cc6

Ja...han har et par sommer/høstjakker og en ganske tykk vinterjakke (sånn foret inni og strikket utenpå) Bruker bare dress i barnehagen eller hvis vi skal leke i hagen og det er vått.

Anonymous poster hash: 756ed...5c1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...