Gå til innhold

omskjæring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan du mene det er greit å skjære i et barn?

(Oppretter denne tråden fordi hun ba om det, dette er ikke personhets)

Anonymous poster hash: 376be...8d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg den du henvender deg til, men har selv to gutter som er omskjært.

svarte selv for ei god tid tilbake i ei anna tråd om dette "betente" emne, gjennomgikk en god del person hets fordi jeg da valgte å svare med nicket mitt istedet for å være anonym.

kan godt være du ikke mener å skape personhets men det kan fort utvikle seg i den retningen

Anonymous poster hash: c29b3...112
Skrevet

Snakker vi om omskjæring av jenter eller gutter ?

Skrevet

Jeg tror ikke hun mente at det var greit å skrive nicket hennes i overskriften...

Skrevet

Snakker vi om omskjæring av jenter eller gutter ?

Gutter.

Skrevet

Spiller ingen rolle, begge deler er like bestialsk, idiotisk, fullstendig unødvendig og fy fan!

Skrevet

Er det egentlig lov å bruket nicket til noen i en slik overskrift ?? Syns jeg var ganske merkelig!! ...

Skrevet

Er det egentlig lov å bruket nicket til noen i en slik overskrift ?? Syns jeg var ganske merkelig!! ...

Jeg tenkte ikke over det =/

Kanskje be en moderator fjerne akkurat det? Bare tenkte det var lettest siden hun skrev at jeg heller kunne opprette en tråd hvor vi kunne diskutere det.

Skrevet

At noen kan få seg til å skjære i sine små, perfekte og uskyldige barn, er for meg helt uforståelig! 

Her gruer man seg for at barnet skal ta vaksine siden det blir påført en smerte det ikke skjønner, og så er det foreldre som syns det er helt ok å lemleste kjønnsorganene til sine små barn! Fatter det ikke! Skulle virkelig tro at man var kommet lenger i år 2013!

Det er lite som provoserer meg mer enn dette!

Skrevet

Jeg tenkte ikke over det =/

Kanskje be en moderator fjerne akkurat det? Bare tenkte det var lettest siden hun skrev at jeg heller kunne opprette en tråd hvor vi kunne diskutere det.

Skriv Omskjæring! Hun forstår nok det da... 

Anonymous poster hash: 90c6c...e16

Skrevet

Spiller ingen rolle, begge deler er like bestialsk, idiotisk, fullstendig unødvendig og fy fan!

Jeg har ikke sansen for unødvendig omskjæring av hverken gutter eller jenter, men de kan på ingen måte likestilles. Det som gjøres mot jenter er så ekstremt mye mer grotesk at det omtrent kan stå i forhold til å brenne bål på plenen og få et stygt merke i gresset og å brenne ned huset.

Anonymous poster hash: c57b0...f68

Skrevet

Dersom du mener at omskjæring av kvinner og menn kan sidestilles vet du ikke mye om dette tema.

Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Skrevet

At noen kan få seg til å skjære i sine små, perfekte og uskyldige barn, er for meg helt uforståelig! 

Her gruer man seg for at barnet skal ta vaksine siden det blir påført en smerte det ikke skjønner, og så er det foreldre som syns det er helt ok å lemleste kjønnsorganene til sine små barn! Fatter det ikke! Skulle virkelig tro at man var kommet lenger i år 2013!

Det er lite som provoserer meg mer enn dette!

Helt enig med deg!

Det er bare forferdelig og det gir ingen mening...

Skrevet

Omskjæring av jenter er enormt mye mer smertefullt, og det hemmer seksuell nytelse, noe omskjæring av gutter (som kun er pga renslighet) ikke gjør. Jenter blir omskjært for at de skal blir seksuelt avstumpet. Det er en enorm forskjell på disse to tingene, selv om man kan mene at begge er galt.

Anonymous poster hash: 850a4...39f

Skrevet

Jeg som ikke ville at barnet mitt skulle få MMR-vaksinen fordi jeg har hørt at mange barn blir så syk av den. Jeg hadde liksom ikke hjerte til å vite at det ville vært min skyld om hun ble så syk :P Kunne aldri i livet ha vurdert omskjæring for mine barn. Aldri! (hun fikk vaksinen og ble ikke syk! :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Overskrift er redigert.

Sekretøsa

Brukermoderator

Skrevet

Jeg har ikke sansen for unødvendig omskjæring av hverken gutter eller jenter, men de kan på ingen måte likestilles. Det som gjøres mot jenter er så ekstremt mye mer grotesk at det omtrent kan stå i forhold til å brenne bål på plenen og få et stygt merke i gresset og å brenne ned huset.

Dette.

Om jeg noensinne får en gutt, vil jeg la ham omskjæres. Sjansen for at han vil få problemer i etterkant er uhyre liten, så fremt det blir gjort på sykehus og ikke i stua til en kar ( jamfør saken hvor en liten baby døde av infeksjon...helt forferdelig. ), og følges nøye opp.

