Gå til innhold

Baby feber mer enn 3 dager - ta med til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en "regel" som er sånn. Ungen er redusert (litt slapp i kroppen, sover mer enn vanlig, sutrete) men smiler innimellom så de som ikke kjenner ungen ville nok sagt at almenntilstand er grei. Vil ikke ha noe særlig pupp de siste 4 dagene (ungen er så og si fullammet). Feber mellom 38 og 39. 

PS: Fikk konstantert ørebetennelse på onsdag (var til legen for noe annet). 

Legen vil jo ikke gjøre noe i denne situasjonen uansett? Min erfaring er at ungen må være veldig veldig dårlig for å gjøre noe, så jeg heller mot å ikke oppsøke legen selv om det er 5 døgnet med feber vi går inn i nå...

Babyen er forresten 5 mnd.

Anonymous poster hash: 20c00...a24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er absolutt ikke den som renner ned dørene hos legen, men jeg tror i ditt tilfelle jeg hadde tatt en tur.. bare for å få tatt en cpr (eller hva det nå heter)!

Har ungen våte bleier?

Skrevet

Ville absolutt tatt med babyen til legevakten. 

Skrevet

Våte bleier?

Får han i seg væske?

Jeg synes du burde ta en tur til legen, bare for å sjekke :) 

Skrevet

Ikke mye våte bleier nei, og puppene mine er sprengte, men noe får ungen i seg etter mye "slossing" ved puppen.

HI

Skrevet

Jeg syns du skal ringe legevakten, så kan de avgjøre hva som er nødvendig.

Skrevet

dra til legen for å sjekke crp, e det bakterielt får de medisin.det kan være rotavirus og da kan de bli skikkelig dårlig av det.

jeg renner heller ikke ned legekontoret,men med babyer vet leger mer enn oss mødre!

Anonymous poster hash: c68e7...f9e
Skrevet

uten våte bleier ville jeg tatt en tur ja - eller i hvert fall tatt en telefon for å høre hva legevakten mener

Skrevet

Gjentar legevakten. Lite væskeinntak og lite våte bleier indikerer dehydrering noe slike små ikke tåler særlig godt. 

Skrevet

Rotavirus er omgangssyken og det er det ikke. Babyen kaster ikke opp...

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da tar jeg turen i morgen om ikke feberen forsvinner og/eller almenntilstanden er mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...