skjotta Skrevet 28. oktober 2013 #176 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, å kutte i kjønnsorganene til barna sine er voldsomt.Det er det ingen som gjør. De sender barna til legen som gjør det i stedet. Hvis du mener at leger og sykehus ikke er til å stole på så er det du som befinner deg i steinalderen, ikke vi andre.Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Leger som gjør dette i norsk helsevesen gjør det KUN fordi det ville blitt flere infeksjoner og dødsfall hvis helsevesenet ikke gjør dette og det blir flere omskjæringer "på bakrommet". At leger gjør dette i Norge betyr ikke at de mener det er trygt og nødvendig. Men siden omskjæring ikke ville ha stoppet hvis legene nekter å utføre dette så er det dessverre de uskyldige guttebabyene det går utover. Anonymous poster hash: 08156...038 Akkurat derfor vil jeg ha et forbud, kanskje ville det fått slutt på det. Hvis risken blir større for at det går galt, kanskje de begynner å tenke seg om?! Og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet. av alle postene i denne tråden var det altså denne som traff meg i hjerterota "og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet".... så da synes du det er en rettferdig og fin konsekvens at uskyldige små blir utsatt for kjøkkenbenk omskjæringer og dør av blødninger og infeksjoner fordi foreldrene i sine hoder ser seg tvunget til å bryte loven og ikke tør å gå til lege når komplikasjoner oppstår? det må være noe av det kaldeste og mest hjerteråe jeg har lest her inne.... at det ikke er ulovlig med omskjæring av gutter i norge er ikke for å glede foreldre som ønsker dette. det er for å beskytte barna til foreldre som kommer til å omskjære dem samma søren... Akkurat!! De burde ikke hatt barn i utgangspunktet hvis de ikke klarer å se barnets beste og i stedet utfører bestialske inngrep og overgrep på en kjøkkenbenk når det ikke lengre er lov å utføre denne grusomme handlingen lengre.Ja jeg vet at det høres hjerterått ut, men det er kanskje det eneste som funker, selv om det river i hjertet av å tenke på det. Tenk at noen faktisk setter religion og kultur høyere enn sine egne barn.. Det er det jeg synes er hjerterått her! Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de?
skjotta Skrevet 28. oktober 2013 #177 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, å kutte i kjønnsorganene til barna sine er voldsomt.Det er det ingen som gjør. De sender barna til legen som gjør det i stedet. Hvis du mener at leger og sykehus ikke er til å stole på så er det du som befinner deg i steinalderen, ikke vi andre.Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Leger som gjør dette i norsk helsevesen gjør det KUN fordi det ville blitt flere infeksjoner og dødsfall hvis helsevesenet ikke gjør dette og det blir flere omskjæringer "på bakrommet". At leger gjør dette i Norge betyr ikke at de mener det er trygt og nødvendig. Men siden omskjæring ikke ville ha stoppet hvis legene nekter å utføre dette så er det dessverre de uskyldige guttebabyene det går utover. Anonymous poster hash: 08156...038 Akkurat derfor vil jeg ha et forbud, kanskje ville det fått slutt på det. Hvis risken blir større for at det går galt, kanskje de begynner å tenke seg om?! Og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet. av alle postene i denne tråden var det altså denne som traff meg i hjerterota "og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet".... så da synes du det er en rettferdig og fin konsekvens at uskyldige små blir utsatt for kjøkkenbenk omskjæringer og dør av blødninger og infeksjoner fordi foreldrene i sine hoder ser seg tvunget til å bryte loven og ikke tør å gå til lege når komplikasjoner oppstår? det må være noe av det kaldeste og mest hjerteråe jeg har lest her inne.... at det ikke er ulovlig med omskjæring av gutter i norge er ikke for å glede foreldre som ønsker dette. det er for å beskytte barna til foreldre som kommer til å omskjære dem samma søren... Men hvorfor brukes ikke samme argumentet om omskjæring av jenter? Det er forbudt og om foreldrene trosser norsk lov risikerer de streng straff. Hvorfor er ikke gutters kjønnsorgan beskyttet på samme måte? Jeg synes ingen av delene er greit, men jeg likestiller ikke omskjæring av jenter og gutter. Både pga skadeomfang og hyppighet.