Gå til innhold

Gir dere barna deres tillatelse til å leke med innvandrerbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel ikke problemet størst at ikke muslimske barn får leke med muslimske barn men at muslimske barn ikke får leke med ikke muslimske barn.

Anonymous poster hash: b5b00...6ba

Og HVOR er det du opplever dette personlig? Kan bare snakke for meg selv og min familie, men ingen av de muslimske vennene til mine barn blir nektet noe som helst. Tvert imot, vi blir invitert på middag, matkurs og overnattingsbesøk. Eneste vi merker i hverdagen er at de får halal eller vegatmat når de besøker oss og at sommerfesten i barnehagen har en vanlig grill og en halal grill.

Skrevet

Jeg pleier å gjøre en innsats for å bli kjent med foreldrene til alle barna ungene mine leker med.  Til å begynne med ved å være med i FAU i barnehagen, etter hvert ved å bli kjent med naboer, stoppe opp og snakke med andre foreldre som henter på skolen osv.

Noen av disse foreldrene har blitt gode venner, andre kommer jeg mindre godt overens med.  Men det er svært få jeg anser som dårlig innflytelse for ungene mine, og i så fall løser jeg problemet med å oppfordre ungene mine til å heller invitere lekekameratene hjem her.  

Noen innvandrere er kriminelle, voldelige og dårlige foreldre.  Andre innvandrere er en ressurs for samfunnet, stiller opp for egne og andres barn.  På samme måte som norske foreldre! 

Anonymous poster hash: a1408...412

Fint svar! 

Anonymous poster hash: 6549b...cd7

Skrevet

Jeg har aldri tenkt på om det er noe å tillate eller forby. Så svaret da må vel bli at ja, det tillater jeg. Og jeg klarer ikke se annet enn positive sider ved det.

Skrevet

Han er 3,5 år så han leker ikke så mye med andre barn utenfor bhg enda. Når den tid kommer skal jeg gjøre det jeg kan for å legge til rette slik at han velger å leke med norske barn.

Øhh, hvorfor det?

Så idiotiske spørsmål har rett på idiotiske svar. For og oppklare: Selvfølgelig får barnet mitt leke med de han vil leke med! Hvor de er fra spiller ingen rolle, selvfølgelig. En av hans beste venner i bhg er "innvandrerbarn". Svært søt gutt som jeg håper han kommer til å leke med på fritiden når den tid kommer.

;)

Skrevet

Nei. Jeg er redd for at de skal farge av........ 

Skrevet

Han er 3,5 år så han leker ikke så mye med andre barn utenfor bhg enda. Når den tid kommer skal jeg gjøre det jeg kan for å legge til rette slik at han velger å leke med norske barn.

Øhh, hvorfor det?

Så idiotiske spørsmål har rett på idiotiske svar. For og oppklare: Selvfølgelig får barnet mitt leke med de han vil leke med! Hvor de er fra spiller ingen rolle, selvfølgelig. En av hans beste venner i bhg er "innvandrerbarn". Svært søt gutt som jeg håper han kommer til å leke med på fritiden når den tid kommer.

;)

Okey, da er jeg med  :P

Skrevet

Eneste barnet mitt barn ikke får leke med er en som truer andre barn for å få gjennom viljen sin, er stygg munnen mot både voksne og barn, hører ikke etter når han blir snakket til, er slem mot dyr. Kunne egentlig skrevet mye mer. Dette barnet er helnorskt.

Her i huset er alle som kan oppføre seg velkommne uansett hudfarve.

De fleste innvandrerbarna her er høfligere og mer veloppdratt enn en mange av de norske.

Anonymous poster hash: 08727...825

Skrevet

De kan leke sammen her, men ikke der hvor vi ikke har kontroll. Så lenge jeg ikke kan kommunisere med foreldrene, får ikke mitt barn være der. Jeg skal være trygg på at barnet mitt har det godt uansett hvor det er, og med den oppførselen enkelte innvandrerbarn har, tror jeg ikke de har det godt hjemme.

Og jeg velger å svare anonymt på denne.

Anonymous poster hash: 50b5c...1be

Skrevet

De kan leke sammen her, men ikke der hvor vi ikke har kontroll. Så lenge jeg ikke kan kommunisere med foreldrene, får ikke mitt barn være der. Jeg skal være trygg på at barnet mitt har det godt uansett hvor det er, og med den oppførselen enkelte innvandrerbarn har, tror jeg ikke de har det godt hjemme.

Og jeg velger å svare anonymt på denne.

Anonymous poster hash: 50b5c...1be

Er det automatikk i at ein ikkje kan kommunisere med foreldra til innvandrarbarn?
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd om min 16 år gamle datter ble kjæreste med en muslim, men hun må gjerne være venn med innvandrere, så lenge de bare er venner

Anonymous poster hash: 3e720...1aa
Skrevet

Etter et titalls negative erfaringer (Og en politianmeldelse) så er jeg dessverre litt fordomsfull nå, noe som gjør vondt =/ Så blir litt skeptisk.

Anonymous poster hash: 7911c...8ce
Skrevet

Finnes det virkelig noen som NEKTER barna sine å leke med innvandrerbarn.. Min datter er halvt pakistaner, og det ville gjort ordentlig vondt i mammahjertet om noen nektet barna sine å leke med henne. Heldigvis bor vi midt i Oslo hvor det godt og blandet, så håper virkelig at jeg slipper det problemet :-)

Anonymous poster hash: b103a...598
Skrevet

Nei, var ikke slikt ment. Men er ikke alle som føler seg trygge på det da. Noen som liker å bli litt kjent med foreldrene barnet leker med.

Føler seg trygge på HVA? Innvandrerbarn?

Eller kanskje barn generelt? Noen av de kan jo finne på og si bø :rolleyes:

Skrevet

Nei, var ikke slikt ment. Men er ikke alle som føler seg trygge på det da. Noen som liker å bli litt kjent med foreldrene barnet leker med. 

Føler seg trygge på HVA? Innvandrerbarn?

Er vel litt ok og vite hvem barna leker med da... Vet aldri! 

Og er heller ikke alle som bryr seg om hvem barna sine leker med. 

Skrevet

Vi er ikke så opptatt av etnisitet, men alle Nurkets venner skal selvsagt IQ-testes og sikkerhetsklareres før de får komme på play-date ... det er da ren rutine i de fleste møblerte hjem!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt veldig fornøyd om min 16 år gamle datter ble kjæreste med en muslim, men hun må gjerne være venn med innvandrere, så lenge de bare er venner

Fordi atte?

Skrevet

Fordi atte?

Kanskje fordi mange muslimer har et steinaldersk syn på kjønnsroller.

Anonymous poster hash: edf5f...f59

Skrevet

Fordi atte?

Og mange har ikke det. 

Skrevet

Fordi atte?

Og mange har ikke det. 

Det er for mange som har det til at jeg hadde blitt glad for en potensiell muslimsk svigersønn.

Skrevet

Tillatelse?! Ha ha :)

Dette ser jeg på som et dårlig forsøk på å trolle.

Anonymous poster hash: c6447...d05
Skrevet

Tillatelse?! Ha ha :)

Dette ser jeg på som et dårlig forsøk på å trolle.

Anonymous poster hash: c6447...d05

Ingen trolle her... Og hva betyr det? 

Er ny her. 

Skrevet

Fordi atte?

Og mange har ikke det. 

Det er for mange som har det til at jeg hadde blitt glad for en potensiell muslimsk svigersønn.

Det sier da langt mer om deg enn en eventuell muslim.

Skrevet

Om innvandrerbarnet og familien hans/hennes er godt integrert i det norske samfunnet og virker som greie folk har jeg ingen betenkeligheter med å la barnet mitt leke med disse. Dette gjelder for så vidt potensielle norske lekekamerater også.

Anonymous poster hash: 69705...5ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...