Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #126 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil få barnevernet på nakken om jeg knipser barna mine på hånda, men om jeg skjærer i mine sønners peniser såeehhh... Hvor er logikken.......?? Anonymous poster hash: 6dad1...6a9
CaptainHindsight Skrevet 27. oktober 2013 #127 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg mener, etter undersøkelser og prat med blant annet helsepersonell, at det ikke er en barbarisk ting å gjøre. Nødvendig? Nei. Barbarisk? Nei. De av dere som er så utrolig agressive mot meg, er det i tillegg fordi dere har greid å overbevise dere selv om at det er MANNEN min som har hjernevasket meg på ett vis, jeg er en dårlig mor, neandertalisk osv osv. Jeg har ikke en sønn engang. Jeg sitter ikke og er bastant på at jeg aldri vil ombestemme meg, det vil jeg aldri vite før jeg sitter på legekontoret og ultralyden forteller at det blir en gutt. Jeg sier at jeg er overbevist om at dette ikke er en så ille prosedyre som flere her skal ha det til. Jeg sier at jeg, per dags dato, ikke ville hatt ett problem med å gjennomføre en slik prosedyre. Det at jeg mener dette, betyr ikke dermed at dere kan legge all modenhet tilbake, og angripe meg, ekteskapet mitt, eller mannen min, eller hans religion. Man kan fint være uenig her i livet, uten å være ufine. Som sagt så betyr det ingenting for meg hvorfor man gjør det, men det betyr noe for meg at man utsetter barna sine for dette, rettferdiggjør og friskgjør handlingen. Det virker også som om du har fullstendig blokkert for alt folk sier til det (Og ja, jeg kan til en viss grad forstå det om du føler deg angrepet) men at du fremdeles kan si at dette ikke er så ille, da virker det rett og slett som om du ikke har noen interesse for å gjøre det rette for barnet ditt. Jeg sier det igjen: I beste fall mister barnet ditt mye følelse i penis, i verste fall ender det opp i en kiste. Er ikke det litt tragisk siden du sier du ikke føler så sterkt for akkurat dette? Her ser du en liste over komplikasjoner, med kildehenvisning. http://www.circumstitions.com/Complic.html Hvor stor er sjansen for dødsfall? Hvor stor er sjansen for at man mister så utrolig mye følelse i penis? Jeg vil langt hellere bli henvist til en side som ikke er dedikert til å svartmale omskjæringsindustrien. http://yithro.com/omskjaering/kontrovers/risiko/farligst.html Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #128 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg mener, etter undersøkelser og prat med blant annet helsepersonell, at det ikke er en barbarisk ting å gjøre. Nødvendig? Nei. Barbarisk? Nei. De av dere som er så utrolig agressive mot meg, er det i tillegg fordi dere har greid å overbevise dere selv om at det er MANNEN min som har hjernevasket meg på ett vis, jeg er en dårlig mor, neandertalisk osv osv. Jeg har ikke en sønn engang. Jeg sitter ikke og er bastant på at jeg aldri vil ombestemme meg, det vil jeg aldri vite før jeg sitter på legekontoret og ultralyden forteller at det blir en gutt. Jeg sier at jeg er overbevist om at dette ikke er en så ille prosedyre som flere her skal ha det til. Jeg sier at jeg, per dags dato, ikke ville hatt ett problem med å gjennomføre en slik prosedyre. Det at jeg mener dette, betyr ikke dermed at dere kan legge all modenhet tilbake, og angripe meg, ekteskapet mitt, eller mannen min, eller hans religion. Man kan fint være uenig her i livet, uten å være ufine. Som sagt så betyr det ingenting for meg hvorfor man gjør det, men det betyr noe for meg at man utsetter barna sine for dette, rettferdiggjør og friskgjør handlingen. Det virker også som om du har fullstendig blokkert for alt folk sier til det (Og ja, jeg kan til en viss grad forstå det om du føler deg angrepet) men at du fremdeles kan si at dette ikke er så ille, da virker det rett og slett som om du ikke har noen interesse for å gjøre det rette for barnet ditt. Jeg sier det igjen: I beste fall mister barnet ditt mye følelse i penis, i verste fall ender det opp i en kiste. Er ikke det litt tragisk siden du sier du ikke føler så sterkt for akkurat dette? Her ser du en liste over komplikasjoner, med kildehenvisning. http://www.circumstitions.com/Complic.html Hvor stor er sjansen for dødsfall? Hvor stor er sjansen for at man mister så utrolig mye følelse i penis? Jeg vil langt hellere bli henvist til en side som ikke er dedikert til å svartmale omskjæringsindustrien. http://yithro.com/omskjaering/kontrovers/risiko/farligst.html Hvor har jeg vist null forståelse for det? Ved å si at du ikke har noen som kvaler over å la dine barns kjønnsdeler beskjæres. Ingen kvaler, virkelig...Anonymous poster hash: 33a54...268 Foreløpig, nei. Helt sant. Som sagt; om jeg endrer mening den dagen jeg skal ha en sønn, om det nå skjer, det vet jeg ikke. "Hva er sjansen for at han mister mye følelse i penis" Jo det skal jeg fortelle deg. 100% sikkert at han mister mye følelse i penis! Forhuden dekker penishodet og beskytter mot friksjon fra klærene. Huden på penishodet er tynn og følsom. Når forhuden fjernes vil huden på penishodet bli litt tykkere og mindre følsom. Når gutter onanerer trekkes huden frem og tilbake over penishodet. Forhuden gnis mot huden på penishodet, noe som gir en god følelse. Gutter som ikke har forhud kan gni hånden over penishodet. Olje, spytt eller glidemiddel vil gjøre det mer behagelig.
CaptainHindsight Skrevet 27. oktober 2013 #129 Skrevet 27. oktober 2013 Det er også verdt å merke seg at det som blir ansett som en komplikasjon er svært snevert, og bare det som skjer rett etter en omskjæring. De største problemene etter død og amputasjon er at man fjerner for mye hud, noe som gir store problemer i voksen alder. Da mannen min dro til legen fordi arret hans blødde ved ereksjon, fikk han beskjed om at dette var så vanlig at de ikke engang regnet det som en alvorlig komplikasjon (!!!) og at det ikke ble registrert.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #130 Skrevet 27. oktober 2013 Det er ikke pålagt at man må omskjære guttebarn i Islam, slik det er i jødedommen. Men de aller fleste gjør det. Jeg er muslim og aldri i livet om jeg kunne ha omskjært min sønn, det kan han få gjøre selv når han er voksen, hvis han vil. Det er hans underliv, ikke mitt! Ser virkelig ikke grunnen for å gjøre det i 2013 Anonymous poster hash: 4ce06...ae4
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. oktober 2013 #131 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg mener at dette er ett valg gutten bør få ta selv den dagen han er ungdom/voksen. I de fleste tilfeller går det bra når man gjør det hos leger på sykehus, men hvorfor gjøre det når barnet ikke sliter med trang forhud? For det er faktisk en sjangse for at det kan gå galt, eller at barnet kan få komplikasjoner når han blir eldre. Faren til barna mine ble omskjært da han var 6 år,han er fra ett muslimsk land. Han sier han aldri har vært så redd i hele sitt liv, 3 menn holdt han nede mens "legen" omskjærte han. Han kjente ingen smerte, og hadde ikke vondt etterpå, men det å føle seg så liten og redd unner han ingen. Og han har aldri tenkt tanken på å omskjære sønnen vår, selvom det da ville blitt gjort under ordentlige forhold. Det kan sønnen vår få velge selv den dagen han blir voksen. Og omskjæring er faktisk ikke ett krav innen Islam slik mange tror. Man må ikke være omskjært for å være muslim.!