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #178 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, å kutte i kjønnsorganene til barna sine er voldsomt.Det er det ingen som gjør. De sender barna til legen som gjør det i stedet. Hvis du mener at leger og sykehus ikke er til å stole på så er det du som befinner deg i steinalderen, ikke vi andre.Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Leger som gjør dette i norsk helsevesen gjør det KUN fordi det ville blitt flere infeksjoner og dødsfall hvis helsevesenet ikke gjør dette og det blir flere omskjæringer "på bakrommet". At leger gjør dette i Norge betyr ikke at de mener det er trygt og nødvendig. Men siden omskjæring ikke ville ha stoppet hvis legene nekter å utføre dette så er det dessverre de uskyldige guttebabyene det går utover. Anonymous poster hash: 08156...038 Akkurat derfor vil jeg ha et forbud, kanskje ville det fått slutt på det. Hvis risken blir større for at det går galt, kanskje de begynner å tenke seg om?! Og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet.av alle postene i denne tråden var det altså denne som traff meg i hjerterota "og hvis ikke, burde de ikke fått barn i utgangspunktet".... så da synes du det er en rettferdig og fin konsekvens at uskyldige små blir utsatt for kjøkkenbenk omskjæringer og dør av blødninger og infeksjoner fordi foreldrene i sine hoder ser seg tvunget til å bryte loven og ikke tør å gå til lege når komplikasjoner oppstår? det må være noe av det kaldeste og mest hjerteråe jeg har lest her inne.... at det ikke er ulovlig med omskjæring av gutter i norge er ikke for å glede foreldre som ønsker dette. det er for å beskytte barna til foreldre som kommer til å omskjære dem samma søren... Akkurat!! De burde ikke hatt barn i utgangspunktet hvis de ikke klarer å se barnets beste og i stedet utfører bestialske inngrep og overgrep på en kjøkkenbenk når det ikke lengre er lov å utføre denne grusomme handlingen lengre.Ja jeg vet at det høres hjerterått ut, men det er kanskje det eneste som funker, selv om det river i hjertet av å tenke på det. Tenk at noen faktisk setter religion og kultur høyere enn sine egne barn.. Det er det jeg synes er hjerterått her! Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe.
skjotta Skrevet 28. oktober 2013 #179 Skrevet 28. oktober 2013 Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe. oki... så du har ingen medlidenhet med de uskyldige og svake i samfunnet? kjekt å vite. la oss avskaffe trygdeordningene og da kanskje? (har ikke folk vett til å være friske og få seg en jobb så for de ta det på egen kappe) og gratis tannlege til barn? (har ikke foreldrene vett til å betale for tannlege en gang i året og ungene lider med tenner som råtner ut av kjeven deres så for de ta det på egen kappe) barnetryg? (har ikke folk vett til å forsørge ungene sine selv og ungene må sulte/gå uten klær så for de ta det på egen kappe) barn er, desverre, stemmeløse i utrolig mange ting som angår dem. de er prisgitt sine foreldres meninger, tanker, tradisjoner, overbevisninger, fornuft og prioriteringer. takk og lov for at vi lever i ett samfunn som ivaretar barns rettigheter, blandt annet til at dersom noen skal kutte i tissemannen, så skal det pokkeren ta være helsepersonell med riktig utstyr, utdannelse og vett som gjør det.
mamma_bergen Skrevet 28. oktober 2013 #180 Skrevet 28. oktober 2013 Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe. oki... så du har ingen medlidenhet med de uskyldige og svake i samfunnet? kjekt å vite. la oss avskaffe trygdeordningene og da kanskje? (har ikke folk vett til å være friske og få seg en jobb så for de ta det på egen kappe) og gratis tannlege til barn? (har ikke foreldrene vett til å betale for tannlege en gang i året og ungene lider med tenner som råtner ut av kjeven deres så for de ta det på egen kappe) barnetryg? (har ikke folk vett til å forsørge ungene sine selv og ungene må sulte/gå uten klær så for de ta det på egen kappe) barn er, desverre, stemmeløse i utrolig mange ting som angår dem. de er prisgitt sine foreldres meninger, tanker, tradisjoner, overbevisninger, fornuft og prioriteringer. takk og lov for at vi lever i ett samfunn som ivaretar barns rettigheter, blandt annet til at dersom noen skal kutte i tissemannen, så skal det pokkeren ta være helsepersonell med riktig utstyr, utdannelse og vett som gjør det. Jeg skjønner ikke helt her...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #181 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe. oki... så du har ingen medlidenhet med de uskyldige og svake i samfunnet? kjekt å vite. la oss avskaffe trygdeordningene og da kanskje? (har ikke folk vett til å være friske og få seg en jobb så for de ta det på egen kappe) og gratis tannlege til barn? (har ikke foreldrene vett til å betale for tannlege en gang i året og ungene lider med tenner som råtner ut av kjeven deres så for de ta det på egen kappe) barnetryg? (har ikke folk vett til å forsørge ungene sine selv og ungene må sulte/gå uten klær så for de ta det på egen kappe) barn er, desverre, stemmeløse i utrolig mange ting som angår dem. de er prisgitt sine foreldres meninger, tanker, tradisjoner, overbevisninger, fornuft og prioriteringer. takk og lov for at vi lever i ett samfunn som ivaretar barns rettigheter, blandt annet til at dersom noen skal kutte i tissemannen, så skal det pokkeren ta være helsepersonell med riktig utstyr, utdannelse og vett som gjør det. Har ikke sagt at jeg ikke har medlidenhet med barna eller andre svake i samfunnet. Men jeg mener at vi ikke skal tillate slik barbari her, jeg synes ikke at vi ivaretar barns rettigheter når vi lar noen "kutte i tissemannen" deres fordi foreldrene mangler gangsyn. Jeg vil at hvis dette oppdages så skal disse foreldrene miste barna sine, og hvis foreldre er så dumme at de risikerer sitt barns liv så får de Nok en gang ta det på sin egen kappe. Hvorfor er jenters rettigheter og underliv viktigere enn gutters?? (Og hva har alt det andre tullet du nevner her med denne diskusjonen å gjøre?) Endret 28. oktober 2013 av Myrsnipa1♂&snart2♀
Januars lykkeliten Skrevet 28. oktober 2013 #182 Skrevet 28. oktober 2013 I dette samfunnet drepes tusenvis av fostre, de har ingen stemme, uansett om kvinnen har god eller dårlig grunn er abort et valg, ingen kritikk. Men dere er samtidig sååååå imot omkjæring, fordi barnet KAN få komplikasjoner og ikke får bestemme. Nordmenn er så hykleriske som det går an å være, tror dere er så moralsk overlegne. Slutt med abort så slutter vi med omskjæring.Anonymous poster hash: 76239...72d Det hadde ingenting i denne diskusjonen å gjøre... Dersom noen utfører verre handlinger så rettferdiggjør det på ingen måte noe annet dårlig... Nordmenn er like lite like som folk fra alle andre nasjonaliteter. Og sånn uavhengig av alt annet. Det finnes også muslimske, jødiske og ateister som tar abort.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #183 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg skjønner at dette virkelig engasjerer mange... Så mye at man syns man kan dømme andres vurderinger og foreldreskap nedenom og hjem. Jeg mener ikke på noen måte omskjæring av kvinner og menn kan sidestilles. Jeg tror ikke engang det har vært oppe til drøfting om man skal forby omskjæring av menn. Kvinnelig omskjæring er forbudt. Dersom man ikke er religiøs, eller har andre sterke overbevisninger, så forstår jeg at det kan virke veldig merkelig å handle ut fra ulike overbevisninger. Men vi er nå engang forskjellige. Anonymous poster hash: b3eaf...21c
