Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #1 Skrevet 26. oktober 2013 På begge øynene, ganske rød på det ene. Hun var plaget med det som baby, men ikke hatt det på lenge. Våknet opp med et sammenklistret øye, men har vasket med sterile saltvannsøyedråper. Skal jeg bare prøve å vaske videre eller bør jeg få dråper/salve til henne? Anonymous poster hash: c17da...981
Brennheite Badeand Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg ville bare fortsatt å dryppe med saltvann. Går det ikke over før mandag ville jeg nok oppsøkt legen.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #3 Skrevet 26. oktober 2013 Ja, er jo ikke akutt akkurat, men ser vondt ut. Renner veldig fra øyet, men det er vel i disse forkjølelsestider. Får bare dryppe og holde det rent, og håpe det ikke smitter til storesøster HI Anonymous poster hash: c17da...981
☆☆☆ Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Ville sett det an. Oddsen er stor for at det går over like fort utan behandling, og ein kan alltids ombestemme seg om plagene blir større.
beibilykke Skrevet 26. oktober 2013 #5 Skrevet 26. oktober 2013 Tja. Kommer litt an på om barnet skal i bhg på mandag eller ikke. Du kan nemlig ikke sende et barn med øyebetennelse som ikke har begynt på medisin i bhg. Det er jo ekstremt smittsomt.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #6 Skrevet 26. oktober 2013 Takk for råd, burde visst dette, men glemmer så fort Får skylle flere ganger, hun sier det ikke er vondt nå så håper det gir seg med saltvannet. Er ikke krise om hun ikke kan gå i barnehagen på mandag heller, jeg er i permisjon og venter på baby så er hjemme likevel. Håper hun slipper dråper og salve da, hun er nemlig ikke lett når det gjelder det der. HI Anonymous poster hash: c17da...981
eneleh_ Skrevet 26. oktober 2013 #7 Skrevet 26. oktober 2013 Tja. Kommer litt an på om barnet skal i bhg på mandag eller ikke. Du kan nemlig ikke sende et barn med øyebetennelse som ikke har begynt på medisin i bhg. Det er jo ekstremt smittsomt. Det gjelder ikke lenger. Over halvparten av alle ørebetennelser er virusinfeksjoner, og da hjelper det ikke med medisinsk behandling. Skyll med saltvann flere ganger daglig og se det an til iallfall over helgen. "Det gjelder ikke lenger", er forsåvidt rett. Helsemyndighetene sier det ikke gjør noe. Men om barnehagen synes det gjør noe er jo noe helt annet. Er ikke kjekt når 50% av barna har øyeplager. Og når smitten først har spredt seg kan den jo gå på rundans flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #8 Skrevet 26. oktober 2013 Ville bare tipse om at hvis man er usikker på noe angående en medisinsk tilstand, så er det omtrent gratis å ringe legevakta og spørre. Er mange her som uttaler seg om ting de ikke kan noe om. Legevakta kan skrive ut antibiotika hvis det er rødt og vondt. Det pleier å være rolig der på lørdag formiddag. Anonymous poster hash: 5a525...6f5
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #9 Skrevet 26. oktober 2013 Jo, men det er vel ikke vits med AB dersom det er virus og ikke bakterier. Hun er forkjølet så kan hende det har tettet seg godt til i tårekanalene også. Husker vi måtte dryppe godt med saltvann når hun var liten og massere i øyekroken. HI Anonymous poster hash: c17da...981
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Jo, men det er vel ikke vits med AB dersom det er virus og ikke bakterier. Hun er forkjølet så kan hende det har tettet seg godt til i tårekanalene også. Husker vi måtte dryppe godt med saltvann når hun var liten og massere i øyekroken. HI Anonymous poster hash: c17da...981 Nei, det er ikke vits, men det er ingen her inne som kan vite noe om det. Anonymous poster hash: 5a525...6f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå