Gå til innhold

Noen som vet? Ubebodd hus!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil flytte dit foreldrene mine bor, men det er ingen hus til salgs. Nabohuset deres står derimot tomt. Oppussingsobjekt vel og merke, men noen som vet hvordan vi finner ut hvem som eier det?

Kan man kjøpe et sånn hus? Noen som har kontaktet eier av et hus som ikke var til salgs?

Anonymous poster hash: 64aae...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør alt av naboer. Noen vet nok noe. Antar foreldrene dine er nye der selv? Hus blir gjerne arvet ihjel her i landet. Når det går i arv til flere barn, og kanskje barnebarn, er det så mange eiere på det at å selge det kun vil gi småpenger til hver av eierene. I mange tilfeller brukes slike hus til feriebolig. Noen ganger blir de bare stående, fordi ingen vil selge, og ingen bruke penger på velikehold. Forhør dere med folk i området. Husets historie er sikkert kjent blant mange. Kanskje har dere flaks og finner at det lar seg kjøpe, men ofte er altså situasjonen fastlåst.

Skrevet

Takk :)

Foreldrene mine har bodd der et år, og det har aldri vært folk der. Er litt for "rønne" til at jeg tror noen bruker det som feriehus, det er derfor jeg vil inne ut hvem som eier det.

Hadde dere ringt og snakket med eier, eller bør man kontakte noen andre? Kommunen? Megler? Takstmann? Vi vil kjøpe for å renovere og flytte inn, så takst og rapporter er ikke så nøye for oss, bare for selger evt mtp pris.

Skrevet

Takk :)

Foreldrene mine har bodd der et år, og det har aldri vært folk der. Er litt for "rønne" til at jeg tror noen bruker det som feriehus, det er derfor jeg vil inne ut hvem som eier det.

Hadde dere ringt og snakket med eier, eller bør man kontakte noen andre? Kommunen? Megler? Takstmann? Vi vil kjøpe for å renovere og flytte inn, så takst og rapporter er ikke så nøye for oss, bare for selger evt mtp pris.

Det er nok lurt å ringe eier først. Kommunen eller kartverket kan nok hjelpe deg med å finne ut hvem det er.

Anonymous poster hash: 62bb7...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...