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2013 #184 Skrevet 28. oktober 2013 Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe. oki... så du har ingen medlidenhet med de uskyldige og svake i samfunnet? kjekt å vite. la oss avskaffe trygdeordningene og da kanskje? (har ikke folk vett til å være friske og få seg en jobb så for de ta det på egen kappe) og gratis tannlege til barn? (har ikke foreldrene vett til å betale for tannlege en gang i året og ungene lider med tenner som råtner ut av kjeven deres så for de ta det på egen kappe) barnetryg? (har ikke folk vett til å forsørge ungene sine selv og ungene må sulte/gå uten klær så for de ta det på egen kappe) barn er, desverre, stemmeløse i utrolig mange ting som angår dem. de er prisgitt sine foreldres meninger, tanker, tradisjoner, overbevisninger, fornuft og prioriteringer. takk og lov for at vi lever i ett samfunn som ivaretar barns rettigheter, blandt annet til at dersom noen skal kutte i tissemannen, så skal det pokkeren ta være helsepersonell med riktig utstyr, utdannelse og vett som gjør det. Du skriver mye vas her og det er vanskelig å følge resonomanget ditt, men en ting er vi enige om, og det er at barn er stemmeløse og prisgitt sine foreldre. Men at samfunnet skal legge til rette for at foreldre som ikke tar sitt ansvar ved å sørge for at barna har det best mulig skal få gjennomføre sine antikvariske og barbariske handlinger fordi det ellers vil gå ut over barna faller på sin egen urimelighet. Å skjære i et friskt barn pga egen overbevisning er barbarisk og hører ikke hjemme i 2013. Og jeg mener at de foreldrene som tar det valget ikke setter sine barn først og ergo ikke er gode nok foreldre i den situasjonen.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #185 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg skjønner at dette virkelig engasjerer mange... Så mye at man syns man kan dømme andres vurderinger og foreldreskap nedenom og hjem. Jeg mener ikke på noen måte omskjæring av kvinner og menn kan sidestilles. Jeg tror ikke engang det har vært oppe til drøfting om man skal forby omskjæring av menn. Kvinnelig omskjæring er forbudt. Dersom man ikke er religiøs, eller har andre sterke overbevisninger, så forstår jeg at det kan virke veldig merkelig å handle ut fra ulike overbevisninger. Men vi er nå engang forskjellige. Anonymous poster hash: b3eaf...21c "Dersom man ikke er religiøs, eller har andre sterke overbevisninger, så forstår jeg at det kan virke veldig merkelig å handle ut fra ulike overbevisninger. Men vi er nå engang forskjellige." Så du mener også at det religion eller kultur er viktigere enn barnets rettigheter og kontroll over eget underliv? Nei det er fullstendig uforståelig for meg, og veldig mange andre. Og jo det har vært oppe mange ganger til diskusjon i politikken om lemlesting av gutter også burde være forbudt, grunnen til at det ikke blir et forbud er fordi samfunnet vet at det er så mange som setter eventyr over barnets beste og risikerer sine barns liv over det å ta de med til en kvakksalver for å få gjort overgrepet på en skitten kjøkkenbenk. Vi ville rett og slett mistet alt for mange guttebarn og barnevernet hadde fått alt for mye å gjøre. Tenk det! Det er så sykt at det er rett og slett vanskelig å begripe, vanskelig å tenke på! Det er ikke å ta vare på barns sikkerhet. Nok en gang, er jenter mer verdt enn gutter??
skjotta Skrevet 28. oktober 2013 #186 Skrevet 28. oktober 2013 Og for de barna som er så uheldige å ha foreldre som tenker slikt? De bør bare lide og dø de? Har foreldrene ikke vett til å la vær og synes det er greit å ofre sitt eget barn for noe så unødvendig så får det ligge på deres kappe. oki... så du har ingen medlidenhet med de uskyldige og svake i samfunnet? kjekt å vite. la oss avskaffe trygdeordningene og da kanskje? (har ikke folk vett til å være friske og få seg en jobb så for de ta det på egen kappe) og gratis tannlege til barn? (har ikke foreldrene vett til å betale for tannlege en gang i året og ungene lider med tenner som råtner ut av kjeven deres så for de ta det på egen kappe) barnetryg? (har ikke folk vett til å forsørge ungene sine selv og ungene må sulte/gå uten klær så for de ta det på egen kappe) barn er, desverre, stemmeløse i utrolig mange ting som angår dem. de er prisgitt sine foreldres meninger, tanker, tradisjoner, overbevisninger, fornuft og prioriteringer. takk og lov for at vi lever i ett samfunn som ivaretar barns rettigheter, blandt annet til at dersom noen skal kutte i tissemannen, så skal det pokkeren ta være helsepersonell med riktig utstyr, utdannelse og vett som gjør det. Har ikke sagt at jeg ikke har medlidenhet med barna eller andre svake i samfunnet. Men jeg mener at vi ikke skal tillate slik barbari her, jeg synes ikke at vi ivaretar barns rettigheter når vi lar noen "kutte i tissemannen" deres fordi foreldrene mangler gangsyn. Jeg vil at hvis dette oppdages så skal disse foreldrene miste barna sine, og hvis foreldre er så dumme at de risikerer sitt barns liv så får de Nok en gang ta det på sin egen kappe. Hvorfor er jenters rettigheter og underliv viktigere enn gutters?? (Og hva har alt det andre tullet du nevner her med denne diskusjonen å gjøre?) i norge omskjæres ca 2000 guttebarn hvert år på grunn av religiøse/rituelle årsaker. om vi forbyr dette i Norge så vil flerparten av disse foreldrene desverre velge å gå utenom loven og få barnet omskåret alikevell. slik situasjonen er i dag er vi temmelig opplyste om omskjæring av gutter og de konsekvensene det kan ha. sammenligner du antallet gutter født med muslimske og jødiske foreldre med tallet 2000 vil du se at der er ganske mange muslimsfødte gutter som IKKE omskjæres. selv om du tar høyde for at noen gjør det "hjemme på ferie". de resterende er så faste og indoktrinerte i sin tradisjon og religion at de vil få sønnene sine omskåret samme hva norsk lov sier. så de eneste som vil bli straffet av ett forbud er barna. de vil bli omskåret okke som, men med ett forbud vil de bli omskåret på en kjøkkenbenk under tvilsomme hygieniske forhold og av folk med tvilsom kompetanse. og alt det andre tullet er andre ting vi her i Norge gjør for å sikre barn deres grunnleggende rettigheter. (tannlegebehandling, barnetrygd, gratis lege...) rettigheter/goder alle får fordi dersom de ikke fikk dem ville noen få lide. det vi må gjøre er å fortsette å opplyse om konsekvensene. åpenhet rundt farene og senskadene. bedre undervisning til gravide, muslimske kvinner OG menn (altså barnas fedre) ett øyeblikkelig forbud vil straffe barna mens undervisning og opplysning vil kunne bidra til at færre barn blir omskåret OG at de som fortsatt velger å omskjære får det gjort under trygge forhold.
Musemora Skrevet 28. oktober 2013 #187 Skrevet 28. oktober 2013 Hallo!!! Den babyen som døde i fjor ble operert av en lege på ett legesenter. Ikke en humbuggubbe i en bakgård. At ett barn har dødd mener jeg tilsier at man ikke skal skjære i friske babyer. Men de forstokkede religiøse fanatikerne ofrer vel gjerne ett barn eller to bare det blir slik de mener er rett. Må være grusomt for Allah å gremmes hver gang det blir født en uperfekt guttebaby som man må skjære i før han blir bra nok. Ærlig talt. Overgripere er de som gjør dette mot barna sine.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 28. oktober 2013 #188 Skrevet 28. oktober 2013 Hallo!!! Den babyen som døde i fjor ble operert av en lege på ett legesenter. Ikke en humbuggubbe i en bakgård. At ett barn har dødd mener jeg tilsier at man ikke skal skjære i friske babyer. Men de forstokkede religiøse fanatikerne ofrer vel gjerne ett barn eller to bare det blir slik de mener er rett. Må være grusomt for Allah å gremmes hver gang det blir født en uperfekt guttebaby som man må skjære i før han blir bra nok. Ærlig talt. Overgripere er de som gjør dette mot barna sine.Til opplysning så er det ingen steder i Koranen hvor det står at muslimer MÅ omskjære guttebarna sine, det er tradisjon, ikke ett påbud fra Allah, slik det er i jødedommen hvor de må omskjære barna når de er 8 dager gammel. Omskjæring har denne bakgrunn: Gud inngikk i sin tid en pakt med Abraham og hans sønn Ismail (før Isak ble født). Bibelen omtaler dette slik: "Jeg oppretter en pakt mellom meg og deg og dine etterkommere fra slekt til slekt, en evig pakt." (1. Mosebok, 7) Og videre: "Dette er den pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alle menn og gutter hos dere skal omskjæres." (1. Mosebok, 10). Muslimer regnes som Abrahams etterkommere, og pakten skal da gjelde for dem. Slik er omskjæring av gutter blitt en tradisjon. Men det er ikke lovpålagt, som en obligatorisk handling. Det er ikke nødvendig etter sharia. Hverken guttebarn som fødes til Islam, eller gutter og menn som velger å bli muslimer, må omskjæres
