Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 Når dere var i begynnelsen av svangerskapet og skulle ut på festligheter? Hvilken unnskyldning brukte dere for å ikke kunne drikke alkohol? Er ikke så langt på vei og vil ikke si det enda. Anonymous poster hash: 1b0ff...448
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Ingen problem for meg da det ofte skjer at jeg ikke drikker på fest eller middager. Men kanskje du kan være sjåfør? Anonymous poster hash: f37ca...6cf
Mars17 Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 enten sjåfør eller alkholfri vin på vanlige vinflasker
DaTuMa Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg kjørte. Ingen som reagerte hverken på julebord eller fest. Ute på byen bestilte jeg alkoholfritt øl, det får man i glass. Det jeg ble avslørt på tidlig i svangerskapet var at jeg bestilte gjennomstekt kjøtt. Jeg spiser alltid blodig biff.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Det er rett borti gata. Så sjåførunnskyldningen kommer jeg ikke langt med. Anonymous poster hash: 1b0ff...448
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Forstår ikke helt dette med å måtte ha en unnskyldning for ikke å drikke alkohol?! Er vel bare å si at du ikke har lyst på alkohol, så da har du det heller moro med vennene dine i edru stand, så kan du jo sikkert stille som sjåfør om de trenger. Anonymous poster hash: cbede...fd1
Gustav Klitt Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Du er sliten / ikke helt i form og har noe viktig å gjøre dagen derpå som krever at du er i form? F eks gjøre klart noe for jobb, lovet å bestige en fjelltopp sammen med en venninne, hjelpe mor/far/besteforeldre med å gjøre klart hus/hytte for vinteren, eller liknende. Eller du går på medisiner som ikke kan kombineres med alkohol. Eller du leste i et helseblad om detox-uke og har bestemt deg for å se om du klarer å stå i mot drikkepress i sosiale sammenkomster. Osv... :-)
Ugl@ ruger... Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Lite aktuell problematikk her akkurat nå men jeg trenger uansett aldri en unnskyldning for å ikke drikke alkohol. Fester skjeldent og deltar som regel på ting edru. Ofte av praktiske årsaker som at jeg kjører. Bor uti "gokk" så taxi hjem koster fort en tusenlapp :-)
Aliniane Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg skjønner godt problemstilligen din. Nei, man trenger ikke en unnskyldning for ikke å drikke alkohol, men om man er en som pleier å ta et glass og plutselig ikke gjør det så lurer folk! Om man aldri sier nei ellers, så lurer folk på hvorfor du ikke skal ha et lite glass til maten en gang. Da virker det rart at man "ikke har lyst på". Om man er med gode venner vet de jo hvordan duvanligvis er. Men er man med kollegaer eller folk man ikke ser så ofte så er det lettere! Jeg prøvde meg med unnskyldninger som at jeg kjørte, at jeg gikk på penicilin og at jeg skulle ta sovemedisin for å sove skikkelig når vi endelig hadde barnefri. Men jeg ble avslørt av de som kjenner med godt hver gang! Så jeg har vel egentlig ikke noen gode tips. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg dro kun på festligheter med nære venner så jeg sa likegodt at jeg var gravid. Dro ikke på fest med ukjente. Men det var første gangen jeg var gravid og da tok jeg det lettere. Hvis jeg skal ha en til så kommer jeg nok ikke til å si det med en gang og da kommer jeg bare til å bruke unnskyldning om at jeg må tidlig opp med barnet og at vi har barnevakt hjemme som skal hjem samme kveld og da kan jeg ikke være beruset når jeg skal hjem Anonymous poster hash: 93743...f61
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2013 #11 Skrevet 26. oktober 2013 Har aldri følt behov for å forklare meg dei gongane eg ikkje drikk alkohol, enten det er den eine eller den andre grunnen.
Todii Skrevet 26. oktober 2013 #12 Skrevet 26. oktober 2013 Du går på medisiner/pencillinkur som gjør at du ikke kan drikke
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #13 Skrevet 26. oktober 2013 Du går på penicillin for et eller annet. Greit å ja klar en gyldig grunn til hvorfor hvis noen spør. Du skal noe viktig dagen etter. Greit å ha klar en grunn der å om noen skulle spørre. Du kjører, ser den ikke er aktuell da. Selv har jeg brukt at jeg kjører, at jeg skal være med barna dagen etter derfor opp tidlig, at jeg har eksamen til uka. Anonymous poster hash: 821d1...59a
Øyne som ser!! Skrevet 26. oktober 2013 #14 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg var 11 uker på vei når jeg fant ut at jeg var gravid, så jeg sa det bare med en gang at jeg var gravid og derfor ikke drakk alkohol.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #15 Skrevet 26. oktober 2013 Si at du ble syk noen timer før festen og holde deg hjemme? Anonymous poster hash: a5d8e...28e
Subwoofer Skrevet 26. oktober 2013 #16 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg gikk på kjøkkenet å blandet drink når ingen så meg. Tømte ønsket blandevann i glasset og ikke noe mer. Fikk en gang høre at jeg måtte slutte å drikke fordi jeg var så drita..
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #17 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har aldri følt behov for å bruke noen unnskyldning. Det er ingen som har noe med hvorfor jeg velger å drikke eller ikke, og hvis folk vil spekulere i årsaken, så vær så god! Da skulle jeg hatt mange unger hvis jeg hadde vært gravid alle de gangene jeg ikke har drukket på fest. Hvor mange unger har du egentlig? Anonymous poster hash: 7bc0f...902
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #18 Skrevet 26. oktober 2013 Forstår ikke helt dette med å måtte ha en unnskyldning for ikke å drikke alkohol?! Er vel bare å si at du ikke har lyst på alkohol, så da har du det heller moro med vennene dine i edru stand, så kan du jo sikkert stille som sjåfør om de trenger. Anonymous poster hash: cbede...fd1 Hørtes veldig enkelt. Det er ikkje like enkelt når venner og andre veit at du er livlig. Når du er ute og alle veit at du drikker som ein svamp når du er ute. Anonymous poster hash: 2543a...9c3
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #19 Skrevet 26. oktober 2013 Kjørte bil...gikk på antibiotika etter en halsbetennelse Anonymous poster hash: 3a463...fc0
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 26. oktober 2013 #20 Skrevet 26. oktober 2013 Er så sjeldent ute at det var ikke noe stress.
Edie Britt Skrevet 26. oktober 2013 #21 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg sa at jeg hadde følt meg i dårlig form en stund og hadde vært hos legen for å ta blodprøver for å finne ut hva det kunne være (møtte en kollega på venterommet hos legen, derfor måtte jeg si det med blodprøvene), og at jeg ikke var i form til å drikke. Unnskyldningen ble godkjent, spesielt siden jeg hadde blitt observert hos legen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #22 Skrevet 26. oktober 2013 Si at du har UVI og går på pencillingkur og ikke kan drikke. Evt at du har hodeverk og ikke ønsker å bli så lenge, skal på besøk til svigers imorgen og ønsker ikke å være fyllesjuk, skal i selskap og spise kake eller noe slik? Eller si bare rett og slett at du er sliten og trett, og ønsker ikke drikke.Det du også kan gjøre er å helle vann på ei lita brusflaske og si at det er sprit. Så blander du det med saft, og later som du drikker alkohol. Det gjorde jeg ett par anledninger Pleier å blande alkohol med saft noen ganger, er utrolig godt hvis du har "rett" type.Evt hell alkoholfri rødvin over på ei vanlig vinflaske. Anonymous poster hash: f39d6...1d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå