Gå til innhold

Gir dere barna deres tillatelse til å leke med innvandrerbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,ja..

?

Anonymous poster hash: 7911c...8ce

Skrevet

Sinsykt ignorant holdning mange av dere har.. Muslimer meg her og muslimer meg der..

Neinei, her inne er det islamisme som er noe som alle, absolutt alle, muslimer tilhører og vil ha. Sharia med håndavkutting for ran osv. Absolutt alt. Alle muslimer er en stor, homogen gruppe.

/Sarkasme.

Men tror du virkelig at muslimske menn _flest_ er for 100 % likestilling mellom kjønnene? Tror du virkelig det? Du må jo tro det, ellers er du virkelig på bærtur. 

Anonymous poster hash: edf5f...f59

Skrevet

Så du mener det er greit å kutte i barn altså? Å sette sin egen religion over barnets rett til religionsfrihet? Å permanent brennmerke barnet sitt?

Hva syns du om det faktum at muslimske kvinner ikke har lov til å gifte seg med noen utenfor Islam, mens det er fritt frem for menn?

Om du vil diskutere omskjæring i seg selv; start en egen tråd. 

I min manns kultur kan faktisk kvinner fint gifte seg med en som ikke er muslim. Tenke seg til.

Skrevet

Sinsykt ignorant holdning mange av dere har.. Muslimer meg her og muslimer meg der..

Neinei, her inne er det islamisme som er noe som alle, absolutt alle, muslimer tilhører og vil ha. Sharia med håndavkutting for ran osv. Absolutt alt. Alle muslimer er en stor, homogen gruppe.

/Sarkasme.

Men tror du virkelig at muslimske menn _flest_ er for 100 % likestilling mellom kjønnene? Tror du virkelig det? Du må jo tro det, ellers er du virkelig på bærtur. 

Muslimske menn flest, som jeg kjenner, vil gjerne at kona jobber og tjener penger ( mye fordi i Islam skal de gi kona penger til alt hun trenger eller vil ha, være seg mat, sko, sminke, negler osv. Han er pliktig alt dette. ), de kan gjerne hjelpe til til en viss grad hjemme, men mener f.eks at "mamma er mamma" og at kvinnen har hovedansvaret for barnet. 

Kona kan gjerne gå ut og treffe venner, men grisefylla og danskebåttur er uaktuelt.

Kona kan gjerne kle seg sexy, men trenger absolutt ikke flashe halve brystkassa, eller gå med kjoler så kort at undertøyet vises for å være heit.

Han kan gjerne hjelpe til hjemme, men må bli bedd om det. ( Elskling, vask nå det forbanna gulvet. Elskling, kan du ta ut av maskina? ), slik mange norske må.

Han kan gjerne være alene med barna hjemme, mens hun er på besøk, trening, jobb, skole.

Og dette er basert både på muslimske menn jeg kjenner HER, og konene deres, og menn i mannens hjemland. Noen få er mer gammeldagse, og betaler gjerne ALT kona ønsker og vil ha, "i bytte mot" at hun er husmor på heltid.

Skrevet

Ja, men bare hjemme hos oss.

Anonymous poster hash: ffa3e...5d8
Skrevet

Så du mener det er greit å kutte i barn altså? Å sette sin egen religion over barnets rett til religionsfrihet? Å permanent brennmerke barnet sitt?

Hva syns du om det faktum at muslimske kvinner ikke har lov til å gifte seg med noen utenfor Islam, mens det er fritt frem for menn?

Om du vil diskutere omskjæring i seg selv; start en egen tråd. 

I min manns kultur kan faktisk kvinner fint gifte seg med en som ikke er muslim. Tenke seg til.

Jallow B: Jeg bare lurer på hva du er? Muslim, kristen, noe annet?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nesten er fasinert av engasjementet ditt :) 

Anonymous poster hash: d5d8e...b29

Skrevet

/Sarkasme.

Muslimske menn flest, som jeg kjenner, vil gjerne at kona jobber og tjener penger ( mye fordi i Islam skal de gi kona penger til alt hun trenger eller vil ha, være seg mat, sko, sminke, negler osv. Han er pliktig alt dette. ), de kan gjerne hjelpe til til en viss grad hjemme, men mener f.eks at "mamma er mamma" og at kvinnen har hovedansvaret for barnet. 

Kona kan gjerne gå ut og treffe venner, men grisefylla og danskebåttur er uaktuelt.

Kona kan gjerne kle seg sexy, men trenger absolutt ikke flashe halve brystkassa, eller gå med kjoler så kort at undertøyet vises for å være heit.

Han kan gjerne hjelpe til hjemme, men må bli bedd om det. ( Elskling, vask nå det forbanna gulvet. Elskling, kan du ta ut av maskina? ), slik mange norske må.

Han kan gjerne være alene med barna hjemme, mens hun er på besøk, trening, jobb, skole.

Og dette er basert både på muslimske menn jeg kjenner HER, og konene deres, og menn i mannens hjemland. Noen få er mer gammeldagse, og betaler gjerne ALT kona ønsker og vil ha, "i bytte mot" at hun er husmor på heltid.

Hva med at et helt land forbyr kvinner å kjøre bil? Det er litt flere enn du kjenner..

Skrevet

/Sarkasme.

Hva med at et helt land forbyr kvinner å kjøre bil? Det er litt flere enn du kjenner..

Men det blir noe helt annet, må skjønne! De har jo bare misforstått Islam!

At muslimer er de største rasistene her i verden, det hopper vi glatt over!

Skrevet

Saudi-Arabia er jo helt ekstreme da, det mener selv muslimer fra midt-Østen osv...

Anonymous poster hash: 2a725...af5

Skrevet

Jallow B: Jeg bare lurer på hva du er? Muslim, kristen, noe annet?

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg nesten er fasinert av engasjementet ditt :)

Føler ikke at det har noe å si, så vil helst ikke svare :)

Står det i koranen at ikke kvinner kan kjøre bil, eller tror du muuuuligens dette er en kulturell greie?

Selvfølgelig er det flere enn de jeg kjenner, men jeg ser også flust med muslimske damer som er i arbeid. Jeg ser flust med muslimske menn som er kjærlig mot kona og barna sine. Jeg ser flust med muslimske menn som både leverer og henter i bhg, hver eneste dag.

Jeg ser flust med muslimske menn som gjør storhandling, selv om sånt også, i følge islam, er kvinnens jobb.

Jeg ser også muslimske aleneforeldre, både menn og kvinner..

Skrevet

Det står faktisk i muslimsk lov at kvinner ikke kan gifte seg med ikke-muslimer, så hvordan du benekter det er temmelig merkelig.

Skrevet

Fy søren så mange fordommer mange av dere har mot muslimer basert på hvordan noen som dere har lagt merke til praktiserer islam. Muslimer, som alle andre, kommer i utallige versjoner. Og ikke kom med hva som står i koranen. Hvis man ser hva som står i det gamle testamentet er det ikke mye bedre. Og nei, de aller færreste muslimer ønsker å praktisere islam på bokstavtro vis. 

Anonymous poster hash: 43f5e...5ba
Skrevet

Det står faktisk i muslimsk lov at kvinner ikke kan gifte seg med ikke-muslimer, så hvordan du benekter det er temmelig merkelig.

Og alle muslimer er en stor, homogen gruppe, ikke sant?

I min manns kultur går det faktisk helt fint. Noen familiære forskjeller er det selvsagt, men alt i alt, ingen problem, så fremt mannen viser full respekt for konas religion og kultur, og ikke forsøker å omvende henne.

Skrevet

I min manns kultur går det faktisk helt fint. Noen familiære forskjeller er det selvsagt, men alt i alt, ingen problem, så fremt mannen viser full respekt for konas religion og kultur, og ikke forsøker å omvende henne.

Ja, klart det. Du kjenner en mann og hans venner som gjør ting på en måte, da er det selvfølgelig det samme hva Sharia sier, og hva flesteparten av muslimene praktiserer.

Skrevet

Mine barn får selvfølgelig ikke lov å leke med innvandrerbarn. Etter et langvarig familieråd ga vi aksept til at den midterste får beholde bestevennen etter at vi fikk vite at moren er svensk. Alle andre er strengt forbudt. De lukter vondt, de tror på noe annet enn oss, de går ikke tur i skogen, de spiser kanskje ikke svin, de har ikke foreldre som kan gå på ski. Kort sagt - helt uaktuelt! 

Skrevet (endret)

Slettet grunnet upassende innhold.

Kira, brukermoderator

Endret av Kira bjeffer
Skrevet

Og til dere med ørtogfjørti meninger om muslimer - husk at det finnes variasjon! Det finnes ekstremister (som vi også har i de kristne miljøene i Norge) og det finnes muslimer som kun er det av tradisjon og så har lov til "alt" så lenge bestefar ikke får vite det. Og så finnes det flest av dem som er et sted imellom disse to ytterpunktene. 

Skrevet

Mine barn får selvfølgelig ikke lov å leke med innvandrerbarn. Etter et langvarig familieråd ga vi aksept til at den midterste får beholde bestevennen etter at vi fikk vite at moren er svensk. Alle andre er strengt forbudt. De lukter vondt, de tror på noe annet enn oss, de går ikke tur i skogen, de spiser kanskje ikke svin, de har ikke foreldre som kan gå på ski. Kort sagt - helt uaktuelt! 

Du glemte at flesteparten ikke feirer jul. Det er spikeren i kisten for min del.

Skrevet (endret)

Slettet grunnet svar på slettet innlegg.

Kira, brukermoderator

Endret av Kira bjeffer
Skrevet

Du glemte at flesteparten ikke feirer jul. Det er spikeren i kisten for min del.

Du har rett, det glemte jeg! 

Skrevet

Ja, klart det. Du kjenner en mann og hans venner som gjør ting på en måte, da er det selvfølgelig det samme hva Sharia sier, og hva flesteparten av muslimene praktiserer.

I hans hjemland, og nabolandet som har like praktisjon, er det tilsammen flere mennesker enn i Norge.

Så joda, jeg forholder meg til det, du.

Noen vil ha sharia, andre ikke. Noen er sunni, noen er shia. Noen er vokst opp med religionen og ikke praktiserende, noen er ekstreme. Akkurat som med kristne, merkelig nok.

Skrevet

Det sikkert mange her som tror at norske damer med hijab er underkuet?

Skrevet

Case study: Min innvandrer mann (muslim):

Verdens beste pappa

Gjør alt husarbeid da jeg er kronisk syk,

Lager fantastisk mat

Er morsom

Liker sterke kvinner

Er sosial, veldig generøs, og stiller alltid opp for venner, familie og naboer.

Er en av dem som løper til for å hjelpe hvis han ser noen som trenger det

Elsker dyr

Forsvarer norske verdier og synes norge og nordmenn er topp

Hater vinteren

Er absolutt ikke handy

Lever ikke så sunt som jeg synes han burde

Spiser ikke svin

Anonymous poster hash: 43f5e...5ba
Skrevet

Jallow, så du er gift med en muslimsk mann, og baserer "sannhetene" dine på dine nære omgivelser og opplevelser (og så føler du vel behov for å forsvare deg og dine). Det burde jeg skjønt. Vel, om du tar utgangspunkt i undersøkelser som tar for seg en større del av verdens muslimske menn enn din lille omkrets, finner du at de kulturelle og religiøse oppfatningene blant muslimske menn flest er _milevis_ fra det norske kvinner flest mener er reell likestilling. Jeg synes det er hårreisende at du ikke evner å forstå at enkelte (mange) i utgangspunktet kan være skeptiske til for eksempel det å få en muslimsk svigersønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...