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2013 #189 Skrevet 28. oktober 2013 i norge omskjæres ca 2000 guttebarn hvert år på grunn av religiøse/rituelle årsaker. om vi forbyr dette i Norge så vil flerparten av disse foreldrene desverre velge å gå utenom loven og få barnet omskåret alikevell. slik situasjonen er i dag er vi temmelig opplyste om omskjæring av gutter og de konsekvensene det kan ha. sammenligner du antallet gutter født med muslimske og jødiske foreldre med tallet 2000 vil du se at der er ganske mange muslimsfødte gutter som IKKE omskjæres. selv om du tar høyde for at noen gjør det "hjemme på ferie". de resterende er så faste og indoktrinerte i sin tradisjon og religion at de vil få sønnene sine omskåret samme hva norsk lov sier. så de eneste som vil bli straffet av ett forbud er barna. de vil bli omskåret okke som, men med ett forbud vil de bli omskåret på en kjøkkenbenk under tvilsomme hygieniske forhold og av folk med tvilsom kompetanse. og alt det andre tullet er andre ting vi her i Norge gjør for å sikre barn deres grunnleggende rettigheter. (tannlegebehandling, barnetrygd, gratis lege...) rettigheter/goder alle får fordi dersom de ikke fikk dem ville noen få lide. det vi må gjøre er å fortsette å opplyse om konsekvensene. åpenhet rundt farene og senskadene. bedre undervisning til gravide, muslimske kvinner OG menn (altså barnas fedre) ett øyeblikkelig forbud vil straffe barna mens undervisning og opplysning vil kunne bidra til at færre barn blir omskåret OG at de som fortsatt velger å omskjære får det gjort under trygge forhold. Kall meg gjerne treig, men jeg skjønner bare ikke argumentet med at et forbud vil medføre mer hjemmekirugi på guttene, når ikke det samme argumentet kan brukes på jente-omskjæring? Nå er jeg litt usikker på om forslaget ble vedtatt, men det var ihvertfall snakk om at jenter skulle sjekkes i underlivet på 4 års kontrollen på helsestasjonen for å fange opp (og selvsagt forhindre) ev brudd på forbudet. Kan ikke det innføres for gutter også? For de fleste fireåringer er det ikke mer traumatisk å sjekke tissen enn at legen putter en pinne i halsen for å sjekke der. Ellers er jeg enig i at opplysning er veien å gå, men når man ser at norskfødte mennesker uten noen form for tradisjon eller religiøs overbevisning vurderer å omskjære gutten sin kun fordi man kan og det ikke er mot Norsk lov, så ser man at kun informasjon ikke nytter. Noen foreldre må ha et forbud å forholde seg til enten det gjelder omskjæring, knips og ørefiker eller passiv røyking før de klarer å ta de riktige valgene for barna sine.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. oktober 2013 #190 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg skjønner at dette virkelig engasjerer mange... Så mye at man syns man kan dømme andres vurderinger og foreldreskap nedenom og hjem. Jeg mener ikke på noen måte omskjæring av kvinner og menn kan sidestilles. Jeg tror ikke engang det har vært oppe til drøfting om man skal forby omskjæring av menn. Kvinnelig omskjæring er forbudt. Dersom man ikke er religiøs, eller har andre sterke overbevisninger, så forstår jeg at det kan virke veldig merkelig å handle ut fra ulike overbevisninger. Men vi er nå engang forskjellige. Anonymous poster hash: b3eaf...21c http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Senterpartiet-vil-forby-rituell-omskjaring-av-gutter-6849094.html#.Um5mq3BWySo http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10017609 http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article8356693.ece Bare som et lite svar til " Jeg tror ikke det har vært oppe til drøfting"
Corine Skrevet 28. oktober 2013 #191 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Det foregår veldig mye i arbeidet mot omskjæring nå- i Norge og internasjonalt. (...men ser jo at ikke alle har fått med seg det som skjer akkurat nå.....) Anbefaler dere å bli med i gruppen: https://www.facebook.com/omskjaering Her får dere siste nytt. Det er på høy tid at den norske loven mot kjønnslemlestelse blir gjort kjønnsnøytral. Endret 28. oktober 2013 av Corine
CaptainHindsight Skrevet 28. oktober 2013 #192 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg er svært skuffet over at du velger å trekke deg fra diskusjonen, uten å si et eneste ord om hva jeg har sagt til deg. Du ba om dokumentasjon, jeg ga det. Du har enda ikke sagt noe om hva du syns om at over 100 barn dør hvert år på sykehus, under sterile forhold, under behandling av en kyndig lege, og hvorfor du vil risikere at ditt eget barn dør, bare fordi "det ikke er ulovlig".
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #193 Skrevet 28. oktober 2013 Hun har jo ikke engang en sønn... Det trenger ikke å bli aktuelt noen gang... Anonymous poster hash: b3eaf...21c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #194 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg er svært skuffet over at du velger å trekke deg fra diskusjonen, uten å si et eneste ord om hva jeg har sagt til deg. Etter mange trådinnlegg fra den du nevner, uten noe som helst fornuftig å komme med av argumentasjon fra den siden, burde du ikke bli overrasket. Anonymous poster hash: 33a54...268
CaptainHindsight Skrevet 28. oktober 2013 #195 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg er svært skuffet over at du velger å trekke deg fra diskusjonen, uten å si et eneste ord om hva jeg har sagt til deg. Etter mange trådinnlegg fra den du nevner, uten noe som helst fornuftig å komme med av argumentasjon fra den siden, burde du ikke bli overrasket. Anonymous poster hash: 33a54...268 Neida, var ikke overrasket, men likevel skuffet. Når man debatterer, og ber om dokumentasjon, så forventer jeg såpass høflighet. Men det er vel ikke uvanlig at folk forsvinner når de innser selv at de faktisk ikke har så mye informasjon om emnet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #196 Skrevet 28. oktober 2013 Det eneste som normalt skjer etter en omskjæring er at han blir litt mindre følsom i penis. Det betyr at mannen bruker litt lenger tid enn ett minutt på å komme. Det tror jeg de aller fleste ser på som positivt. Veldig mange menn med forhud er alt for følsomme og kommer etter bare noen jukk. Da er det helt klart bedre om han bruker litt tid og kommer samtidig som henne. Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7
*Miss Marple* Skrevet 28. oktober 2013 #197 Skrevet 28. oktober 2013 Det eneste som normalt skjer etter en omskjæring er at han blir litt mindre følsom i penis. Det betyr at mannen bruker litt lenger tid enn ett minutt på å komme. Det tror jeg de aller fleste ser på som positivt. Veldig mange menn med forhud er alt for følsomme og kommer etter bare noen jukk. Da er det helt klart bedre om han bruker litt tid og kommer samtidig som henne. Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Men er det virkelig opp til hans mor å styre??? Når det er sagt så tviler jeg på at du har rett i at de FLESTE menn ikke holder mer enn et minutt - da tror jeg du har vært svært uheldige med mennene i ditt liv
CaptainHindsight Skrevet 28. oktober 2013 #198 Skrevet 28. oktober 2013 Det eneste som normalt skjer etter en omskjæring er at han blir litt mindre følsom i penis. Det betyr at mannen bruker litt lenger tid enn ett minutt på å komme. Det tror jeg de aller fleste ser på som positivt. Veldig mange menn med forhud er alt for følsomme og kommer etter bare noen jukk. Da er det helt klart bedre om han bruker litt tid og kommer samtidig som henne. Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Så menn skal skamferes nedentil fordi noen kommer for tidlig? Menn skal ha nedsatt følsomhet for å gjøre kvinnen fornøyd? Det finnes andre teknikker enn amputering altså... Uansett helt sykt at mor og far skal gjøre seksuelle valg på barnets vegne.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #199 Skrevet 28. oktober 2013 Det er for dårlig! Skal man uttale seg om hvorfor det er forsvarlig å lemleste uskyldige barn, så får du i det minste ha integritet nok til å stå for det du sier og svare for deg! Eller gikk det kanskje opp for deg at du rett og slett har tatt feil, og at "argumentene" dine ikke holder vann for fem flate øre? For øvrig er det vanvittig dårlig av deg å spille på rasismekortet, hva din etnisk norske ekskjæreste synes er meg fullstendig likegyldig fordi det er DINE verdier jeg setter spørsmålstegn ved! Jeg håper for guds skyld ALDRI at du får en sønn. Anonymous poster hash: 5c51e...30a
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 28. oktober 2013 #200 Skrevet 28. oktober 2013 Det eneste som normalt skjer etter en omskjæring er at han blir litt mindre følsom i penis. Det betyr at mannen bruker litt lenger tid enn ett minutt på å komme. Det tror jeg de aller fleste ser på som positivt. Veldig mange menn med forhud er alt for følsomme og kommer etter bare noen jukk. Da er det helt klart bedre om han bruker litt tid og kommer samtidig som henne. Anonymous poster hash: 3f9b9...ae7 Og det her mene du i fullt alvor!!??? Kødde du? Kjenne eg blir helt svett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå