Gå til innhold

omskjæring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jammen mange idioter der ute. Man skjærer ikke unødvendig i friske barn. De barna jeg har gitt narkose fordi de skal operere utstående ører feks, har vært så store at de har ønsket det selv pga mobbing. Og husk at narkose også er en risiko, selv om det er veldig trygt i Norge.

Omskjæring skjer stort sett i lokalbedøvelse. På Volvat gjorde de iallefall det.

Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn ble omskjært da han var en uke gammel. Ble gjort på volvat med statlig støtte. Det ble gjort av religiøs overbevisning.

Må innrømme at jeg var helt satt ut den dagen. Jeg gråt hele dagen. Syns det var forferdelig å skulle skjære i noe som var helt perfekt.

Definitivt ikke noe jeg angrer på i dag. Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Hvilket Volvat? Hva mener du med statlig støtte, måtte dere ikke betale noe? Hvordan gikk dere frem?Anonymous poster hash: 21796...0a9

Spørsmålet bør vel heller være: Hvorfor i alle dager kutte vekk noe på en perfekt baby?

Religiøse overbevisninger.Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Men jeg skjønner det ikke..Blir man en bedre muslim/jøde/hva som helst om man gjør slike ting? Den guden som har bestemt dette kan jo ikke akkurat være fornøyd med eget skaperverk om man faktisk må kutte av ting på babyer..Og jeg spør fordi jeg faktisk lurer.

Ingen som kan eller vil svare på dette?..

Nei... Det kan jeg ikke akkurat påstå da. Men i det muslimske miljøet er det faktisk sånn at det ikke er sosialt akseptert å ikke være omskjært...

Skrevet

Risikoen er der om man ikke tar vare på såret i begge tilfeller, det er det med alle tilfeller hvor man får ett sår på kroppen. Man kan få infeksjoner, og infeksjonene kan lede til både sykdom og død.

Du velger altså fremdeles å likestille det å ta hull i ørene og det å omskjæres? Jeg er lamslått! Vet du, det er få her inne som har provosert meg mer enn det du gjør, men jeg velger å tro at du er en smule forvirret, og så synes jeg heller litt synd på deg. Nei, du synes sikkert ikke det er noen grunn til å synes synd på deg, men jeg gjør det, uansett hva du sier, Og så synes jeg også synd på alle små gutter og jenter som får skåret i kjønnsorganene sine. Det må da for pokker være greit nok at folk velger å omskjære seg selv når de er gamle nok til å velge ut fra egen overbevisning - noe annet er ekstremt og egoistisk! 

Anonymous poster hash: 33a54...268

Skrevet

Min sønn ble omskjært da han var en uke gammel. Ble gjort på volvat med statlig støtte. Det ble gjort av religiøs overbevisning.

Må innrømme at jeg var helt satt ut den dagen. Jeg gråt hele dagen. Syns det var forferdelig å skulle skjære i noe som var helt perfekt.

Definitivt ikke noe jeg angrer på i dag. Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Hvilket Volvat? Hva mener du med statlig støtte, måtte dere ikke betale noe? Hvordan gikk dere frem?Anonymous poster hash: 21796...0a9

Spørsmålet bør vel heller være: Hvorfor i alle dager kutte vekk noe på en perfekt baby?

Religiøse overbevisninger.Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Men jeg skjønner det ikke..Blir man en bedre muslim/jøde/hva som helst om man gjør slike ting? Den guden som har bestemt dette kan jo ikke akkurat være fornøyd med eget skaperverk om man faktisk må kutte av ting på babyer..Og jeg spør fordi jeg faktisk lurer.
Ingen som kan eller vil svare på dette?..

Nei... Det kan jeg ikke akkurat påstå da. Men i det muslimske miljøet er det faktisk sånn at det ikke er sosialt akseptert å ikke være omskjært...Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Innser at dette var veldig bombastisk... I den delen av det muslimske miljøet som jeg har kjennskap til...

Skrevet

Risikoen er der om man ikke tar vare på såret i begge tilfeller, det er det med alle tilfeller hvor man får ett sår på kroppen. Man kan få infeksjoner, og infeksjonene kan lede til både sykdom og død.

Du velger altså fremdeles å likestille det å ta hull i ørene og det å omskjæres? Jeg er lamslått! Vet du, det er få her inne som har provosert meg mer enn det du gjør, men jeg velger å tro at du er en smule forvirret, og så synes jeg heller litt synd på deg. Nei, du synes sikkert ikke det er noen grunn til å synes synd på deg, men jeg gjør det, uansett hva du sier, Og så synes jeg også synd på alle små gutter og jenter som får skåret i kjønnsorganene sine. Det må da for pokker være greit nok at folk velger å omskjære seg selv når de er gamle nok til å velge ut fra egen overbevisning - noe annet er ekstremt og egoistisk! 

