Gå til innhold

Østrogenproduserende cyste - skriver klinikken ut p-piller for å redusere cysten?

Anbefalte innlegg

....eller må fastlegen skrive ut resept for dette? Klinikken i utlandet ringte for par timer siden og sa at jeg antagelig hadde en østrogenproduserende cyste fordi østrogenverdiene mine var veldig høye. De ville at jeg skulle gå på p-piller i en måned for å redusere cysten. Siden jeg bor i Norge kunne ikke de skrive ut en resept til meg. Kan gynekologen på klinikken (Riksen) skrive ut resept på dette, eller må jeg til fastlegen? Ble veldig skuffet, var veldig klar for å starte nå  :(

Fortsetter under...

Hei..... har klinikken i utlandet utført en gynekologisk undersøkelse på deg og faktisk sett cysten ?

Nå vet jeg ikke hvorfor du er ved en klinikk i utlandet...du nevner riksen, så om det er i offentlig regi så kanskje riksen kan hjelpe deg ja...

..men om du går privat så er det nok en privat gynekolog som må følge deg og utviklingen av cysten fremover......

Lykke til :-)

Hei..... har klinikken i utlandet utført en gynekologisk undersøkelse på deg og faktisk sett cysten ?

Nå vet jeg ikke hvorfor du er ved en klinikk i utlandet...du nevner riksen, så om det er i offentlig regi så kanskje riksen kan hjelpe deg ja...

..men om du går privat så er det nok en privat gynekolog som må følge deg og utviklingen av cysten fremover......

Lykke til :-

Nei, de har ikke sett cysten, men utifra blodprøvene hadde jeg ganske høy østrogenverdi som kunne tilsi at jeg hadde en østrogenproduserende cyste. De ringte igjen idag og ville jeg skulle ta nye blodprøver OG ultralyd til mandag, de mente at hvis det ikke var en cyste der og ultralyd ikke kunne påvise det og prøvene var på vei ned, kunne jeg antageligvis starte på sprøyter likevel. De tror kanskje jeg tok prøven for tidlig (hvis det ikke er cyste der). Hvis cyste ville de enten at riksen punkterte den eller at jeg skal ta p-piller... krysser fingrene for at jeg ikke har cyste OG verdiene er på vei ned  :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...