Gå til innhold

Får dere mye utstyr av besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann sponset svigermor vogn. Nå er det ingen av besteforeldrene som har tilbudt seg å sponse utstyr. Ikke at jeg forlanger det, men bare lurer på hva dere andre mener om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi forventer ingenting (selvfølgelig er det naturlig å få noe klær i gave osv, men ikke dyre saker!)

Eventuelt svigermor som kan komme

Med noe, men vi forventer og kjøpe alt vi trenger til den lille selv. Vogn vil jeg uansett velge ut selv og ikke få i gave uten å vite det:)

Skrevet

Fikk masse småting av mine foreldre da vi ventet førstemann, klær og sengetøy osv. Pluss at de har kjøpt en del utstyr som står på familiehytta, utstyr som forhåpentlig skal brukes av flere småtasser i storfamilien etter hvert. Nå venter vi en til, regner med det kommer litt klær og sånt denne gangen også fra mine foreldre. Fra foreldrene til mannen kom det ingen ting. Forventer absolutt ikke at besteforeldre bidrar, men det er kjempekoselig når de gjør det :)

Skrevet

Jeg forventer ikke noe, men har en ønskeliste til jul med ting som er til meg og nurket. Det er sengetøy, dyne og slike små ting.

Skrevet

her er det første barnebarnet for begge famiier som er på vei..

Svigermor ønsket å spone vogn med 5000,- men vi fant plutselig en brukt som vi kjøpte veldig billig..

Så da ville hun heller kjøpe noe ant, vi skulle bare si hva som var ønsket.. :) Tipper det blir voksi pose feks..

mine foreldre har kjøpt tripptrapp stol og skal kjøpe newborn seat.. ellers fått masse tøy og småtteri som sengetøy, kluter osv.. :)

Veldig kjekt å få litt hjelp og tror også de synes det er en fin måte å få ta del i det på :)

Skrevet

Jeg har hørt at noen besteforeldre går i fella med å kjøpe masse utstyr til det første barnebarnet. Plutselig sitter de der med sju barnebarn, og hvordan skal de ha råd til å kjøpe vogn, seng, klær, utstyr osv. til alle. Jeg har vært klar fra første stund at hvis vi skal ha barn, så skal vi ha råd til alt utstyr selv, og om vi får litt fra besteforeldrene, så er det en bonus :) Mamma ville kjøpe seng, og da valgte vi en rimelig sprinkelseng fra IKEA.

Skrevet

Til førstefødte fikk vi vogn av svigers og vugge av mine foreldre!Ellers kjøpte vi alt utstyr selv,men vi fikk enorme mengder klær,kluter,stelelsaker osv!!

Denne gang har vi jo det meste av utstyr,men litt nytt må vi ha..stellekommode lager pappa,svigers har kjøpt bilsete og ønsker å kjøpe tripp trapp stol!Ellers så kjøper vi resten selv,har fått endel klær allerede:-)

Skrevet

Vi fikk bilstol av svigerfar til førstemann, ellers ingenting av noen...

Skrevet

Jeg får barnevogn (10.000) og sikkert mye mer av faren min og av mamma får jeg hvertfall seng (3000) og sikkert mye mer! Første barnebarnet og hvertfall pappa har penger så kommer ikke til å være synd på ungen :)

Vet ikke om vi får noe av svigers, men der er det sikkert litt mer arving. Blir liksom litt annerledes når det er nummer 6 i rekka...

Og ja, jeg vet jeg er bortskjemt/heldig så ikke no vits i med sure kommentarer. Jeg hadde fint klart meg selv også, men tror nok ikke jeg hadde kjøpt så dyrt!

Skrevet

Med første fikk vi stellekommode av svigermor, vippestol seng med madrass/sengehimmel/sengesett av oldeforeldrene, masse klær og forskjellig av mine foreldre.

Med nr2 som kommer til sommeren forventer vi ingenting, og det gjorde vi ikke sist heller. Men familien min er veldig glad i å handle klær, og det gjør de nok med den nye babyen også:)

Skrevet

Fikk vogn og seng/utstyr av foreldre våre til forrige barn så trenger ikke så mye denne gangen. Vi bruker det vi kan om igjen og om de spør om vi ønsker noe nå så går vi for ny vognpose og ellers småting. Men forventer ikke det samme som med første, jeg kjøpte nøytrale ting som kan brukes igjen.

Jeg ønsket meg egentlig ikke noe stort forrige gang, men mamma ville kjøpe den første vognen og da tok svigers sengen.

Skrevet

Vi er kjempeheldige som får utstyr av både beste- og oldeforeldre. Vi får vogn, bilsete, seng med tilbehør + en del klær.. Hadde aldri forventet å få så mye, men er veldig takknemlige og tar imot, slik at vi får lagt til side ekstra med penger til boligsparing istedet. Dette blir første barnebarn og oldebarn for alle, så er nok derfor de er så ivrige på å bidra.. :)

Skrevet

Vi forventer ikke å få utstyr, men liker at besteforeldre er engasjert i barnebarna, gleder seg stort over dem og er tilstede i livene deres. Syns det er veldig hyggelig at det strikkes mye til dem da :) Og klær syns de tydeligvis også det er stas å kjøpe av og til. De bidro økonomisk til begges dåp...som vi ikke ventet oss, men som selvsagt ble satt stor pris på.

Skrevet

Fikk vogn av foreldrene mine første gangen og stellebord og div av Svigers.

Med barn nr 2 hadde jeg jo mye av utstyret, men fikk en del klær osv da.

Nå venter jeg barn med min nye samboer, og ingen der har kjøpt noe utstyr enda det er dems første barnebarn. Men bryr meg ikke om det.

Min mor har betalt nesten nytt stellebord ihvertfall og prøvd bidra litt :) enda det er min 3 og hennes 5 barnebarn.

Men forventer ikke noe så lenge det ikke var nr 1 da .

Skrevet

Hahaha, var sånn hos oss også!

Første barnebarnet - vår største - fikk vogn, ullpose, klær, you name it - besteforeldrene bød over seg omtrentlig og var kjempespente.

Ble noe småtteri på andremann - og tredjemann fikk litt klær.

Veldig vanlig :-) Blir sikkert sånne besteforeldre vi også.

Skrevet

Fikk Stokke-seng av mine foreldre da førstemann kom, og dåpen sto svigers for. Lite nytt med nr 2;-)

Skrevet

Fikk sponset en del av vogna til førstemann, og voksiposen til nr 2 fra mine foreldre. Husker ikke helt hva vi fikk med svigers, tror det var et fint hjemmestrikket sett til begge. (de hadde mange barenbarn fra før)

Tror det er litt forskjellig hvor mye man får, så dersom de ikke sier noe om hva de evt vil bidra med hadde jeg ikke regnet med å få så mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...