Gå til innhold

Kan man stole totalt på Ukesindindikatoren på CB? Trist å lei nå..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne helgen kommer til å virkelig snegle seg avgårde før jeg får kontaktet fastlege på mandag..

Har fått 2-3 på testen med 6 dagers mellomrom.. :(

Anonymous poster hash: b0580...8d6

1-2 uken før. Så regnet med et 3+ i dag.. Ble gravid virkelig rett etter forrige SA. Hvis jeg noen gang ble det, da.. Hater å vente :( Er i tilfelle 5+6 i dag.

Gjest *HappyGoLucky*

Den testen skifter vel uke ved et fastsatt hcg nivå, mens variasjonene i hcg nivået hos gravide kan være forskjellig så jeg ville ikke fått helt panikk enda kjære deg, prøv å slappe av, så lenge du ikke har noen andre symptomer på sa ville jeg ikke bekymret meg for det enda :)

Også regner vel den testen utifra når befruktningen skjedde ikke utifra første dag i siste mens slik som man vanligvis gjør, vet ikke jeg hva du regner ut ifra da men kan hende du tenker fra første dag i forrige mens? :)

Den testen skifter vel uke ved et fastsatt hcg nivå, mens variasjonene i hcg nivået hos gravide kan være forskjellig så jeg ville ikke fått helt panikk enda kjære deg, prøv å slappe av, så lenge du ikke har noen andre symptomer på sa ville jeg ikke bekymret meg for det enda :)

Også regner vel den testen utifra når befruktningen skjedde ikke utifra første dag i siste mens slik som man vanligvis gjør, vet ikke jeg hva du regner ut ifra da men kan hende du tenker fra første dag i forrige mens? :)

Åh! Takk! Og ja, jeg har regnet fra den dagen jeg begynte å blø (SA). Så du sier noe der. Tre dager etter SA'en var jeg ferdig å blø, og hcg og testene var negativ hos legen. Mistet tidlig i uke 5, så jeg regnet det som en mens. Ble gravid samme mnd, og nå sitter jeg her. Lurer på om jeg er blitt lurt, eller at Hcg ikke er borte etter SA likevel. Men da ville jeg vel kanskje ikke fått 1-2 uker på første og 2-3 en god uke etterpå?

Helt riktig som du sier, jeg aner jo ikke når befruktningen skjedde eller når jeg hadde EL (pga sa). Men har murringer i magen og ømme bryster. Det har jeg hatt alle gangene jeg har blitt gravid.

Og den skifter vel også "uke" etter hvor mye Hcg man produserer? Noe som kan være veldig opp og ned innimellom?

Herregud så hysterisk trodde jeg aldri at jeg skulle bli! :o Men det er så ønsket med et søsken til i flokken nå at det gjør VONDT! :mellow: hi

Gjest *HappyGoLucky*

Hehe, forstår deg godt, skal godt gjøres å være helt rolig og avslappet når det kommer til prøving og frykt for å miste :)

Hadde nok ikke fått 1-2først og så 2-3 hvis det ikke var en stigning i hcg og da vil jeg ikke tro at det kan være fra SA'en :)

Skifter uke etter hvor mye hcg det er ja, og det er sikkert endel forskjeller på produksjonen av hcg tidlig i svangerskapet så den er nok bare lagd til å skifte uker etter gjennomsnittsproduksjonen av hcg de forskjellige ukene :)

Hehe, forstår deg godt, skal godt gjøres å være helt rolig og avslappet når det kommer til prøving og frykt for å miste :)

Hadde nok ikke fått 1-2først og så 2-3 hvis det ikke var en stigning i hcg og da vil jeg ikke tro at det kan være fra SA'en :)

Skifter uke etter hvor mye hcg det er ja, og det er sikkert endel forskjeller på produksjonen av hcg tidlig i svangerskapet så den er nok bare lagd til å skifte uker etter gjennomsnittsproduksjonen av hcg de forskjellige ukene :)

Tusen takk for svar!! :) Jeg tror ærlig talt jeg hadde gått av skaftet om du ikke hadde skrevet det du skrev. Det er jo opplagt! Og jeg som regnet etter siste mens, også stååår det tydelig på bruksanvisning at den regner ca når man ble befruktet.. Tenker ikke klart om dagen! :P har senket skuldrene nå!:) takk. God helg! :D

Annonse

alle har en biiiittteliten andel hcg i seg, men testene slår ikke ut før du har så og så høy andel med hcg nivåer i deg..

og de andelene har man ikke før man er gravid (eller har andre hormonforstyrrelser, men det er noe annet):)

Anonymous poster hash: 2d539...0af

alle har en biiiittteliten andel hcg i seg, men testene slår ikke ut før du har så og så høy andel med hcg nivåer i deg..

og de andelene har man ikke før man er gravid (eller har andre hormonforstyrrelser, men det er noe annet) :)

takker for svar! kan det hende at det tar noen uker før nivåene er høye nok til å slå ut på test ?? har aldri før vært 2 uker over tiden....

og de andelene har man ikke før man er gravid (eller har andre hormonforstyrrelser, men det er noe annet) :)

takker for svar! kan det hende at det tar noen uker før nivåene er høye nok til å slå ut på test ?? har aldri før vært 2 uker over tiden....

Det KAN være, men det kan også være (dessverre) mensen som klusser det til for deg. Har du testet at du har hatt EL? Det kan jo være du har hatt en senere EL enn normalt, og dermed også forsinket mens/forsinket positiv test. 

Om man tenker for mye på det å bli gravid så begynner kroppen å tulle med en, en begynner å kjenne ting, mensen forsvinner og litt av hvert. Har selv opplevd det et par ganger. 

Anbefaler å teste etter el under prøveperioden så du ikke "misser" og dermed er det lettere å vite helt sikkert.

Ned nr to tok det nesten to uker før testen slo ut positiv, så ikke gi opp ennå. Vent noen dager og sjekk igjen. Dersom det går mye lengre uten utslag er det kanskje som de andre her sier en mulighet for at kroppen tuller denne syklusen. Krysser fingrerne!

Det KAN være, men det kan også være (dessverre) mensen som klusser det til for deg. Har du testet at du har hatt EL? Det kan jo være du har hatt en senere EL enn normalt, og dermed også forsinket mens/forsinket positiv test. 

Om man tenker for mye på det å bli gravid så begynner kroppen å tulle med en, en begynner å kjenne ting, mensen forsvinner og litt av hvert. Har selv opplevd det et par ganger. 

Anbefaler å teste etter el under prøveperioden så du ikke "misser" og dermed er det lettere å vite helt sikkert.

joda, jeg testet for EL, og hadde dette 2 og 3 oktober... og brukte min mann for alt han er verd.... sukk !!!!

Annonse

Ned nr to tok det nesten to uker før testen slo ut positiv, så ikke gi opp ennå. Vent noen dager og sjekk igjen. Dersom det går mye lengre uten utslag er det kanskje som de andre her sier en mulighet for at kroppen tuller denne syklusen. Krysser fingrerne!

åh ! da håper jeg at jeg er lik deg !!!! gir ikke opp før jeg får mensen !!!! men hadde jeg fått den, kunne jeg roet meg mer, d kunne jeg liksom startet nedtelling til neste EL... nå står jeg liksom mellom barken og veden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...