Gå til innhold

Er det noen her som er alene med lav inntekt som eier hus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på et gammelt hus.Hvordan går det ? Når du ikke har penger til alt vedlikehold?Angrer du på kjøp av hus .Savner du leilighet? Har lyst på hus men er bekymret for vedlikeholdsbiten. Tenker på skade dyr som borrebiller.,mus å rotter å annen dritt pluss alt annet tak.drenering .råte i vegger osv osv...

Anonymous poster hash: 225b9...08b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har arvet et lite gammelt hus som jeg elsker! Her er også et stort uthus som jeg drømmer om å gjøre noe utav, men det står pr. i dag og forfaller fordi jeg ikke har penger til å verken vedlikeholde eller bygge om. I det daglige er det jo ikke så mye vedlikehold som skal til. Et malingsstrøk her og der holder stort sett lenge. I fjor hadde jeg fukt i kjelleren, og fikk hjelp av svogeren min til å drenere. Det var et kjempeløft, og jeg hadde aldri klart det uten å få låne penger av mine kjære mor. og.. hadde jeg ikke drenert tror jeg huset etter hvert hadde seget sammen.. det var voldsomt til fukt.. som nå heldigvis har tørket fint opp.

Jeg har heldigvis ikke gjeld på huset, så jeg gjør alt jeg kan for å spare penger hver måned slik at jeg etter hvert har en viss buffer. Det er stadig utgifter og ting som gjør at jeg spiser litt av bufferen, men målet er i hvert fall at jeg skal ha noe i bakhånd til enhver tid. Men, det er ikke gjort i en håndvending...

Alt i alt elsker jeg huset. Ungene har hvert sitt soverom. Jeg har en liten alkove som er greit nok til meg. Og, det har så mye sjel og særpreg. Jeg tar meg stadig i å gå rundt i huset og snuse det inn og føle meg heldig som får lov til å bo her. Utenfor har vi stor hage med gamle frukttrær og busker. Litt viltvoksende, og litt mye blomstereng imellom, men det er slik jeg liker det. Vi er mye ute hele året, blant annet i gapahuken vår i enden av tomta...

Og, ja... selv om det er litt plunder og heft med vedlikehold, måking, klipping osv, så ville jeg føle meg svært ulykkelig hvis jeg engang måtte selge.. også fordi jeg aldri aldri ville fått i penger hva huset er verdt for meg..

Anonymous poster hash: 0041b...b9b
Skrevet

Å det hørtes godt ut å bo på den måten:) Stadig vekk utgifter sier du .Kan du skrive litt om hva det er utgifter til .Har aldri eid hus men drømmer om det.Samtidig som jeg er redd for vedlikeholdsbudsjettet .

Anonymous poster hash: 225b9...08b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...