Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #126 Skrevet 27. oktober 2013 Denne diskusjonen får meg til å tenke på ei venninne av ei venninne. Da hun var liten var det noen barn som ikke fikk lov til å leke med henne. Dette var fordi bestefaren hennes var nazist under krigen. Anonymous poster hash: 51eb2...593
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #127 Skrevet 27. oktober 2013 Var det noen som hørte Malala snakke på Skavlan på fredag? Det burde alle:) Anonymous poster hash: 9c3b6...d5e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #128 Skrevet 27. oktober 2013 Var det noen som hørte Malala snakke på Skavlan på fredag? Det burde alle:) Anonymous poster hash: 9c3b6...d5e Malala er helt spesiell, og slett ikke som den gjengse muslim (eller den gjengse kvinne, for den saks skyld). Anonymous poster hash: edf5f...f59
Petetatismos Skrevet 27. oktober 2013 #129 Skrevet 27. oktober 2013 Barna mine får leke med hvem som helst. De har Mange innvandrer venner Og vi er også selv innvandrere. Hva jeg er skeptisk til er familier med ekstreme holdninger, være seg religiøse, sportslige etc.
Petetatismos Skrevet 27. oktober 2013 #130 Skrevet 27. oktober 2013 Barna mine får leke med hvem som helst. De har Mange innvandrer venner Og vi er også selv innvandrere. Hva jeg er skeptisk til er familier med ekstreme holdninger, være seg religiøse, sportslige, hobbyer etc
Jallow B Skrevet 27. oktober 2013 #131 Skrevet 27. oktober 2013 Jallow, så du er gift med en muslimsk mann, og baserer "sannhetene" dine på dine nære omgivelser og opplevelser (og så føler du vel behov for å forsvare deg og dine). Det burde jeg skjønt. Vel, om du tar utgangspunkt i undersøkelser som tar for seg en større del av verdens muslimske menn enn din lille omkrets, finner du at de kulturelle og religiøse oppfatningene blant muslimske menn flest er _milevis_ fra det norske kvinner flest mener er reell likestilling. Jeg synes det er hårreisende at du ikke evner å forstå at enkelte (mange) i utgangspunktet kan være skeptiske til for eksempel det å få en muslimsk svigersønn. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Ja, som feks når man spør om mennesker ønsker sharia. De aller fleste muslimer vil si ja, mens faktum er at de aller fleste muslimer ikke engang aner hva alle sharia-lovene er engang. Spør om de støtter det som står i boka, og de vil si ja. De aller fleste muslimene, som de aller fleste kristne, har ikke lest alt i koranen, hver eneste setning. Mange millioner religiøse verden over vil si at deres religion er den beste, fordi de er født inn i det, og vokst opp med det. Samtidig vil mange, mange av disse millionene aldri ha lest i sin egen religiøse bok, og mange millioner av de kan ikke engang lese, kristen eller muslim. Om du da spør disse om de tror på sharia, jihad osv, så vil du få ett klart, rungende ja. Det er familiære forskjeller, kulturelle forskjeller og individuelle forskjeller, også blant muslimer. At man ikke evner å se det, og heller forhåndsdømmer noen kun fordi de kaller sin gud allah, er trist.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #132 Skrevet 27. oktober 2013 Du har valgt å lulle deg inn i din egen lille, naive verden, Jallow, og der får du være for meg. Dersom alle valgte å ha på seg like store skylapper som deg, ville man aldri oppleve fremskritt når det gjelder rettigheter for muslimske kvinner verden over. Anonymous poster hash: edf5f...f59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå