Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg nok er i overkant nervøs i dette svangerskapet... Er mitt tredje, men ligamentsmerter har jeg ikke hatt før. I ettermiddag begynte det plutselig å komme stikk/sting, ganske vonde, på venstresiden av magen, ganske langt ned. Det har kommet og gått litt i kveld også etter jeg la meg. Har ingen blødninger, men er livredd. Har jeg grunn til å bekymre meg, eller kan dette være ligamentsmerter? Er i uke 9 nå (8+3), jeg trodde disse smertene vanligvis kom senere? Noen som vet?

Skrevet

Er 6-7 uker på vei og har hatt dette i mange uker allerede. Med nr1 hadde jeg dette hele svangerskapet. Noen ganger er det så vondt at jeg banner litt, spesielt hvis jeg hoster/nyser, beveger meg brått osv.

Er sikkert helt ufarlig. Men hvis du er ekstra nervøs så ta kontakt med lege eller jordmor.

Skrevet

Jeg er sånn 6-8 uker gravid og har også hatt det sånn. Igår kveld var det skikkelig vondt. Fikk nesten ikke sove og var sikker på at jeg skulle begynne å blø i løpet av natten. Men idag er alt normalt igjen. Så kanskje det er normalt? Jeg er førstegangs gravid så vet veldig lite om dette. Pleier ikke være plaget med menssmerter heller, så veldig rart å plutselig ha stikninger og vondt nå..

Skrevet

De lærde sier det blir verre for hvert svangerskap.

Husker når jeg gikk med nr1, var overrasket over hvor vondt det var og tenkte hele tiden at jeg kom til å begynne og blø.

• 2 uker senere...
Skrevet

Virker som det er normalt. Er selv 5 uker i morgen og hatt menskramper fra litt før ikm. Så var de borte et par dager. Ista kom det et skikkelig tak, som kjentes som menskramper pluss at noen stakk med kniv i underlivet og livmorhalsen. Men gikk over etter et par minutter. Jeg er veldig nervøs selv å sjekker alltid etter blod etterpå. Det er naturlig å bekymre seg, men jeg tror det er viktig å slappe litt mere av også (lettere sagt enn gjort) Utifra hva jeg har lest er det normalt med slike smerter, det er livmoren og ting som utvider seg og forandres. Så sant det ikke er i kombinasjon med blod, kan du nok ta det rolig :) har også hørt at de som har blødd har det gått bra med, men da er det nok lurt å kontakte lege/jordmor. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...