Cat_Woman Skrevet 26. oktober 2013 #26 Skrevet 26. oktober 2013 Svar på spørsmålet da folkens, ingen vits i å angripe HI eller grave i hennes situasjon, det er jo irrelevant for spørsmålet. Jeg vil tro det er lovlig oppsigelsesgrunn ja, hvis det lar seg bevise at personen har skulket en jobb og samtidig jobbet et annet sted. Som flere over kommenterer, så vil vedkommende i hvert fall miste retten til å bruke egenmelding, bli trukket i lønn, og få en skriftlig advarsel.
Virginia. Skrevet 26. oktober 2013 #27 Skrevet 26. oktober 2013 Et slikt tilfelle er såpass grovt at det nok alene vil være gyldig oppsigelsesgrunn, men arbeidstakeren har krav på å forklare seg og jeg ville nok ha hørt dennes forklaring før jeg besluttet om det skulle bli ytterligere sanksjoner enn advarsel og trekk i lønn. Kanskje hun/ han har dobbeltbooket seg og ikke fikk fri fra den andre jobben, og derfor gjorde noe slikt av redsel for å miste en av jobbene? Å bli observert på butikken eller noe annet sted når man har vært syk er ikke uforenlig med mange former for sykdom eller problematisk i seg selv, dette tilfellet er noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå