Gå til innhold

Hva skjer med permisjonsstart og beregning av denne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man takker nei til ordinær ultralyd? Nav godtar jo kun den terminen som bestemmes der? Vi vurderer å ikke gå til ultralyd, så hvis noen vet svaret, blir vi glade.

Anonymous poster hash: 4c195...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ultralyd er eit frivillig tilbod, så eg vil tru du ikkje er første som kun har menstermin å gå etter.

Når det er sagt, eg kan ikkje heilt forstå at du vil takke nei til tilbodet..

Skrevet

Det er jo legen som setter termindatoen, om han setter den etter mens termin eller etter ultralyd er jo for nav knekkende likegyldig... For DIN del derimot er jo absolutt en ul termin å foretrekke da den er vist å være mer korrekt.... 

Anonymous poster hash: a9897...0bd
Skrevet

Ok, jordmor mente at nav kom til å sette seg litt på bakbeina hvis de ikke hadde nøyaktig termin, men da trenger jeg ikke bekymre meg for det da?

Skrevet

hvorfor vil dere ikke på ultralyd?

Anonymous poster hash: f0f61...723
Skrevet

Ok, jordmor mente at nav kom til å sette seg litt på bakbeina hvis de ikke hadde nøyaktig termin, men da trenger jeg ikke bekymre meg for det da?

Man må jo ha nøyaktig termin, kan ikke si at barnet kommer ca da.. Men hvordan terminen fastsettes bryr ikke nav seg om... Hvorfor er dette viktig for dere - hvorfor vil du ikke til vanlig ul? 

Skrevet

Vi ønsker ikke å utsette barnet for ultralyd, og med hjemmefødsel kommer vi til å få super oppfølging av hjemmejordmor. Jordmoren vi har snakket med til nå er kommunal, og der kommer vi til å slutte.

Skrevet

Vi ønsker ikke å utsette barnet for ultralyd, og med hjemmefødsel kommer vi til å få super oppfølging av hjemmejordmor. Jordmoren vi har snakket med til nå er kommunal, og der kommer vi til å slutte.

Jeg har litt vanskelig for å tro at det finnes noen jordmødre som vil gå med på en slik ordning.. Ultralyd kan jo si mye om eventuelle problemer som kan oppstå - hva om du har morkaka foran livmorhalsen og den ikke flytter seg før fødsel? Da kan både du og babyen stryke med av blødningen som VIL oppstå? Kan ikke fatte at dere ønsker å ta risikoen på dette og tror som sagt ingen jordmor vil gå med på en slik situasjon... 

OM hun gjør det synes jeg det er hinsides all fornuft, hjemmefødsler er for normale svangerskap der alt er kontrollert og man VET at alt ligger til rette for en normal fødsel - i deres tilfelle vil det jo ikke være noen sånn kontroll så lenge dere ikke har hatt ultralyd? Det er jo ikke bare for å fastslå termin man har ultralyd men for å sjekke at svangerskapet forløper normalt og at barnet er friskt... 

Skrevet

Jeg har litt vanskelig for å tro at det finnes noen jordmødre som vil gå med på en slik ordning.. Ultralyd kan jo si mye om eventuelle problemer som kan oppstå - hva om du har morkaka foran livmorhalsen og den ikke flytter seg før fødsel? Da kan både du og babyen stryke med av blødningen som VIL oppstå? Kan ikke fatte at dere ønsker å ta risikoen på dette og tror som sagt ingen jordmor vil gå med på en slik situasjon...

OM hun gjør det synes jeg det er hinsides all fornuft, hjemmefødsler er for normale svangerskap der alt er kontrollert og man VET at alt ligger til rette for en normal fødsel - i deres tilfelle vil det jo ikke være noen sånn kontroll så lenge dere ikke har hatt ultralyd? Det er jo ikke bare for å fastslå termin man har ultralyd men for å sjekke at svangerskapet forløper normalt og at barnet er friskt...

Man kan faktisk si mye om morkakens plassering ut i fra hvor man kjenner bevegelse fra fosteret. Har man lavtliggende morkake, vil man ikke kjenne bevegelse nederst i magen. Dette er jeg ikke bekymret for.

Skrevet

Ultralyd er frivillig, så NAV forholder seg til din Mens-termin :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...