Gå til innhold

Mens vi snakker om hund. Ditt beste tips mot biting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en herlig goldenmix på 3 mndr her, som er flink og god på de aller fleste områder. Men, den biter så inni hampen! Hender er storfavoritten, deretter kommer føtter, bukser gensere osv. Vi har kjøpt inn masse forskjellige biteleker, tyggebein og teppe til senga hans som han kan kose seg med. Vi er strenge og sier nei, setter ham vekk, biter i nakken, har tilogmed prøvd å stikke fingra ned i halsen på den, men allikevel biter den -.- Den er veldig sterk psykisk, har mye personlighet og mot, og det liker jeg, men den bitinga gjør meg gal!!!

Anonymous poster hash: 29cd5...2bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bit tilbake! :-p 

Ta den med en gang den prøver seg og ikke lek med han slike leker som gjør at han biter (ikke stapp fingrene i munnen, la han henge i klær/leker når dere leker med han)

Anonymous poster hash: b8777...c15
Skrevet

Smør smør på naken hud på hender og føtter, så lærer han for at hud skal slikkes og ikke bites.

Anonymous poster hash: 95c4a...8dc
Skrevet

Avliving pleier å være effektivt. Alternativt få trukket ut tenna på kjøteren.

Anonymous poster hash: b6ebe...c61

Skrevet

Jeg bet hunden og det fungerte.evt tok labben hennes sånn at hun bet den istede for hendene og bena mine.fungerte fort og greit.

Hadde en hund tidligere som bet istykker ting og jobbet mye med bitingen hans,men der var det trening som slett han ut eneste som fungerte

Skrevet

Det er viktig at en valp på 3 mnd biter. De valpene som ikke biter er de som skaper bekymring. Valper skal lære bitehemning. Det ville de gjort med kullsøsken og mor og det må de gjøre med dere.

Ikke bit tilbake, stikk fingrene i munnen på den, klyp eller annet. Det er ikke måten å gjøre det på.

Sørg for at hunden får nok ro. Det er det viktigste. Gjør deg utilgjengelig når den biter. Ignorer den. Bruk kompostbinge, evt bånd og sele om den blir for voldsom.

Lær inn en nei kommando, hunden kan i utgangspunktet ikke norsk.

Gå inn på canis.no. Bruk søkemotoren der. Finnes utrolig mange tips på dette.

Det går over :)

Hilsen en hundeinstruktør som selv har unghund.

Anonymous poster hash: 925d5...86c

Skrevet (endret)

Jeg bare kjefta og sa nei, og holdt over snuten på min da han beit. Det funka som bare det.
Etterhvert som han ble større, og gjorde noe galt, tok jeg han i nakkeskinnet til han pep.
Det er fordi når de er valper, om moren skal "kjefte" på en valp, så tar hun valpen til den piper, da dette betyr at "ok, jeg forstår at jeg har gjort noe galt"

Legge til... Ikke kjefte osv når valpen enda er bitteliten.. som nevnt over her. Ignorere. Men lær den "nei" rimelig raskt.:P

Endret av Bustetroll
Skrevet

Er ikke dette en del av det å være valp da? Det jo bare å være konsekvent si nei og avvise hunden. De slutter jo med dette når de ikke oppnår noe oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: ee81a...c39

Skrevet

Mammaen er kjempevoldsom mot valpen sin. Men den kan språket. Det stemmer ikke at den nødvendigvis piper. Den bruker språket sitt tilbake. Aldri sett en hund som tar valpene sin i nakken. Mammaen er voldsom, men så er den også ferdig med det. Hunder er ikke langsinte.

Skrevet

Vi har prøvd med å avvise og si nei, men han utfordrer veldig, knurrer, bjeffer og hopper etter hender/føtter. Han nekter å gi seg -.- Hadde det bare vært oss voksne kunne vi ha ventet det ut,men vi har barn i hus :/ Han går etter barna også, og de blir jo skeptiske til hunden, er redd for hendene sine og sitter helst i sofaen med beina høyt... Prøver å si at det kun er valpelek, og at det går over, men de liker jo ikke å få de skarpe valpetenna på huden :(

Så er litt desperat.. Er snart så jeg vurderer å sette valpen i bur når han blir for ille, men føler at jeg ikke kan la ham stå i bur hele tiden heller... Dog, hvis han fortsetter å plage barna setter jeg de tobeinte først, de må jo føle seg trygge i eget hus også!!

Anonymous poster hash: 29cd5...2bd

Skrevet

Hva med kompostbinge ? Da kan valpen finne ro der ? Føles bedre enn bur kanskje. Vi har brukt bindetrening i samme rom som oss. Viktig at barna ikke får gå bort til hunden i bånd. Ikke sett hunden i bånd i sinne, men før man rekker å bli sint.

Knurring, hopping og bjeffing høres ikke ut som en rolig valp. Rotrening er viktig. Jeg ga datteren min lov til å stå på bordet i den verste perioden.

Vil anbefale dere og ikke leke med valpen inne. Sørge for at barna ikke er alene med hunden.

Anbefaler fortsatt canis :)

Skrevet

legg han på rygg...det gjorde vi med vår for han også er dominerende og gav seg ikke og da funket det å legge han på rygg til han underkastet seg "mot sin vilje"  :)

ett annet triks som funka på vår hund var å rett og slett skrike høyt AU!!!

da ble han litt satt ut og lurte på hva som var galt :P

Skrevet

På våre har vi skreket høyt au, snudd ryggen til og gått. da skjønner de at å bite hardt avslutter leken. funket bra her.

Anonymous poster hash: 8a8f4...643

Skrevet

legg han på rygg...det gjorde vi med vår for han også er dominerende og gav seg ikke og da funket det å legge han på rygg til han underkastet seg "mot sin vilje"  :)

ett annet triks som funka på vår hund var å rett og slett skrike høyt AU!!!

da ble han litt satt ut og lurte på hva som var galt :P

Du finner ikke en hundekyndig person som vil gå god for den første metoden... En valp på 3 mnd er ikke dominerende. Sånn er det bare.

Skrevet (endret)

var det vi fikk beskjed om å gjøre av en profesjonell hundetrener da han var veldig vanskelig å ha med å gjøre ;)

og vi kasta han ikke på rygg men la han pent og pyntelig ned til han roet seg.

hunder underkaster seg på den måten ved å legge seg på rygg eller bli lagt i bakken av andre hunder hvis de ikke gjør det selv.

3 måneder eller 3 år spiller ingen rolle.

dessuten så var det veldig kjedelig å bli holdt nede og han skjønte fort at hvis jeg biter hardt så blir det kjedelig.

Endret av hønemor0408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...