Jeg sammenlignet aldri prosedyren, jeg sammenligner infeksjonsfaren og risikoen ved det. Intet annet.

Til andre kommentarer: Mannen min er ikke en neandertaler, og omskjæringsspørsmålet har jeg sett på lenge før jeg traff ham. Det kom opp da jeg var sammen med den etnisk norske eksen, som valgte å la seg elv omskjære i en alder av 16, og som var fast bestemt på å omskjære en fremtidig sønn så tidlig som mulig.

En annen god venn, amerikaner, sa det samme.

Ingen av disse kan man påstå kommer fa "neandertaler-land" ( forøvrig en jævla stygg ting å si ) heller.

Ja, jeg har lest meg opp på dette.

Ja, jeg har tenkt grundig gjennom det.

Ja, jeg har snakket med både lege og helsesøster om dette.

Ja, jeg har snakket med mannen om dette. ( Jeg tok det opp lenge før vi ventet barn, fordi jeg ville vite hvordan han stilte seg til saken. )

Man kan fint kalle det barnemishandling alt man orker, jeg følger iallefall norges lover.

Skrevet

Jeg lurer bare på en ting:

Jeg skjønner ikke, altså er det slik at man begrunner omskjæring med at det er mer renslig? Men hva menes med det? Sitker man til den "hvite guffa" som kan legge seg rundt penishodet? Men det forsvinner jo når man bader seg? Hvorfor kutter man ikke ørene da? Det kommer jo ørevoks inni de også? Og for ikke å snakke om nesa...

Anonymous poster hash: 15c42...00b
Skrevet

Hvorfor kutter man ikke ørene da? Det kommer jo ørevoks inni de også? Og for ikke å snakke om nesa...

Anonymous poster hash: 15c42...00b

Fordi _det_ ikke står i en eller annen idiotisk bok skrevet av steinalderske menn for en evighet siden.

Skrevet

Man kan gjerne mene det er barnemishandling om man ønsker, det får dere lov til.

Jeg forstår godt meningene om at mennesker skal velge helt over sin egen kropp, men alikevel; hvor mange omskjærte menn tror du er sint den dag idag for at de ble omskjært..? 

Det er, som en nevnte, også foreldre som opererer inn ørene til barna sine, kun fordi det rent estetisk vil se penere ut. Men dette er derimot allment godkjent; å legge barnet i en unødvendig narkose, og fikse på ørene til barnet, med infeksjonsfaren det også medfører, fordi "barnet kan mobbes".

Siden det finnes egne støttegrupper for omskårede menn så skal jeg love deg at det er nok av sinte, omskårede menn. Mannen min er en av dem, forresten.

Jeg så et program fra USA en gang hvor de viste at det faktisk gikk galt en sjelden gang ift omskjæring. Bare en gang det går galt er for mye. Det var ingen i dette programmet som døde da. Og på verdens basis er det ikke mange dødsfall. Det som forekommer er at man har kuttet for mye. Men også svært sjelden. Misforstå meg ikke, hver gang det går galt er helt forferdelig. Men ikke noe man engang anser som en sjanse fordi det skjer veldig, veldig sjelden... Hvor er dokumentasjonen på at det kan medføre smerter og ubehag livet gjennom ?

http://www.circumstitions.com/Complic.html

Skrevet

Jeg sammenlignet aldri prosedyren, jeg sammenligner infeksjonsfaren og risikoen ved det. Intet annet.

Til andre kommentarer: Mannen min er ikke en neandertaler, og omskjæringsspørsmålet har jeg sett på lenge før jeg traff ham. Det kom opp da jeg var sammen med den etnisk norske eksen, som valgte å la seg elv omskjære i en alder av 16, og som var fast bestemt på å omskjære en fremtidig sønn så tidlig som mulig.

Ingen av disse kan man påstå kommer fa "neandertaler-land" ( forøvrig en jævla stygg ting å si ) heller.

Ja, jeg har snakket med mannen om dette. ( Jeg tok det opp lenge før vi ventet barn, fordi jeg ville vite hvordan han stilte seg til saken. )

Man kan fint kalle det barnemishandling alt man orker, jeg følger iallefall norges lover.

Om du mener at omskjæring er det samme som hull i ørene, risikomessig så har du ikke lest nok om dette. Da er du rett og slett uvitende. Og det er skremmende at mennesker som deg kutter i barna sine før de faktisk vet hva det innebærer.

Man blør ikke ihjel av å ta hull i ørene, det er faktisk en reel risiko ved omskjæring.

Man risikerer ikke å kutte bort for mye hud ved å ta hull i ørene.

Man risikerer ikke amputasjon.

Man risikerer ikke hjerneforandringer.

Alt dette er reelle farer ved omskjæring som en mor virkelig ikke bør overse.

Jeg skulle til å si noe om menneskerettighetene igjen, men for meg er hull i ørene også et brudd på dette.

Ja, dessverre er det ikke et forbud på dette, enda. Men verden går videre, med eller uten rabiate religiøse og kunnskapsløse mennesker. Jeg håper og tror at Norge og Europa snart vil forby denne groteske og barbariske skikken.

Skrevet

Du velger altså fremdeles å likestille det å ta hull i ørene og det å omskjæres? Jeg er lamslått! Vet du, det er få her inne som har provosert meg mer enn det du gjør, men jeg velger å tro at du er en smule forvirret, og så synes jeg heller litt synd på deg. Nei, du synes sikkert ikke det er noen grunn til å synes synd på deg, men jeg gjør det, uansett hva du sier, Og så synes jeg også synd på alle små gutter og jenter som får skåret i kjønnsorganene sine. Det må da for pokker være greit nok at folk velger å omskjære seg selv når de er gamle nok til å velge ut fra egen overbevisning - noe annet er ekstremt og egoistisk!

Men hvordan kan du forklare og forsvare at det er ok for deg å gjøre et livsvarig inngrep på barnet ditt kun basert på din personlige oppfatning?

Hvorfor kan du ikke vente til barnet er stort nok til å ta en så viktig avgjørelse selv?

Hvorfor er det viktig for deg å tvinge dine holdninger og ditt syn på dette på guttebarnet ditt?

Er det ikke viktig for deg å sette ditt barns velferd før dine personlige overbevisninger?

Jeg prøver, men klarer faktisk ikke på noen måte å skjønne hvordan en mor kan gjøre dette mot barnet sitt. Aller minst en mor som er vokst opp i et land hvor dette ikke er vanlig og hvor man setter individets rett til å selv bestemme over egen kropp veldig høyt.

Skrevet

Ja, dessverre er det ikke et forbud på dette, enda. Men verden går videre, med eller uten rabiate religiøse og kunnskapsløse mennesker. Jeg håper og tror at Norge og Europa snart vil forby denne groteske og barbariske skikken.

Jeg er så enig. Det skulle være unødvendig å forby barnemishandling, men for enkelte mennesker, som finner på en haug med unnskyldninger for å praktisere sine egne religiøse overbevisninger på intetanende og uskyldige barn, er forbud den eneste veien å gå. Man kan prøve å opplyse, i utgangspunktet er jeg mer tilhenger av opplysning enn forbud, men jeg tror dessverre ikke det er tilstrekkelig for enkelte "overbeviste".

Skrevet

Du kjenner alltid til både det ene og det andre du, og baserer hele verden på det snevre utvalget.

La barnet ditt selv velge hva han vil gjøre med SIN kropp. 

Anonymous poster hash: db339...65a

Skrevet

Du kjenner alltid til både det ene og det andre du, og baserer hele verden på det snevre utvalget.

Foreldre tar valg på vegne av deres barn hele tiden. Jehovas vitner nekter ofte deres barn blodoverføring på sykehuset, uansett hvor sykt barnet er. 

Skrevet

Tenk at du lar din mann styre deg i retning av barnemishandling og ditt barns menneskerett, fordi det er viktig for han.

En voksen mann som ikke evner å se sitt barns beste pga kulturell eller religiøs overbevisning, det er der du kommer inn!! DU!! Skal vite og ville ditt barns beste! Du skal stille opp for ditt barn, ikke din mann!!

Blir kvalm!!

Skrevet

Foreldre tar valg på vegne av deres barn hele tiden. Jehovas vitner nekter ofte deres barn blodoverføring på sykehuset, uansett hvor sykt barnet er.

Ja men da så, hvis noen andre gjør noe sykt så kan du og gjøre det?

Var det virkelig et argument?

Skrevet

Er det her virkelig en diskusjon blant voksne folk ? ? ?

Er det voksne kvinner som mener at de har rett til å kalle mennesker som tenker anderledes enn seg selv for neandertalere og søppel ? ? ?

Hvor er moderatorene hen ?

Skrevet

Tenk at du lar din mann styre deg i retning av barnemishandling og ditt barns menneskerett, fordi det er viktig for han.

En voksen mann som ikke evner å se sitt barns beste pga kulturell eller religiøs overbevisning, det er der du kommer inn!! DU!! Skal vite og ville ditt barns beste! Du skal stille opp for ditt barn, ikke din mann!!

Blir kvalm!!

Du overså innlegget mitt om at dette har jeg vært i diskusjoner om, og tenkt på før jeg traff ham. Du kan skylde det over på ham så mye du føler, det kan jeg fint leve med, værsågod.

Ja men da så, hvis noen andre gjør noe sykt så kan du og gjøre det?

Var det virkelig et argument?

Nei, det var ikke et argument.

Skrevet

Er det voksne kvinner som mener at de har rett til å kalle mennesker som tenker anderledes enn seg selv for neandertalere og søppel ? ? ?

Du blir vant til det.

Skrevet

Hvem har kalt noen søppel?

Skrevet

Les deg opp på ting før du uttaler deg iallefall. Jehovas vitner har ikke anledning til å nekte sine barn blodoverføring. Barnevernet tar over omsorgen og vips så får barnet blod.

Skrevet

Nå har ikke jeg kalt noen søppel, men problemet er ikke at de tenker annerledes, men at de kutter i forsvarsløse barn uten medisinske årsaker. Når man setter Gud eller utdatert medisinsk kunnskap over barnet sitt, så burde man virkelig ikke få barn i det hele tatt.

Skrevet

Men hvordan kan du forklare og forsvare at det er ok for deg å gjøre et livsvarig inngrep på barnet ditt kun basert på din personlige oppfatning?

Hvorfor kan du ikke vente til barnet er stort nok til å ta en så viktig avgjørelse selv?

Hvorfor er det viktig for deg å tvinge dine holdninger og ditt syn på dette på guttebarnet ditt?

Er det ikke viktig for deg å sette ditt barns velferd før dine personlige overbevisninger?

Jeg prøver, men klarer faktisk ikke på noen måte å skjønne hvordan en mor kan gjøre dette mot barnet sitt. Aller minst en mor som er vokst opp i et land hvor dette ikke er vanlig og hvor man setter individets rett til å selv bestemme over egen kropp veldig høyt.

Hvorfor skal jeg absolutt måtte forklare det? Jeg har tatt ett valg, og ett standpunkt.

Mitt barns velferd kommer først, men når det er noe jeg ikke annser som risikosport, som er særdeles viktig for faren til barnet, så har jeg ingen kvaler ved å la det gjennomføres. 

Nei, det er ikke vanlig i Norge. Det er godt mulig jeg er "farget" av å ha en mor som har reist mye, opplevd mye, vært rundt amerikanere en del i oppveksten osv.

Du har tatt et valg på vegne av barnet ditt, noe som vi alle gjør nærmest daglig, det er riktig. Men at du ikke svarer på et eneste av spørsmålene mine forteller meg at du kanskje ikke er så trygg på avgjørelsen din likevel?

Jeg vet også at du ikke har noen plikt til å svare en fremmed på et forum, men nå er det nå engang du som har valgt å være med å diskutere dette, og da syns jeg det er litt rart at du ikke har et eneste annet argument for å kjønnslemleste barnet ditt enn at du har bestemt deg for det...

Skrevet

Syns det er ille om voksne mennesker virkelig mener at muslimer er søppel. Og enda verre at folk kan finne på å skrive/si det høyt.

Hvem har sagt at muslimske kvinner ikke skal gå på skole ? Tror noen virkelig at alle muslimer mener at voldtekt er kvinnens egen skyld ? Ja, gifte seg med en far anbefaler. Men det er da mange som gifter seg med andre likevel. Man ba om kvinnens hånd i Norge tidligere også. Mange muslimer er også gift med jevnaldrende menn. Det kan da ikke plage andre at noen velger å ha på seg et slør ? ? Hvis du spør en kvinne om hvorfor, vil hun neppe svare -fordi andre har bestemt det. Det er som regel et selvvalgt valg ut fra sin tro.

Skrevet

Syns det er ille om voksne mennesker virkelig mener at muslimer er søppel. Og enda verre at folk kan finne på å skrive/si det høyt.

For min del er mennesker som omskjærer barna sine uten medisinske årsaker barbariske. Dette uavhengig av religion og etnisitet. og ja, det innebærer også min hvite, amerikanske svigermor som verken er jøde eller muslim. 

Skrevet

For min del er mennesker som omskjærer barna sine uten medisinske årsaker barbariske. Dette uavhengig av religion og etnisitet. og ja, det innebærer også min hvite, amerikanske svigermor som verken er jøde eller muslim.

Å omtale mennesker som barbariske er også utrolig voldsomt. Men det er jo opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...