Gå til innhold

starter vannkopper ALLTID i ansiktet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår ble sønnen min på 2 år sendt hjem fordi de mente at han har fått vannkopper.

De fotalte om røde prikker på armer og på kroppen.

Han virker ikke syk i det hele tatt å ikke hatt feber,men skjønner selvsagt at han må holdes borte fra barnehagen om han har vannkopper.

Leser på nettet at vannkopper begynner i ansiktet men sønnen min har ingen i ansiktet.

Er det sånn at det må starte i ansiktet for at det skal være vannkopper?

Han klør forresten ikke eller virker plaget av prikkene.

De prikkene de har funnet på han tror jeg kanskje bare er prikkene han har hatt siden han var 1år,å som legen mener er allergi.

Men ble veldig usikker nå!

Anonymous poster hash: bb542...1ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine startet med en på magen.. Så nei

Skrevet (endret)

på mine startet det på ryggen...

nå løy jeg vel... Mannen min så noen prikker på innsiden av albuen på jenta vår, men skjønte ikke at det var vannkopper. Morgenen etter så jeg de på ryggen. På storebror startet de på ryggen.

Endret av den perfekte mor
Skrevet

På min datter startet det på magen, så det starter ikke alltid i ansiktet.. :))

Legen finner raskt ut om det er vannkopper... :)

Skrevet

På min datter startet det på magen, så det starter ikke alltid i ansiktet.. :))

Legen finner raskt ut om det er vannkopper... :)

Ja men spørs om vi får hastetime bare pga vannkopper.

Skrevet

Du trenger vel strengt tatt ingen lege, du finner snart ut selv hvor bra/ille det blir.

Enten får han feber i løpet av de nærmeste dagene, prikkene blir til blemmer og det er ingen tvil, men vannkopper kan også forbigås i stillhet.

Ene barnet mitt var døden nær (ifølge hennes eget dramatiske selv..) mens den andre (yngre) fikk knapt prikker og nesten ingen feber. Håper din slipper billig:)

Anonymous poster hash: 03163...373

Skrevet

Trodde det pleier å starte på overkroppen jeg?

Skrevet

Mine starta på rumpa. Fikk flest der. Ingen spredde seg til ansiktet. Var voksen da jeg fikk det. Fy fader så lekker rumpe jeg hadde da hehe æsj. Det verste er jo at mannen dreit i hvordan den så ut og vi hadde sex doggy style.

Anonymous poster hash: da4f5...260

Skrevet

Minste fikk det på magen, og jeg fikk mine første på lårene

Anonymous poster hash: 78509...cdc

Skrevet

Du trenger vel strengt tatt ingen lege, du finner snart ut selv hvor bra/ille det blir.

Enten får han feber i løpet av de nærmeste dagene, prikkene blir til blemmer og det er ingen tvil, men vannkopper kan også forbigås i stillhet.

Ene barnet mitt var døden nær (ifølge hennes eget dramatiske selv..) mens den andre (yngre) fikk knapt prikker og nesten ingen feber. Håper din slipper billig:)

Trenger ikke lege nei,men visst han er frisk så har ikke jeg tenkt å gå hjemme å få masse fravær på skolen når det ikke er nødvendig.

Skrevet

Trodde det pleier å starte på overkroppen jeg?

Jeg bare googlet vannkopper på barn,å da kom det opp at det begynner i ansiktet.

Skrevet

Midtersten fikk den første i ansiktet, han var ca 11 mnd når han hadde det. Han var ganske slakk å dekket av vannkopper. Eldste hadde det samtidig som midterste, hadde akkurat blitt 3 år å hadde ca 20 prikker på hele kroppen å var i stor form. Første vannkopp (som vi ikke forsto at var vannkopp) kom rett i truse kanten. Yngste var 2 år når hun fikk det, masse prikker men frisk å rask. Tror de første prikkene dukket opp på magen på henne.

Skrevet

Trenger ikke lege nei,men visst han er frisk så har ikke jeg tenkt å gå hjemme å få masse fravær på skolen når det ikke er nødvendig.

Men nå er det jo helg, så da skal du vel ikke på skolen? Dersom det er vannkopper, finner du garantert ut av det i løpet av helgen?

Anonymous poster hash: fea70...924

Skrevet

Men nå er det jo helg, så da skal du vel ikke på skolen? Dersom det er vannkopper, finner du garantert ut av det i løpet av helgen?

Nei har jo fri i helgen,men så kommer hverdagen igjen.

Barnehagen ville ha bekreftelse fra lege på at det ikke er vannkopper.

Skrevet

Nei har jo fri i helgen,men så kommer hverdagen igjen.

Barnehagen ville ha bekreftelse fra lege på at det ikke er vannkopper.

Sånn å forstå. Men dersom du på søndag mener at det ikke er vannkopper, stikker du innom legevakten.

Sannsynligvis så ER det vannkopper.

Skrevet

Vi var i kontakt med barnelege da vår jente fikk vannkopper, siden hun var bare 9 uker gammel da hun fikk det og fikk utrolig mange..

Barnelegen sa at den første vannkoppen blir dypest og setter nesten alltid et lite arr, og den vannkoppen kommer nesten alltid enten i ansiktet eller brystet (men selvfølgelig er det unntak).

Var jeg deg ville jeg ventet til søndag med å kontakte legevakten, om det er vannkopper vil de prikkene du ser i dag være væskefylte i løpet at neste døgnet og da er du ikke lenger i tvil. Er de ikke væskefylte innen søndag kan det være noe annet og da tar du kontakt med legevakt.

Anonymous poster hash: f463c...2ab
Skrevet

Har du funnet ut om det var vannkopper?

Anonymous poster hash: 96bfe...5bc

Skrevet

Her startet det på magen.

Anonymous poster hash: dbef0...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...