Gå til innhold

Når er det vanlig å kjenne mindre liv?

Anbefalte innlegg

Har hatt en ekstremt aktiv baby fra uke 21-22 ca, men siste uken har det avtatt sånn.. Er 2 gangs, og denne her har vært mye mer aktiv enn nr 1. Blir så engstelig når jeg kjenner mindre liv, men vet jo at det kanskje skal bli mindre når det er mindre plass der inne. Er nå 31+6. Kjenner liv altså, det er bare sjeldnere, og ikke så hardt som før, og varer ikke så lenge. Mer et par bevegelser i ny og ne. Noen som vet om dette er normalt?

Fortsetter under...

Man skal vel ikke kjenne mindre bevegelse, men mer annerledes bevegelser, som da kan føles som mindre (?!) Merker selv at bevegelsene er mer seige og ikke så sprelske som tidligere, nå som det er blitt mindre plass og bevege seg på. Men til gjengjeld er bevegelsene kraftigere når de først er der da, hele magen hopper og beveger på seg :) merker bedre at mini har sitt eget mønster og at han sover ganske tungt til tider.. Ikke alltid han reagerer tilbake når jeg dytter på magen :) her er det ganske rolig på dagtid og kjenner litt bevegelse innimellom, når klokka bikker 20-21 pleier det bli party i magen:)

Jm sa til meg at vi ikke skal kjenne mindre liv men annerledes liv.. Baby skal være like aktiv som den har vært hele tiden bare at bevegelsene blir annerledes pga det blir mindre plass.. Men du skal kjenne like mye liv..

Bevegelsene er andreledes ja.. Me glidende og trykkende. Må være noe mere fokusert for å legge merke til alle disse bevegelsene men mesteparten tror jeg at jeg kjenner. Aktivitetsnivået varierer fra dag til dag her hos meg da : ) men det går sjelden mer enn en til to timer uten at jeg får et livstegn : ))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...