Gå til innhold

Noen med HUND med epilepsi her?

Anbefalte innlegg

vi hadde også en tispe vi måtte avlive på grunn av livmor betennelse i fjor :(

herregud så vondt hun hadde det...neste gang jeg har tispe så skal hun steriliseres så fort som over hodet mulig, for det der vil jeg ikke oppleve en gang til og ønsker ikke at hunden skal oppleve det igjen heller.

hun ble 11 år.

Uff så leit =(

Var det satt valper på henne noen gang? For det er jo slik med tisper, at de helst skal ha et par kull iløpet av livet, det hjelper å forebygge livmorkreft.. Men tenker man ikke på valper så er det jo like greit å sterilisere :) 

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om det skjedde Solskjær noe =( Drømte i natt at han var alvorlig syk, det var en grusom drøm. Sikkert pga anfall og oppkastet jeg våknet til i natt. 

nei hun hadde aldri valper.

men hun hadde ikke livmor kreft men betennelse.

vet ikke om det er noen forskjell, men tanta min sin hund hadde valpekull og hun også fikk livmorbetennelse .

hun ble operert og alt gikk bra :) men hun hadde en åpen livmorbetennelse og hunden min hadde en innkapslet betennelse.

hun gikk fra å være helt fin til å bli drit dårlig på 5 min! fy faen så vondt hun hadde det....øynene bare rullet bakover og sikla og pesa. var rett til dyrlegen og hun måtte opereres raskt hvis hun skulle overleve.

men hun var 11 år og hadde en skade i hofta som stadig ble verre så vi hadde måtte ta avlive henne om ikke så lenge uansett.

dessuten så skjedde dette på kvelden i helgen og det hadde kostet oss rundt 25 000kr å operere :o

men vi hadde gjort det vi hvis hun var frisk nok.

men vi fant ut at hun ikke hadde overlevd operasjonen uansett for betennelsen hadde gjort henne så svak for hun sluttet å puste og døde før dyrlegen rakk å sette "dødsprøyta". rakk bare den første bedøvelsen.

stakkars jenta mi....var helt grusomt. hvis man ikke skal ha valper så bør alle sterilisere tispene sine for da forebygger du både livmorkreft og betennelse.

Herre min, så trist =(

Jeg gruer meg allerede til min skal dø:( Håper han slipper noe smerte og sykdom

Fortsetter under...

Har du tatt MR får å få sjekket om det er noe på hjernen, som kreft eller arrvev?
Fenemal demper iallefal anfallene, det er bedre å gi medisinser enn å finne hunden i status epilepticus.

Anonymous poster hash: 1d3b1...d32

Har du tatt MR får å få sjekket om det er noe på hjernen, som kreft eller arrvev?

Fenemal demper iallefal anfallene, det er bedre å gi medisinser enn å finne hunden i status epilepticus.

Har ikke gjort det nei.. Men skal ta meg en tur til dyrlegen snart for å fjerne tannsten og klippe klør, så skal ta en prat med dyrlegen da :)

Vet du forresten om forsikringen dekker disse testene?

Endret av Bustetroll

Har ikke gjort det nei.. Men skal ta meg en tur til dyrlegen snart for å fjerne tannsten og klippe klør, så skal ta en prat med dyrlegen da :)

Ja, mest sannsynelig blir det dekket. Det kommer nok litt ann på hvor du har forsikringen, jeg vet i allefall at gjensidige dekker det :)

Jeg hadde en tipse før, den var slått til eplepsi i tjeneste (tidl politi hund)

Prøvde i tre mnd å droppe medisiner men hun fikk anfall hele tiden så vil absolutt anbefale medisinering.

Når hun gikk på medisiner hadde hun max ett anfall i mnd.

Vi hadde hundevakt på henne når vi skulle ut og hadde henne med over alt hvor vi kunne nettopp pga anfallene som kunne oppstå,

Anonymous poster hash: af4db...b9f

Annonse

Ja, mest sannsynelig blir det dekket. Det kommer nok litt ann på hvor du har forsikringen, jeg vet i allefall at gjensidige dekker det :)

Har IF:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...