Nå er det i tillegg sjeldent det skjæres også. Nye metoder ute og går, og for de som ønsker å "gro tilbake" forhuden, er tilogmed dette mulig pr dags dato. ( youtube har noen informasjonsvideoer om dette. )

For meg, rent personlig, er det likestilt med det å ta hull i ørene til små jenter, noe jeg heller ikke er imot.

Jeg kan fint stå frem med nick her, selv om det muligens medfører hets. Jeg overlever.

Skrevet

Å gru... Og jeg som skulle holde meg unna ting som gjorde meg provosert i dag :P

Det finnes mange grader av både kvinnelig og mannlig omskjæring. Man kan sammenligne det, for begge deler skader underlivet. Begge deler gjør uopprettelig skade. Begge deler frarøver barnet valgfrihet og religionsfrihet.

http://www.youtube.com/watch?v=98f3IavuEgQ

Jeg mener det er betenkelig at man har lov til å kutte bort opptil 50% av huden på en manns penis, mens det er ulovlig å gjøre tilsvarende med ei jente eller mindre, og ulovlig å kupere hunden på en hale.

Alle former for kutting i et barn bør være forbudt.

Skrevet

Sukk. Jeg som hadde tenkt å legge meg, kunne virkelig trengt skjønnhetssøvnen.. *finne fram popcorn*

Anonymous poster hash: e36bb...cc3
Gjest Frøken Regine
Skrevet

Å permanent endre på kroppen når det ikke er medisinsk nødvendig burde være opp til den enkelte å bestemme. At foreldre kan ta slike valg som å kosmetisk endre på barna sine fordi de mener at de ikke er født perfekte er uforståelig og groteskt!

Skrevet

Om jeg noensinne får en gutt, vil jeg la ham omskjæres. Sjansen for at han vil få problemer i etterkant er uhyre liten, så fremt det blir gjort på sykehus og ikke i stua til en kar ( jamfør saken hvor en liten baby døde av infeksjon...helt forferdelig. ), og følges nøye opp.

Nå er det i tillegg sjeldent det skjæres også. Nye metoder ute og går, og for de som ønsker å "gro tilbake" forhuden, er tilogmed dette mulig pr dags dato. ( youtube har noen informasjonsvideoer om dette. )

For meg, rent personlig, er det likestilt med det å ta hull i ørene til små jenter, noe jeg heller ikke er imot.

Jeg kan fint stå frem med nick her, selv om det muligens medfører hets. Jeg overlever.

Nei, komplikasjonsraten er faktisk temmelig høy. Så høy at det er en av de største risikoen for barnedødelighet i USA, faktisk over kvelning. (Rundt 170 barn dør hvert år på sykehus, mens rundt 22 blir kvalt av mat eller leker) Når man ser bort ifra risken for død, så har man mange typer komplikasjoner som at for mye hud blir tatt, skinbridges, sjenerende arr, begravet penis, etc, etc. 

Selve inngrepet fjerner de mest følsomme delene av en manns penis, og ble tidligere ansett som en kur mot våte drømmer og onani.

Man kan redusere skaden, ved å manuelt strekke ut forhuden. Dette har min mann gjort. De enorme ødeleggelsene av omskjæringen er mindre, men mye er borte for alltid. 

Å sammenligne dette med hull i ørene er fullstendig kunnskapsløst, og det er skremmende at du planlegger å gjøre dette mot et barn når du tydeligvis ikke forstår inngrepet eller eventuelle komplikasjoner.

Gjest Frøken Regine
Skrevet

Å sammenligne dette med hull i ørene er fullstendig kunnskapsløst, og det er skremmende at du planlegger å gjøre dette mot et barn når du tydeligvis ikke forstår inngrepet eller eventuelle komplikasjoner.

Støtter alt du skrev og vil tilføye at hull i ørene kan man la gro igjen, men jeg har enda tilgode å høre om en mann som har grodd ut en ny forhud.

Omskjæring er permanent. Det er kosemetisk fordi man ikke er fornøyd med kroppen barnet ble født med.

Skrevet

Min sønn ble omskjært da han var en uke gammel. Ble gjort på volvat med statlig støtte. Det ble gjort av religiøs overbevisning.

Må innrømme at jeg var helt satt ut den dagen. Jeg gråt hele dagen. Syns det var forferdelig å skulle skjære i noe som var helt perfekt.

Definitivt ikke noe jeg angrer på i dag.

Anonymous poster hash: b3eaf...21c

Skrevet

Å permanent endre på kroppen når det ikke er medisinsk nødvendig burde være opp til den enkelte å bestemme. At foreldre kan ta slike valg som å kosmetisk endre på barna sine fordi de mener at de ikke er født perfekte er uforståelig og groteskt!

Mener du det? Hva med hull i ørene, barn født med ytre hareskår, veldig utestående ører, et stort arr i fjeset eller liknende. Skal barnet måtte vente til det var 18 og myndig med å fikse slike ting.

Skrevet

Jeg er så striks at jeg ikke lar 7-åringen ta hull i ørene en gang, for jeg syns hun skal være stor nok til å kunne ta gjennomtenkte valg for kroppen sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...