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #132 Skrevet 27. oktober 2013 I følge jødedommen er omskjæringen en del av identiteten, Guds pakt med Abraham. Dette har blitt utført på alle jødiske gutter i over tre tusen år, hvorfor har man ikke sluttet med det, hvis det er så grusomt som dere påstår? Og hvordan har skikken overlevd hvis det er så hemmende? Uten å være omskjært anses man ikke som jøde (som altså da er mer en en religiøs overbevisning) Ved å forby omskjæring vil man altså forby jødisk liv i Norge. Men det hadde dere sikkert også syns var like greit. Anonymous poster hash: 11708...1e6
mamma_bergen Skrevet 27. oktober 2013 #133 Skrevet 27. oktober 2013 I følge jødedommen er omskjæringen en del av identiteten, Guds pakt med Abraham. Dette har blitt utført på alle jødiske gutter i over tre tusen år, hvorfor har man ikke sluttet med det, hvis det er så grusomt som dere påstår? Og hvordan har skikken overlevd hvis det er så hemmende? Uten å være omskjært anses man ikke som jøde (som altså da er mer en en religiøs overbevisning) Ved å forby omskjæring vil man altså forby jødisk liv i Norge. Men det hadde dere sikkert også syns var like greit. Anonymous poster hash: 11708...1e6 Sorry, men jeg kommer aldri til å forstå at man er nødt til å skjære vekk deler av en baby for å bli sett på som rett religiøs eller å ha rett kultur. Og utenom det så sier jeg som politimester Bastian: Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre som man vil.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #134 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) I følge jødedommen er omskjæringen en del av identiteten, Guds pakt med Abraham. Dette har blitt utført på alle jødiske gutter i over tre tusen år, hvorfor har man ikke sluttet med det, hvis det er så grusomt som dere påstår? Og hvordan har skikken overlevd hvis det er så hemmende? Uten å være omskjært anses man ikke som jøde (som altså da er mer en en religiøs overbevisning) Ved å forby omskjæring vil man altså forby jødisk liv i Norge. Men det hadde dere sikkert også syns var like greit. Anonymous poster hash: 11708...1e6 Fordi de fornekter det! Religionen er viktigere enn barnas vel. Men det finnes jøder som jobber for å få endt galskapen: http://www.jewsagainstcircumcision.org Endret 27. oktober 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #135 Skrevet 27. oktober 2013 Do not be afraid to be the first to change and lead your parents, family and community into modern times! Your primary responsibility is to take care of your son, not to satisfy other people’s need for tradition. Your community will eventually see the light. What does tradition mean to you? Does it mean putting your son's welfare second? Do you blindly follow tradition even when it maims and mutilates? Do not be afraid to think for yourself. Circumcision is barbaric and you are a better parent for not mutilating your son’s penis. Do not be afraid to question tradition rather than blindly accepting it. Circumcision continues in our faith because of indoctrination, fear of change, and so-called tradition. Remember that our religious leaders are the products of this same indoctrination. If you were told to circumcise your daughter’s vulva, would you blindly obey? Or would you question the order and choose to protect your daughter? Shouldn’t we treat our boys with the same consideration and respect? Do not be afraid of divine punishment. God did not mandate circumcision. In the original version of the Torah, the book of J, circumcision is not even mentioned. Fallible men devised circumcision as a way to curb masturbation. Even Rabbi Maimonides acknowledged this fact.
Jallow B Skrevet 27. oktober 2013 #136 Skrevet 27. oktober 2013 Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis. Og hvor skjer disse dødsfallene, og på grunn av hva? Infeksjoner som ikke behandles i tide, urene bruksmidler, skitne områder osv. Selvfølgelig vil det fjerne en del av følsomheten, det er jeg klar over. Jeg har, foreløpig, tatt mitt valg. Og allerede forklart hvorfor, og allerede sagt at jeg aner ikke om jeg eventuelt endrer mening en gang i fremtiden. Uansett hvor mange linker du gir meg, så kan jeg gi linker tilbake, og det utgjør ingen god diskusjon. Jeg kan også gi deg linker på at for mye gulrøtter kan gi deg kreft, så hvorfor spise de i det store og det hele? JEG har ikke problemer med å skulle la en fremtidig sønn omskjæres, per dags dato. JEG kjenner kun til menn som ikke har hatt problemer i ettertid ( og da snakker vi menn som har blitt omskjært som baby, og menn som har tatt valget i voksen alder, og menn som ble omskjært rundt 5-8års alder med en svær machete i skogen. ), både norske, amerikanske, arabiske og afrikanere. Teknologien blir bedre og bedre, og jeg har faktisk ikke tvil om at så fremt det utføres på et sykehus, med sterile midler og alt man trenger, og at man i etterkant går til legen straks det eventuelt skulle være ett problem, vil det ikke utgjøre en forskjell i livet til en mann som vil ødelegge noe som helst for ham. Mannen din høres ut til å være en av de uheldige, og jeg beklager det.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #137 Skrevet 27. oktober 2013 Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis. Og hvor skjer disse dødsfallene, og på grunn av hva? Infeksjoner som ikke behandles i tide, urene bruksmidler, skitne områder osv. Selvfølgelig vil det fjerne en del av følsomheten, det er jeg klar over. Jeg har, foreløpig, tatt mitt valg. Og allerede forklart hvorfor, og allerede sagt at jeg aner ikke om jeg eventuelt endrer mening en gang i fremtiden. Uansett hvor mange linker du gir meg, så kan jeg gi linker tilbake, og det utgjør ingen god diskusjon. Jeg kan også gi deg linker på at for mye gulrøtter kan gi deg kreft, så hvorfor spise de i det store og det hele? JEG har ikke problemer med å skulle la en fremtidig sønn omskjæres, per dags dato. JEG kjenner kun til menn som ikke har hatt problemer i ettertid ( og da snakker vi menn som har blitt omskjært som baby, og menn som har tatt valget i voksen alder, og menn som ble omskjært rundt 5-8års alder med en svær machete i skogen. ), både norske, amerikanske, arabiske og afrikanere. Teknologien blir bedre og bedre, og jeg har faktisk ikke tvil om at så fremt det utføres på et sykehus, med sterile midler og alt man trenger, og at man i etterkant går til legen straks det eventuelt skulle være ett problem, vil det ikke utgjøre en forskjell i livet til en mann som vil ødelegge noe som helst for ham. Mannen din høres ut til å være en av de uheldige, og jeg beklager det. Så du vet at følsomheten vil gå ned, likevel vil du gjøre det??
magica fra tryll Skrevet 27. oktober 2013 #138 Skrevet 27. oktober 2013 Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis. Og hvor skjer disse dødsfallene, og på grunn av hva? Infeksjoner som ikke behandles i tide, urene bruksmidler, skitne områder osv. Selvfølgelig vil det fjerne en del av følsomheten, det er jeg klar over. Jeg har, foreløpig, tatt mitt valg. Og allerede forklart hvorfor, og allerede sagt at jeg aner ikke om jeg eventuelt endrer mening en gang i fremtiden. Uansett hvor mange linker du gir meg, så kan jeg gi linker tilbake, og det utgjør ingen god diskusjon. Jeg kan også gi deg linker på at for mye gulrøtter kan gi deg kreft, så hvorfor spise de i det store og det hele? JEG har ikke problemer med å skulle la en fremtidig sønn omskjæres, per dags dato. JEG kjenner kun til menn som ikke har hatt problemer i ettertid ( og da snakker vi menn som har blitt omskjært som baby, og menn som har tatt valget i voksen alder, og menn som ble omskjært rundt 5-8års alder med en svær machete i skogen. ), både norske, amerikanske, arabiske og afrikanere. Teknologien blir bedre og bedre, og jeg har faktisk ikke tvil om at så fremt det utføres på et sykehus, med sterile midler og alt man trenger, og at man i etterkant går til legen straks det eventuelt skulle være ett problem, vil det ikke utgjøre en forskjell i livet til en mann som vil ødelegge noe som helst for ham. Mannen din høres ut til å være en av de uheldige, og jeg beklager det. Mulig jeg er naiv, eller ikke har fulgt med ordentlig, men jeg har faktisk ikke enda forstått hvorfor du vil gjøre dette mot din evt guttebaby?
Jallow B Skrevet 27. oktober 2013 #139 Skrevet 27. oktober 2013 Så du vet at følsomheten vil gå ned, likevel vil du gjøre det?? Om jeg noengang får en sønn med mannen, og han føler like sterkt for det som nå, og jeg ikke endrer mening; ja. Mulig jeg er naiv, eller ikke har fulgt med ordentlig, men jeg har faktisk ikke enda forstått hvorfor du vil gjøre dette mot din evt guttebaby? Alt må repeteres her, merker jeg: Jeg har ingen store kvaler mot det. Så om jeg har en mann som det er veldig viktig for, vil jeg mest sannsynlig gå med på det.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 27. oktober 2013 #140 Skrevet 27. oktober 2013 Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis. Og hvor skjer disse dødsfallene, og på grunn av hva? Infeksjoner som ikke behandles i tide, urene bruksmidler, skitne områder osv. Selvfølgelig vil det fjerne en del av følsomheten, det er jeg klar over. Jeg har, foreløpig, tatt mitt valg. Og allerede forklart hvorfor, og allerede sagt at jeg aner ikke om jeg eventuelt endrer mening en gang i fremtiden. Uansett hvor mange linker du gir meg, så kan jeg gi linker tilbake, og det utgjør ingen god diskusjon. Jeg kan også gi deg linker på at for mye gulrøtter kan gi deg kreft, så hvorfor spise de i det store og det hele? JEG har ikke problemer med å skulle la en fremtidig sønn omskjæres, per dags dato. JEG kjenner kun til menn som ikke har hatt problemer i ettertid ( og da snakker vi menn som har blitt omskjært som baby, og menn som har tatt valget i voksen alder, og menn som ble omskjært rundt 5-8års alder med en svær machete i skogen. ), både norske, amerikanske, arabiske og afrikanere. Teknologien blir bedre og bedre, og jeg har faktisk ikke tvil om at så fremt det utføres på et sykehus, med sterile midler og alt man trenger, og at man i etterkant går til legen straks det eventuelt skulle være ett problem, vil det ikke utgjøre en forskjell i livet til en mann som vil ødelegge noe som helst for ham. Mannen din høres ut til å være en av de uheldige, og jeg beklager det. Det finnes bare en god grunn til å omskjære guttebarn og det er hvis barnet har så trang forhud at han får plager.
mamma_bergen Skrevet 27. oktober 2013 #141 Skrevet 27. oktober 2013 Så du vet at følsomheten vil gå ned, likevel vil du gjøre det?? Om jeg noengang får en sønn med mannen, og han føler like sterkt for det som nå, og jeg ikke endrer mening; ja. Mulig jeg er naiv, eller ikke har fulgt med ordentlig, men jeg har faktisk ikke enda forstått hvorfor du vil gjøre dette mot din evt guttebaby? Alt må repeteres her, merker jeg: Jeg har ingen store kvaler mot det. Så om jeg har en mann som det er veldig viktig for, vil jeg mest sannsynlig gå med på det. Du vil faktisk villig gå med på noe som ødelegger for en evt sønn fordi din mann føler for det??
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #142 Skrevet 27. oktober 2013 Så du vet at følsomheten vil gå ned, likevel vil du gjøre det?? Om jeg noengang får en sønn med mannen, og han føler like sterkt for det som nå, og jeg ikke endrer mening; ja. Mulig jeg er naiv, eller ikke har fulgt med ordentlig, men jeg har faktisk ikke enda forstått hvorfor du vil gjøre dette mot din evt guttebaby? Alt må repeteres her, merker jeg: Jeg har ingen store kvaler mot det. Så om jeg har en mann som det er veldig viktig for, vil jeg mest sannsynlig gå med på det. Du vil faktisk villig gå med på noe som ødelegger for en evt sønn fordi din mann føler for det?? Ja, vettu, eg kjenn eg bi kølskremt!!
magica fra tryll Skrevet 27. oktober 2013 #143 Skrevet 27. oktober 2013 Så du vet at følsomheten vil gå ned, likevel vil du gjøre det?? Om jeg noengang får en sønn med mannen, og han føler like sterkt for det som nå, og jeg ikke endrer mening; ja. Mulig jeg er naiv, eller ikke har fulgt med ordentlig, men jeg har faktisk ikke enda forstått hvorfor du vil gjøre dette mot din evt guttebaby? Alt må repeteres her, merker jeg: Jeg har ingen store kvaler mot det. Så om jeg har en mann som det er veldig viktig for, vil jeg mest sannsynlig gå med på det. Ok. da er det fremdeles like ubegripelig for meg, selvom jeg selvfølgelig forstår hva du skriver....
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #144 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg mener at dette er ett valg gutten bør få ta selv den dagen han er ungdom/voksen. I de fleste tilfeller går det bra når man gjør det hos leger på sykehus, men hvorfor gjøre det når barnet ikke sliter med trang forhud? For det er faktisk en sjangse for at det kan gå galt, eller at barnet kan få komplikasjoner når han blir eldre. Faren til barna mine ble omskjært da han var 6 år,han er fra ett muslimsk land. Han sier han aldri har vært så redd i hele sitt liv, 3 menn holdt han nede mens "legen" omskjærte han. Han kjente ingen smerte, og hadde ikke vondt etterpå, men det å føle seg så liten og redd unner han ingen. Og han har aldri tenkt tanken på å omskjære sønnen vår, selvom det da ville blitt gjort under ordentlige forhold. Det kan sønnen vår få velge selv den dagen han blir voksen. Og omskjæring er faktisk ikke ett krav innen Islam slik mange tror. Man må ikke være omskjært for å være muslim.! Kan du forklare hva Koranen sier om omskjæring, slik at jeg har noen solide religiøse argumenter mot omskjæring? Ettersom det er det eneste som teller for de virkelig religiøse :-/ Anonymous poster hash: 21796...0a9
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #145 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg kjenner bare menn som ikke har hatt noe problem med dette i ettertid. Min nåværende mann ble omskjært i voksen alder av medisinske grunner. Han kjenner ikke den store forskjellen. Anonymous poster hash: b3eaf...21c
Gemini77 Skrevet 27. oktober 2013 #146 Skrevet 27. oktober 2013 Som sagt, det er kildehenvisninger. http://www.noharmm.org/incidenceUS.htm Siden du sendte er en pro-circ side, og den har få kildehenvisninger, og de studiene den viser til er 30 år gamle... Å si at det er farligere å leve med forhud (den naturlige tilstanden) enn å bli operert på som barn viser at denne siden er mye mer ekstrem enn sidene jeg sender deg. Bare det at over 100 barn dør av dette hvert år bør faktisk være bra nok. Det faktum at man KAN få komplikasjoner av noe som er helt unødvendig bør være godt nok. Vil du virkelig utsette barnet ditt for dette, bare fordi "det går som regel bra"? http://www.examiner.com/article/new-study-estimates-neonatal-circumcision-death-rate-higher-than-suffocation-and-auto-accidents Her konkluderer forskningen med at 9.1/100 000 barn dør, og at omskjæring står for 1.3% av barnedødsfall. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23374102 Her ser du forskning som konkluderer med at man mister følelse av å kutte bort funksjonelle deler av penis. Og hvor skjer disse dødsfallene, og på grunn av hva? Infeksjoner som ikke behandles i tide, urene bruksmidler, skitne områder osv. Selvfølgelig vil det fjerne en del av følsomheten, det er jeg klar over. Jeg har, foreløpig, tatt mitt valg. Og allerede forklart hvorfor, og allerede sagt at jeg aner ikke om jeg eventuelt endrer mening en gang i fremtiden. Uansett hvor mange linker du gir meg, så kan jeg gi linker tilbake, og det utgjør ingen god diskusjon. Jeg kan også gi deg linker på at for mye gulrøtter kan gi deg kreft, så hvorfor spise de i det store og det hele? JEG har ikke problemer med å skulle la en fremtidig sønn omskjæres, per dags dato. JEG kjenner kun til menn som ikke har hatt problemer i ettertid ( og da snakker vi menn som har blitt omskjært som baby, og menn som har tatt valget i voksen alder, og menn som ble omskjært rundt 5-8års alder med en svær machete i skogen. ), både norske, amerikanske, arabiske og afrikanere. Teknologien blir bedre og bedre, og jeg har faktisk ikke tvil om at så fremt det utføres på et sykehus, med sterile midler og alt man trenger, og at man i etterkant går til legen straks det eventuelt skulle være ett problem, vil det ikke utgjøre en forskjell i livet til en mann som vil ødelegge noe som helst for ham. Mannen din høres ut til å være en av de uheldige, og jeg beklager det. "Jeg har tatt valget mitt"... Men det er ikke ditt valg å ta. Ditt underliv = ditt valg. Dette er ikke ditt underliv.
Jallow B Skrevet 27. oktober 2013 #147 Skrevet 27. oktober 2013 Det finnes bare en god grunn til å omskjære guttebarn og det er hvis barnet har så trang forhud at han får plager. Medisinsk sett, ja. Du vil faktisk villig gå med på noe som ødelegger for en evt sønn fordi din mann føler for det?? Sjansen for at det ødelegger er minimal. Så foreløpig, ja. Og det er ikke "fordi han føler for det". "Jeg har tatt valget mitt"... Men det er ikke ditt valg å ta. Ditt underliv = ditt valg. Dette er ikke ditt underliv. I følge Norges lover er det faktisk ett valg jeg kan ta. Og da forholder jeg meg til det.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #148 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har som sagt en sønn som er omskjært. Jeg syns det var en veldig vanskelig avgjørelse. Hadde det helt forferdelig den dagen han ble omskjært. Glad for at alt gikk bra. Glad for at mitt neste barn var en jente så det derfor ikke var et tema. Og ville syns det var veldig vanskelig å gjøre det igjen. Men jeg syns ikke min x manns religion er søppel. Jeg syns ikke jeg er et ondt menneske. Jeg syns ingen mennesker kan omtales som barbarer eller neandertalere. Dersom denne skikken hadde vært så voldsomt forferdelig regner jeg med at det hadde vært mange advarsler mot den som det er mot kvinnelig omskjæring.Anonymous poster hash: b3eaf...21c Men om din x-manns religion krevde at jentebabyer også skulle omskjæres, hadde du gitt etter da også? Om ikke, hva er forskjellen? Jeg vil ikke si at du er ond, men akkurat i denne sammenhengen anser jeg deg ikke som en god mor. Beklager, men foreldre som utsetter barna for unødvendige smerter og mulige plager pga enten religiøs overbevisning eller fordi de er for svake til å stå imot presset fra omverdenen har jeg liten respekt for. Det skal svært mye til før jeg anser noen som dårlige foreldre, men i denne saken gjør jeg faktisk det. Nei, jeg ville aldri latt min datter bli omskjært. Uavhengig av hva min mann eller noen andre syns om saken. Forskjellen er at kvinnelig omskjæring har som formål å nedsette den seksuelle nytelsen for kvinner. Kvinnelig omskjæring gjøres på forskjellige måter, og noen er bedre enn andre, men alle er ille. Jeg har aldri snakket med en mann som har vært lei seg for at han er omskjært. Men jeg har snakket med mange kvinner som er det. Snakket med kvinner som må åpnes for å kunne gjennomføre samleie, kvinner som får store problemer under fødsel pga arrvev osv. Som ikke kan få orgasme eller som ikke har glede av sex på noen måte. Det er ulovlig i Norge og omskjære kvinner. Det er kun kulturelt motivert. Ikke engang nevnt i koranen eller hadithene. Anonymous poster hash: b3eaf...21c
*Miss Marple* Skrevet 27. oktober 2013 #149 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg vil faktisk si det så sterkt at de som lar sine barn bli omskjært uten medisinsk grunn begår et grovt overgrep mot barnet og jeg kan ikke skjønne at dette faktisk er lovlig i Norge i 2013. Jeg kjenner at jeg blir både provosert og lei meg på barnas vegne når de som skal ta vare på dem og sørge for at intet vondt skal hende dem er de som gjør dette mot dem. Opprørende!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 27. oktober 2013 #150 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har som sagt en sønn som er omskjært. Jeg syns det var en veldig vanskelig avgjørelse. Hadde det helt forferdelig den dagen han ble omskjært. Glad for at alt gikk bra. Glad for at mitt neste barn var en jente så det derfor ikke var et tema. Og ville syns det var veldig vanskelig å gjøre det igjen. Men jeg syns ikke min x manns religion er søppel. Jeg syns ikke jeg er et ondt menneske. Jeg syns ingen mennesker kan omtales som barbarer eller neandertalere. Dersom denne skikken hadde vært så voldsomt forferdelig regner jeg med at det hadde vært mange advarsler mot den som det er mot kvinnelig omskjæring.Anonymous poster hash: b3eaf...21c Men om din x-manns religion krevde at jentebabyer også skulle omskjæres, hadde du gitt etter da også? Om ikke, hva er forskjellen? Jeg vil ikke si at du er ond, men akkurat i denne sammenhengen anser jeg deg ikke som en god mor. Beklager, men foreldre som utsetter barna for unødvendige smerter og mulige plager pga enten religiøs overbevisning eller fordi de er for svake til å stå imot presset fra omverdenen har jeg liten respekt for. Det skal svært mye til før jeg anser noen som dårlige foreldre, men i denne saken gjør jeg faktisk det. Nei, jeg ville aldri latt min datter bli omskjært. Uavhengig av hva min mann eller noen andre syns om saken. Forskjellen er at kvinnelig omskjæring har som formål å nedsette den seksuelle nytelsen for kvinner. Kvinnelig omskjæring gjøres på forskjellige måter, og noen er bedre enn andre, men alle er ille. Jeg har aldri snakket med en mann som har vært lei seg for at han er omskjært. Men jeg har snakket med mange kvinner som er det. Snakket med kvinner som må åpnes for å kunne gjennomføre samleie, kvinner som får store problemer under fødsel pga arrvev osv. Som ikke kan få orgasme eller som ikke har glede av sex på noen måte. Det er ulovlig i Norge og omskjære kvinner. Det er kun kulturelt motivert. Ikke engang nevnt i koranen eller hadithene. Anonymous poster hash: b3eaf...21c http://www.jewsagainstcircumcision.org/ Do not be afraid to be the first to change and lead your parents, family and community into modern times! Your primary responsibility is to take care of your son, not to satisfy other people’s need for tradition. Your community will eventually see the light. What does tradition mean to you? Does it mean putting your son's welfare second? Do you blindly follow tradition even when it maims and mutilates? Do not be afraid to think for yourself. Circumcision is barbaric and you are a better parent for not mutilating your son’s penis. Do not be afraid to question tradition rather than blindly accepting it. Circumcision continues in our faith because of indoctrination, fear of change, and so-called tradition. Remember that our religious leaders are the products of this same indoctrination. If you were told to circumcise your daughter’s vulva, would you blindly obey? Or would you question the order and choose to protect your daughter? Shouldn’t we treat our boys with the same consideration and respect? Do not be afraid of divine punishment. God did not mandate circumcision. In the original version of the Torah, the book of J, circumcision is not even mentioned. Fallible men devised circumcision as a way to curb masturbation. Even Rabbi Maimonides acknowledged this fact.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå