Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #76 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 De meningene jeg går imot er diskriminerende og hatefulle, og selv om det eventuelt er ett troll, er det flust av folk som har de meningene i hverdagen. Så jeg svarer. Ikke er jeg alene om det heller. Ja, men ingen jenter får bære hijab inni vårt hus. Noen av dere vil kanskje steile over det men det er no engang slik at vi ikke godtar det plagget inni huset. Lol.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #77 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 For min del er ikke dette tull, jeg spør helt seriøst. Er også ny her. Anonymous poster hash: 6549b...cd7
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #78 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 De meningene jeg går imot er diskriminerende og hatefulle, og selv om det eventuelt er ett troll, er det flust av folk som har de meningene i hverdagen. Så jeg svarer. Ikke er jeg alene om det heller. Ja, men ingen jenter får bære hijab inni vårt hus. Noen av dere vil kanskje steile over det men det er no engang slik at vi ikke godtar det plagget inni huset. Lol. Hva er troll? Anonymous poster hash: 6549b...cd7
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #79 Skrevet 26. oktober 2013 Hva er troll? Anonymous poster hash: 6549b...cd7 Forum-troll er personer som starter diskusjoner på pur eff med intensjonen om å skape opphetede diskusjoner. Tar gjerne ting ut av proposjoner.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #80 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 De meningene jeg går imot er diskriminerende og hatefulle, og selv om det eventuelt er ett troll, er det flust av folk som har de meningene i hverdagen. Så jeg svarer. Ikke er jeg alene om det heller. Hadde du kommentert på de som faktisk er diskriminerende og hatefulle skulle jeg ikke sagt noe, men du er klar med en gang noen sier noe som kan tolkes i den retningen, og bare fordi noen har en mening som du ikke er enig i. Man er ikke nødvendigvis rasist selv om man ikke har det samme forholdet til innvandrere.. Anonymous poster hash: d5d8e...b29
Virginia. Skrevet 26. oktober 2013 #81 Skrevet 26. oktober 2013 Vi er ikke så opptatt av etnisitet, men alle Nurkets venner skal selvsagt IQ-testes og sikkerhetsklareres før de får komme på play-date ... det er da ren rutine i de fleste møblerte hjem! Aftenposten var jo skremmende nok i ferd med å lage en artikkel om foreldre som bakgrunns- og inntektssjekket andre foreldre fordi de ville ha de "beste" playdatene til barna sine...
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #82 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 De meningene jeg går imot er diskriminerende og hatefulle, og selv om det eventuelt er ett troll, er det flust av folk som har de meningene i hverdagen. Så jeg svarer. Ikke er jeg alene om det heller. Hadde du kommentert på de som faktisk er diskriminerende og hatefulle skulle jeg ikke sagt noe, men du er klar med en gang noen sier noe som kan tolkes i den retningen, og bare fordi noen har en mening som du ikke er enig i. Man er ikke nødvendigvis rasist selv om man ikke har det samme forholdet til innvandrere.. Anonymous poster hash: d5d8e...b29 Og hvor har jeg, i denne tråden, kommentert på noe som ikke var verdt å reagere på? Å avskrive enhver muslim som svigersønn fordi enkelte ikke likestiller kvinnfolk, er verdt å reagere på i mine øyne. Det er ignorant. Det er flust med helnorske, etnisk blonde menn som gjerne vil ha kona på kjøkkenet/soverommet, klar med middagen når mannen kommer hjem. Det er ikke noe som er forbeholdt muslimer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #83 Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Slettet grunnet sitering av slettet innlegg. Kira, brukermoderator Lol! Omskjæring av gutter. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som mente barnemishandling og brudd på menneskerettigheter var ok. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Ah, den biten er desverre verre, da den er religiøst betinget, og ikke kulturell. Regner med jøder ville vært utelukket også. Ja, men jeg har møtt flere jøder som avskyr den skikken like mye som meg, enn muslimer som gjør det. Generelt sett så er religiøse mennesker noe jeg holder meg laaaangt unna. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Endret 26. oktober 2013 av Kira bjeffer
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #84 Skrevet 26. oktober 2013 Lol. Dine meninger er temmelig ekstreme her inne, uten at folk ler av deg av den grunn. Lær deg folkeskikk! Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #85 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 De meningene jeg går imot er diskriminerende og hatefulle, og selv om det eventuelt er ett troll, er det flust av folk som har de meningene i hverdagen. Så jeg svarer. Ikke er jeg alene om det heller. Hadde du kommentert på de som faktisk er diskriminerende og hatefulle skulle jeg ikke sagt noe, men du er klar med en gang noen sier noe som kan tolkes i den retningen, og bare fordi noen har en mening som du ikke er enig i. Man er ikke nødvendigvis rasist selv om man ikke har det samme forholdet til innvandrere.. Anonymous poster hash: d5d8e...b29 Og hvor har jeg, i denne tråden, kommentert på noe som ikke var verdt å reagere på? Å avskrive enhver muslim som svigersønn fordi enkelte ikke likestiller kvinnfolk, er verdt å reagere på i mine øyne. Det er ignorant. Det er flust med helnorske, etnisk blonde menn som gjerne vil ha kona på kjøkkenet/soverommet, klar med middagen når mannen kommer hjem. Det er ikke noe som er forbeholdt muslimer. Hadde det vært greit for deg om man sa religiøse? Ville du reagert like kraftig om det var kristne man sa man ikke ville hatt som svigersønn, eller er det ikke likestilling du kjemper for, men kun mørk hud og Islam som religion? Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #86 Skrevet 26. oktober 2013 Slettet grunnet sitering av slettet innlegg. Kira, brukermoderator Lol! Omskjæring av gutter. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som mente barnemishandling og brudd på menneskerettigheter var ok. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Ah, den biten er desverre verre, da den er religiøst betinget, og ikke kulturell. Regner med jøder ville vært utelukket også. Ja, men jeg har møtt flere jøder som avskyr den skikken like mye som meg, enn muslimer som gjør det. Generelt sett så er religiøse mennesker noe jeg holder meg laaaangt unna. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Jeg har ikke møtt en eneste jøde som er uenig i den skikken. Så det spørs jo selvsagt på hvem man prater med. Lol. Dine meninger er temmelig ekstreme her inne, uten at folk ler av deg av den grunn. Lær deg folkeskikk! Anonymous poster hash: 7911c...8ce ...som hva da? Hadde det vært greit for deg om man sa religiøse? Ville du reagert like kraftig om det var kristne man sa man ikke ville hatt som svigersønn, eller er det ikke likestilling du kjemper for, men kun mørk hud og Islam som religion? Anonymous poster hash: 7911c...8ce Greit? Nei, for holdningen er like ille. Ja, jeg hadde reagert like kraftig. Men så var det heller ikke diskusjonen her nå.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #87 Skrevet 26. oktober 2013 Slettet grunnet sitering av slettet innlegg. Kira, brukermoderator Lol! Omskjæring av gutter. Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som mente barnemishandling og brudd på menneskerettigheter var ok. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Ah, den biten er desverre verre, da den er religiøst betinget, og ikke kulturell. Regner med jøder ville vært utelukket også. Ja, men jeg har møtt flere jøder som avskyr den skikken like mye som meg, enn muslimer som gjør det. Generelt sett så er religiøse mennesker noe jeg holder meg laaaangt unna. Anonymous poster hash: 7911c...8ce Jeg har ikke møtt en eneste jøde som er uenig i den skikken. Så det spørs jo selvsagt på hvem man prater med. Lol. Dine meninger er temmelig ekstreme her inne, uten at folk ler av deg av den grunn. Lær deg folkeskikk! Anonymous poster hash: 7911c...8ce ...som hva da? Hadde det vært greit for deg om man sa religiøse? Ville du reagert like kraftig om det var kristne man sa man ikke ville hatt som svigersønn, eller er det ikke likestilling du kjemper for, men kun mørk hud og Islam som religion? Anonymous poster hash: 7911c...8ce Greit? Nei, for holdningen er like ille. Ja, jeg hadde reagert like kraftig. Men så var det heller ikke diskusjonen her nå. Da kjenner nok jeg/vi flere jøder enn dere gjør. Det finnes også egne nettsider hvor jøder diskuterer denne u-skikken. Så de finnes. Heldigvis. Meningene dine er ekstreme fordi du hopper på enhver som sier noe du KAN tolke negativt, og strør om deg med ord som "ignorante", "fordomsfulle" etc. Det er også ekstremt å mene at hvite ikke kan utsettes for rasisme. Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Nettie+jentungen Skrevet 26. oktober 2013 #88 Skrevet 26. oktober 2013 Nei, her skal barna kun leke med andre barn som er etnisk norske. De må også fremvise slektstre slik at jeg kan sikre at minst fem generasjoner tilbake er norske. Mine barn skal ha mulighet til å leke med hvem de vil. Nå er jeg oppvokst på et sted med mange innvandrer og blitt "fargeblind", ser ikke problemet med innvandrere. Tror veldig mange glemmer at svensker, briter og amerikanere også er innvandrer, ikke bare muslimer
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #89 Skrevet 26. oktober 2013 Da kjenner nok jeg/vi flere jøder enn dere gjør. Det finnes også egne nettsider hvor jøder diskuterer denne u-skikken. Så de finnes. Heldigvis. Meningene dine er ekstreme fordi du hopper på enhver som sier noe du KAN tolke negativt, og strør om deg med ord som "ignorante", "fordomsfulle" etc. Det er også ekstremt å mene at hvite ikke kan utsettes for rasisme. Anonymous poster hash: 7911c...8ce I ett samfunn hvor hvite er i flertall, så nei, da kan de ikke det. Som sagt før; hvite har mer privilegier enn svarte. Det er ikke en ekstrem tankegang, desverre. Om du vil diskutere den biten videre, lag en egen tråd, fremfor å ta meningene mine og diskutere meg som person og dermed gå helt off-topic. Eller enda bedre; send meg en pm. Jeg diskuterer gjerne. Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Godt mulig du kjenner flere jøder enn meg, jeg har ikke tenkt å ha en tellekonkurranse. Det finnes også nettsider hvor muslimer diskuterer, men jeg er ikke inne der heller.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #90 Skrevet 26. oktober 2013 Da kjenner nok jeg/vi flere jøder enn dere gjør. Det finnes også egne nettsider hvor jøder diskuterer denne u-skikken. Så de finnes. Heldigvis. Meningene dine er ekstreme fordi du hopper på enhver som sier noe du KAN tolke negativt, og strør om deg med ord som "ignorante", "fordomsfulle" etc. Det er også ekstremt å mene at hvite ikke kan utsettes for rasisme. Anonymous poster hash: 7911c...8ce I ett samfunn hvor hvite er i flertall, så nei, da kan de ikke det. Som sagt før; hvite har mer privilegier enn svarte. Det er ikke en ekstrem tankegang, desverre. Om du vil diskutere den biten videre, lag en egen tråd, fremfor å ta meningene mine og diskutere meg som person og dermed gå helt off-topic. Eller enda bedre; send meg en pm. Jeg diskuterer gjerne. Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Godt mulig du kjenner flere jøder enn meg, jeg har ikke tenkt å ha en tellekonkurranse. Det finnes også nettsider hvor muslimer diskuterer, men jeg er ikke inne der heller. Du viser en ekstrem holdning, og om du ikke forstår det selv, så er det faktisk svært skremmende. Anonymous poster hash: 7911c...8ce
MissMagica Skrevet 26. oktober 2013 #91 Skrevet 26. oktober 2013 Hver tråd som inneholder noe med utlendinger, blir jo reneste komikvelden! Den ene personen som quoter ALLE innlegg og forsvarer utlendingene med nebb og klør. Tipper 90% av alle innøegg blir skrevet for å provosere, og denne personen biter på gang på gang Anonymous poster hash: 81754...e44 Ja, enig
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #92 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Du mener det er _diskriminerende_ at noen i utgangspunktet hadde vært skeptisk til en muslimsk svigersønn? Det synes jeg er temmelig ekstremt av deg. Og slike meninger gagner i hvert fal ikke saken din, tvert imot. Anonymous poster hash: edf5f...f59
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #93 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Du mener det er _diskriminerende_ at noen i utgangspunktet hadde vært skeptisk til en muslimsk svigersønn? Det synes jeg er temmelig ekstremt av deg. Og slike meninger gagner i hvert fal ikke saken din, tvert imot. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Når de viser til grunner som "altfor mange muslimer er så gammeldags i holdningene sine", så ja. Bllir som å si at man ikke vil ha en svigersønn nordfra fordi "altfor mange av de drikker for mye og banner hele tiden".
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #94 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Du mener det er _diskriminerende_ at noen i utgangspunktet hadde vært skeptisk til en muslimsk svigersønn? Det synes jeg er temmelig ekstremt av deg. Og slike meninger gagner i hvert fal ikke saken din, tvert imot. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Når de viser til grunner som "altfor mange muslimer er så gammeldags i holdningene sine", så ja. Bllir som å si at man ikke vil ha en svigersønn nordfra fordi "altfor mange av de drikker for mye og banner hele tiden". Hva syns DU om ting som arverett, omskjæring, vitneforklaringer, etc innad i Islam? Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Gråsonen Skrevet 26. oktober 2013 #95 Skrevet 26. oktober 2013 Herregud ingen av dere har peiling jo!!! "innad i Islam" ??? Dessverre finnes det ekstreme religiøse ledere og brorskap som gjør min religion om til noe mørkt og fordømmende. At dere ikke skjønner at disse lederne skaper frykt for å kontrollere? Hvorfor tror du folket flyktet fra Irak, Iran etc etc.. Hvorfor tror dere det er oppstandelse i Egypt?? FOLKET VIL IKKE HA SHARIA-LOVER OG BRORSKAPS-LEDERE!! DE VIL LEVE I ET FRITT SAMFUNN!! Sinsykt ignorant holdning mange av dere har.. Muslimer meg her og muslimer meg der..
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #96 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Du mener det er _diskriminerende_ at noen i utgangspunktet hadde vært skeptisk til en muslimsk svigersønn? Det synes jeg er temmelig ekstremt av deg. Og slike meninger gagner i hvert fal ikke saken din, tvert imot. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Når de viser til grunner som "altfor mange muslimer er så gammeldags i holdningene sine", så ja. Bllir som å si at man ikke vil ha en svigersønn nordfra fordi "altfor mange av de drikker for mye og banner hele tiden". Hva syns DU om ting som arverett, omskjæring, vitneforklaringer, etc innad i Islam? Anonymous poster hash: 7911c...8ce Sharia er jeg ikke veldig fan av. Mest pga likestillingsproblemet i det hele. Omskjæring på gutter er jeg ikke imot.
Jallow B Skrevet 26. oktober 2013 #97 Skrevet 26. oktober 2013 Herregud ingen av dere har peiling jo!!! "innad i Islam" ??? Dessverre finnes det ekstreme religiøse ledere og brorskap som gjør min religion om til noe mørkt og fordømmende. At dere ikke skjønner at disse lederne skaper frykt for å kontrollere? Hvorfor tror du folket flyktet fra Irak, Iran etc etc.. Hvorfor tror dere det er oppstandelse i Egypt?? FOLKET VIL IKKE HA SHARIA-LOVER OG BRORSKAPS-LEDERE!! DE VIL LEVE I ET FRITT SAMFUNN!! Sinsykt ignorant holdning mange av dere har.. Muslimer meg her og muslimer meg der.. Neinei, her inne er det islamisme som er noe som alle, absolutt alle, muslimer tilhører og vil ha. Sharia med håndavkutting for ran osv. Absolutt alt. Alle muslimer er en stor, homogen gruppe. /Sarkasme.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #98 Skrevet 26. oktober 2013 Og jeg går ikke på det jeg mener KAN tolkes negativt, jeg går på det jeg mener er diskriminerende. Du mener det er _diskriminerende_ at noen i utgangspunktet hadde vært skeptisk til en muslimsk svigersønn? Det synes jeg er temmelig ekstremt av deg. Og slike meninger gagner i hvert fal ikke saken din, tvert imot. Anonymous poster hash: edf5f...f59 Når de viser til grunner som "altfor mange muslimer er så gammeldags i holdningene sine", så ja. Bllir som å si at man ikke vil ha en svigersønn nordfra fordi "altfor mange av de drikker for mye og banner hele tiden". Hva syns DU om ting som arverett, omskjæring, vitneforklaringer, etc innad i Islam? Anonymous poster hash: 7911c...8ce Sharia er jeg ikke veldig fan av. Mest pga likestillingsproblemet i det hele. Omskjæring på gutter er jeg ikke imot. Så du mener det er greit å kutte i barn altså? Å sette sin egen religion over barnets rett til religionsfrihet? Å permanent brennmerke barnet sitt? Hva syns du om det faktum at muslimske kvinner ikke har lov til å gifte seg med noen utenfor Islam, mens det er fritt frem for menn? Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #99 Skrevet 26. oktober 2013 Herregud ingen av dere har peiling jo!!! "innad i Islam" ??? Dessverre finnes det ekstreme religiøse ledere og brorskap som gjør min religion om til noe mørkt og fordømmende. At dere ikke skjønner at disse lederne skaper frykt for å kontrollere? Hvorfor tror du folket flyktet fra Irak, Iran etc etc.. Hvorfor tror dere det er oppstandelse i Egypt?? FOLKET VIL IKKE HA SHARIA-LOVER OG BRORSKAPS-LEDERE!! DE VIL LEVE I ET FRITT SAMFUNN!! Sinsykt ignorant holdning mange av dere har.. Muslimer meg her og muslimer meg der.. Jeg er automatisk imot alle religioner som setter Gud over barnet sitt. Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #100 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg menerrdeter en selvfølge at barna får leke med de vennene de selv vil. Om barna har en dårlig innvirkning på barna mine, må jeg ta en prat med de og vi må evt gjøre noe utifra det. Slik har sjedd to ganger, det ene barnet er høyt og lavt og veldig bråkete så vi klarer ikke å ha henne på besøk over lengre tid. Heldig vis merket barnet dette selv også, så hun syns det er bedre å være på besøk hos barnet enn ha det på besøk. Barnet er bare koselig, men med flere barn her i huset så blir det slitsomt, hvertfall når det er ofte. Andre barnet vi har måtte snakke med vårt barn om, er ikke noe hyggelig mot de andre barna her i huset. Så vi har gitt beskjed om at hun bare er velkommen når vi voksne er hjemme. Da kan vi passe på, og vi kan ta ting om det oppstår noe. Hun renner ned dørene her, så er ikke snakk om at hun er her bare innimellom. Moren er klar ov dette, for hun har sagt hun kan være litt vanskelig og at vi må siifra om det er noe slik at hun kan prate med barnet. Jeg syns det er veldig fint st moren sier dette, for da er det ikke bare meg som syns det er vanskelig. Jeg ønsker ikke å være vrang, men må finne en løsning som passer for alle her i huset oh det har vi funnet nå. Fungerer helt greit med henne på besøk bår vi voksne er her, vi følger litt med og kan få avverget ting. Det ene barnet fikk en ny klassevenn, ett innvandrer barn. Barnet mitt fikk veldig god kontkt og vsr mye sammen med det. Var mye hjemme hos han, for hun syns det var så spennende. Hun spiste hos de endel, og kom hjem så fornøyd. De hadde så mye spennende og go mat. De hadde anderrledes ting på veggene, huset luktet anderledes og det var så mye som hun syns var så spennende. De er muslimer, men de tar del i de norske tradisjoner for st barns skal føle de er endel av det norske samfunnet. Men de hadde aldri smakt julekaker, så det måtte min datter ta med til de. De var vist så gode at vi inviterte gutten og lillebroren bort for å bake mer julekaker. Det har blitt fast tradisjon at de kommer og baker julekaker med oss. Vi får tilbake noen av kakene de baker, og det syns vi er spennende å smake på. Så jeg syns det er flott at barna har venner med en annen kultur enn hva vi har. At de lærer at vi er forskjellige, har forskjellige verdier og at vi skal respektere hverandre for den vi er. Om vi er åpene for andre, er andre åpnene for oss og vi kan få ett veldig godt vennskap. Anonymous poster hash: 66838...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå