Julie Angelica:) Skrevet 26. oktober 2013 #1 Del Skrevet 26. oktober 2013 Ser at mange er oppi 4 måltider pr dag når babyen er 6 mnd Hva gir dere, og når på dagen? Når økte dere antall måltider? (Min er bare litt over 4 mnd enda, men tiden flyr jo så fort) Jeg gir to små måltider nå. Middag i 14 tiden og grøt til kveldsmat i 19 tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #2 Del Skrevet 26. oktober 2013 Vår gutt på 6 mnd får grøt kl 08, mme kl 11, fast føde kl 14 (f eks 1 dl dampede, moste grønnsaker), ammes kl 15-16 når jeg kommer hjem fra jobb og kveldsgrøt kl 18. Og så spiser han 2-3 ganger hver natt Han er altså oppe i 3 måltider med fast føde per dag og jeg syns det er nok når de bare er 6 mnd gamle. Melk skal vel være hovedernæringen frem til de er 8 mnd? Husker ikke helt hvor jeg leste det... Anonymous poster hash: d1d13...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rytme Skrevet 28. oktober 2013 #3 Del Skrevet 28. oktober 2013 min helsesøster sa at når man var kommet opp i et fullt måltid så kunne man gi det hver dag i ca 2 uker og så kunne man begynne forstiktig med å gi ett til måltid når man er oppe i en "brukandes" porsjon av dette så kan man gi to måltid i 2 uker og så øke til 3 osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 28. oktober 2013 #4 Del Skrevet 28. oktober 2013 6mnd. Her kommer vi ikke opp i full porsjon, men gir grøt eller brødskive og mme kl 7.30-8. Frukt og pupp/mme kl 11. Pupp kl 14. Smaksprøver middag og pupp kl 15.30. Grøt 17.30 og mme 18.30. Disse tidene er ikke faste, hender frukt blir byttet til senere. Hun mistet lysten på grøt en periode så er såvidt tilbake til halv porsjon på kvelden. Frokost tar hun knapt grøt, men får i seg noen få biter brød og mme. Natta er det pupp alt fra 1-5 ganger 😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 3. november 2013 #5 Del Skrevet 3. november 2013 I dag prøvde vi ny type middag smaksprøve...småfolk sin tomatsuppe, den gikk ned på høykant..ble vel halve pakken tror jeg 😃 så deilig å se hun liker middagen..har så lyst å lage hjemmelaget, men jeg er så treg 😢 er liksom ikke der. Så misunnelig på dere som er flinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 4. november 2013 #6 Del Skrevet 4. november 2013 Jeg DRØMMER om å komme opp i 2 halve porsjoner til 6 mnd så andre kan overta litt mating da denne ungen heller ikke tar flaske, men jeg tror egentlig det blir med drømmen. Har kommet opp i 2 t-skjeer grøt enkelte dager foreløpig. Pga mistanke om allergi tør jeg ikke gi mer frukt før vi har fått utredet han, men det har han likt når han har smakt det. Han ble 5 mnd for en uke siden. Storebror spiste 4 fulle måltider ved 6 mnd alder. Brød, frukt, middag og grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 4. november 2013 #7 Del Skrevet 4. november 2013 Vi har spist grøt i to mnd og er knapt oppi halv porsjon(det fordi hun ikke orker mer rett og slett) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 5. november 2013 #8 Del Skrevet 5. november 2013 Jenta mi på 5,5 mnd spiser halv posjon grøt på formiddagen og så fruktmos til middag. Prøver å gi grønnsaker,men hun spytter det bare ut, hun kaster nesten opp av det...Og ja,det er hjemmelaga med litt smør og morsmelk i. Hun ammes,men jeg kunne ha tenkt meg å gi mer fast føde,men hun sover så mye at det blir liksom aldri rom for så mye mere mat..! Skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal få tid og rom til å gi henne mer mat.. Kan ikke gi mer enn hver tredje time heller, hun er jo ikke sulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå