Gå til innhold

Dere som har gitt sovemedisin til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har absolutt ingen betenkligheter ved å gi "sovemedisin", det er jo kun allergimedisin. Vi hadde ei som våkna 4- 5 ganger om natten og kunne holde det gående i flere timer. Jeg dro til legen og fikk vallargen (eller noe slikt) jeg brukte det kun en gang, og det var mest bare for å se om hun fikk noen reaksjon på det. Det fikk hun ikke, så vi ventet litt. Det var noe med å ha det i hus...vite at du kan ty til noe. Så gikk det noen uker og hun sov bedre og bedre (av seg selv) hun begynte i barnehagen, og nå...når hu snart er 19 månd. så sover hu hele natta, skulle hu våkne så sovner hun selv. 

Ta hensyn til resten av familien.....prøv dette noen dager for å se om du kan sny trenden med å våkne opp. 

Lykke til!

Har du prøvd Vallergan selv?

Det har jeg, og fikk skikkelig hangover dagen derpå...

Selv om du får det er det ikke gitt at alle får det, selv om jeg hadde prøvd å blitt dårlig er det ikke gitt at mine barn reagerer likt. Somsagt prøvde vi det en gang for å se om hu fikk noen reaksjon. Hun var helt normal dagen etter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har fått det til 2 av mine barn og bare så det er sagt så har begge disse barna mine fått problemer med tennene i tidlig alder ,hun ene måtte faktisk trekke 4 tenner. har og en som ikke har fått og han har ikke hatt noe problemer ,tannlegen spørte meg faktisk om barnet hadde fått Vallegan ... så dette er og noe å tenke på før en går og får hjelp av legen .

Anonymous poster hash: 18764...229
Skrevet

pluss di blir veldig sløve dagen derpå ,får sløvt blikk og nedsatt reaksjonsevne .

Anonymous poster hash: 18764...229
Skrevet

jeg har absolutt ingen betenkligheter ved å gi "sovemedisin", det er jo kun allergimedisin. Vi hadde ei som våkna 4- 5 ganger om natten og kunne holde det gående i flere timer. Jeg dro til legen og fikk vallargen (eller noe slikt) jeg brukte det kun en gang, og det var mest bare for å se om hun fikk noen reaksjon på det. Det fikk hun ikke, så vi ventet litt. Det var noe med å ha det i hus...vite at du kan ty til noe. Så gikk det noen uker og hun sov bedre og bedre (av seg selv) hun begynte i barnehagen, og nå...når hu snart er 19 månd. så sover hu hele natta, skulle hu våkne så sovner hun selv. 

Ta hensyn til resten av familien.....prøv dette noen dager for å se om du kan sny trenden med å våkne opp. 

Lykke til!

Har du prøvd Vallergan selv?

Det har jeg, og fikk skikkelig hangover dagen derpå...

Skulle til å skrive det samme,

Jævlig hangover, ville tenkt meg om flere ganger.

Min yngste sov ikke natta før hun var 2,5år.

Tok aldri sutt eller flaske , koste kun med håret mitt.

Vi sov sammen og hun roterte rundt som en blandemaskin flere timer. Hver natt.

Jeg hadde jobb og to andre unger å ta meg av.

Oppegående mann, som sov på gjesterommet et par år, hjalp også.

Han sto opp med henne uansett når jeg sa ifra.

De satt oppe mang en natt, mens jeg fikk sove litt før jobb ;)

Det er jævlig, det er tungt, men det går over !

De pillene er ikke godt for noe....

Skrevet

Ut ifra mange av svarene du får her høres det ut som om du vurderer å la barnet begynne på sovemedisin fast. Det er vel mest vanlig å bruke det en ukes tid for å få orden på søvnmønster, og for mange hjelper det. Selv har jeg gitt vallergan to ganger til minstemann. Første gangen fikk vi tydelig beskjed fra barnelege at han ikke ville henvise videre før vi hadde prøvd dette. Vi gjorde det, og barnet fikk ikke noe bedre søvn etter at vi sluttet å gi vallergan. Det viste seg at han reagerte på melk. Etter å ha gått på melkefri diett i lang tid fikk vi igjen beskjed om å prøve vallergan, og denne gangen var virkninen bedre. Etter han ble tre år har sovingen blitt mye bedre. Han våkner stort sett bare en gang om natten nå (straks fire år).

Anonymous poster hash: 80293...f6c
Skrevet

Jeg er alene med en gutt på snart 3. Han våkner veldig mye om natten, og står opp før 5 hver dag.

Man kan vel si at jeg er utsultet på søvn ;)

Jeg har også tenkt på å gå til lege. Få noe for å snu mønsteret, kun for noen dager.

Tanken på å sove, gir meg litt sånn deilige frysninger, kjenner jeg :P

Skrevet

Ja, det fikk vi da sønnen vår fikk vannkopper når han var 2 år. Hadde prikker over hele seg, alt var dekket. Var et ekstremt tilfelle. Han hadde kjempevondt! Og sov ingenting. Var hos legen og fikk vallergan som skulle virke klødempende og tillegg hjelpe han å sove. Tror vi gikk 4 døgn med maks soving ti minutter, hyling en time, sove i fem min og hyling en time. Han hadde store smerter når vi holdt han fordi hele kroppen var dekket av sår, og vondt å ligge i senga. Alt var vondt. Det var vallergan eller sykehus. Sønnen min har alltid slitt med søvn, men etter en uke på vallergan snudde alt, og han sov 12 timer hver natt, og har gjort siden (1 år siden). Vi var vanligvis oppe 3-5 ganger pr natt. Så han fikk et nytt liv etter medisin. Heller Hannover noen dager en Hannover konstant pga dårlig søvnkvalitet!! Det er jo fælt for barnet og, og ikke sove. Er ikke bare foreldrene som lider under det.

Anonymous poster hash: cb51a...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...