Gå til innhold

Hva kan jeg si til samboeren..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så pinglete til å ta opp ting jeg synes er vanskelig å snakke om og samboeren liker ikke å snakke om sånnt..

Saken er at jeg går og er litt misfornøyd med forholdet vårt til tider, men har ikke sagt noe til han. I starten var han romantisk, viste meg mye oppmerksomhet og sa fine ting om og til meg. Var sååå begeistret for at jeg kunne skifte dekk på bilen selv og kunne gå etter kart og kompass, rene drømmedama!

Men nå et par år senere, stiller saken seg noe annerledes. Han er sånn som fikser alt selv og nå synes han ikke lengre det holder med å skifte dekk og sånn selv, " det må du da klare" om for eksempel å bytte varmtvannsbereder på hytta og hogge opp trær til ved.. Han jobber turnus og er borte i ganske lange perioder, det han ikke rekker å gjøre mens han er hjemme faller på meg men ikke alt jeg har like mye peiling på.

Han gir meg aldri et kompliment for utseende, selv når jeg har anstrengt meg litt og stiller i min fineste kjole. Vet at jeg ikke ser så ille ut.

Men det som bekymrer meg mest er at vi ikke snakker sammen om annet enn praktiske ting og jobb. Når han er på jobb skyper vi en gang i uka ca, over en dårlig linje og blir litt mosforståelser og irritasjonsmoment. "har du ikke gjort det enda da?" ol. Jeg hadde ikke orket å snakke hver dag for føler det blir mye mas fra han.

Jeg føler meg 100 % sikker på at han ikke kommer til å være utro eller plutselig forlate meg, han kommer ikke til å kaste meg ut av huset eller svikte meg på den måten, det føler jeg meg trygg på. Han viser at han setter pris på noe av det jeg gjør, som når jeg gjør husarbeid, gjør noe for barna hans. Han sier at jeg må ta det med ro og hvile meg når han vet jeg har hatt mye å gjøre..

Men vi kan ikke snakke sammen, føler ikke vi har noen dypere forståelse av hverandre om dere skjønner, føler vi er sammen fordi det er mest praktisk sånn, han er ikke så ivrig på sex lengre, bare et par ganger pr mnd fordi han er sliten og det er alt for lite for meg.. Vi har aldri vært på ferie sammen, aldri vært ute sammen, aldri på kino sammen, vært ute å spist sammen en gang...kveldene blir mest jobbing, snakk om jobben og så hender det at vi spiser sammen på kvelden. Har vel delt en flask vin sammen det siste halvåret.

Er det sånn det blir?? Kan jeg ikke forevente meg mer?

Har ikke tatt det direkte opp med han, Sa fra en gang at jeg følte meg avvist når jeg prøvde å ta på han og han tok bort armen min, fodi han ikke klarte å konsentrere seg om det han sa når jeg tok på han..

Anonymous poster hash: ec165...d99

Anonymous poster hash: ce8f4...c71
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prate med han om dette. Han ser sannsynligvis ikke på dette som et problem, men er uvitende til hva du føler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...