Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Sover de på natta? Våkner de mye på natta? Får de mat på natta? Spiser de grøt/annen mat på dagtid? Hvor mange måltid? Sover de lange dupper? Har noe forandret seg i det siste mht spising/soving? Min lille blir nå nektet masse måltider på natta,kun to ganger får hun nå. Dette for å få henne til å sove bedre, for hun våkner så innmari mye på natta,kjenner jeg blir sprø av denne søvnmangelen. Så når hun våkner på natta,gir jeg henne smokk,også får hun gråte litt ,kan ikke holde på å ta henne opp hele natta igjennom,da blir det jo ikke noe søvn på noen av oss... Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Min er 5,5 mnd. Han sover hele natta, men får mat en gang i løpet av natta. Pleier sove fra i 8-tida til i 7-8 tida på morgenen. Noen ganger sover han rundt. Har i grunn aldri pleid å få mat mer enn en gang pr natt, maks to, men det var når han var nyfødt og frem til et par mnd. Han får kun melk foreløpig, men har smakt litt på poteter, gulerøtter og banan, og tenker snart å begynne med smaksprøver av grøt. Han virker veldig interresert i mat. Han sover vanligvis to ganger i løpet av dagen, og alt mellom 1 til 2,5 timer av gangen. Anonymous poster hash: ccfd1...ad0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Frøkna mi sover hele natta, har hun gjort siden hun var 16 dager. Hun er snart 6 mnd. Legges i 19.30 tiden og sover til rundt 8 neste morra. Hun får grøt på morran og en flaske melk. Middag nekter hun å åpne munnen for. Så hender hun får litt veling etter formiddagsluren, evt litt frukt. Drikker en del vann. Kveldsmat er grøt og melk... Anonymous poster hash: dfd92...cbb
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Hvordan sov deres nyfødte? Er så mange som sier at barna sover hele natta, men da forstår jeg ikke hvorfor nyfødt-tilværelsen er så assosiert med søvnmangel? /ikke HI Anonymous poster hash: 6b848...39b
Monajenten Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Min har sovet mye hele tiden. Er nå 5,5 mnd, får mm blandet med mme, ingen annen mat foreløpig. Sover fra ca. 21 til ca. 10 uten mat, og har tre lurer på ca. en time i løpet av dagen (i 11-12-tiden, i 14-15-tiden og ca. 17.) Endret 25. oktober 2013 av Monajenten
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Hvordan sov deres nyfødte? Er så mange som sier at barna sover hele natta, men da forstår jeg ikke hvorfor nyfødt-tilværelsen er så assosiert med søvnmangel? /ikke HI Anonymous poster hash: 6b848...39b Tror mange sier at babyene sover hele natta men da inkluderes det at de er våkne for å spise. HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Herregud,er det kun jeg som har en lita tøtte som ikke sover om natta??dere tre-fire som har svart meg har alle barn som sover som stein fra de legger seg til de våkner på morgenen! Hva gjør dere som jeg ikke gjør? Tips please!! HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Mi frøken var prematur, ble sondemata på natta de første 14 dagene på sykehuset. Da vi kom hjem sov hun hele natta. Trengte tydeligvis ikke mat på natta. HS sa at jeg MÅTTE vekke jenta, men hun spiste greit på dagen og la godt på seg. Så jeg vekka henne ikke. Var vel bare de første nettene hjemme at hun våkna å ville ha mat, men fra 16-17 dager gammel så sov hun... da fikk hun flaske (mme) i 23 tiden og sov til 7. Nå har hun regulert det selv. Mm er lettere å fordøye enn mme, så kanskje det er forskjellen? Eller så er det noen barn som bare ikke trenger mat på natta Med mellomste hadde jeg stikk motsatt problem...han sov ikke i det hele tatt. Kun smålurer, ammet til han var 2,5 år, på natta å.... Hilsen hun med babyen som sover fra 19.30 -8 Anonymous poster hash: dfd92...cbb
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Min våkner jo en gang pr natt for å få mat. Men legger seg til å sove med en gang etterpå. De andre tre har vært avvent lenge før det, men kjenner at denne gangen gidder jeg ikke styre med det Når han begynner med mat, avvenner han seg nok kjapt selv. Hvis ikek tar vi avvenningen da. Mine har liksom bare vært slik, så har i grunn ikke gjort noe for at det skal bli slik. Så tips kan jeg i grunn ikke komme med. Beklager! Jeg har barn som sover godt på nettene, og minstemann nå har ikke hatt en eneste natt der han har styrt, på det verste (to netter) har han våknet tre ganger på 12 timer, så søvn har jeg ingen problemer med. Anonymous poster hash: ccfd1...ad0
Madolyn Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Har verdens deiligste lille tass på 6 mnd og 4 dager Han er så blid og god!! Han sover alt fra 10-12 timers netter og våkner som regel 2-3 ganger for mat. Og så sovner han fort igjen etter å ha spist, flinke gullet! På dagtid sover han litt for lite dessverre, ofte bare 30 min x 2-3. Da blir han fort grinete og overtrøtt når klokken drar seg mot 16-17. Men sover godt i bil når vi er ute og farter, så da blir det jo til at vi kjører litt bil på dagtid og at mannen/jeg så bærer ham inn og setter bilstolen under kjøkkenvifta når vi kommer hjem Da kan det fort bli 3 timer søvn ila dagen, noe som er perfekt for ham. Han er så blid, ler masse og "alle" kommenterer hvor blid han er. *stolt mor og far* Ennå ikke vært syk, fått tre tenner og to til er like under overflaten. Hvor mye spiser snuppa di på dagtid, HI? Man skal ikke nattavvenne babyer som er under 6 mnd. Og hvert fall ikke før de er oppe i tre solide måltider med fast føde på dagtid. Om de sover gjennom av seg selv så er det jo noe annet. Her sover forøvrig gutten bedre når han får flaske på natta i stedenfor pupp Sikkert både fordi MME metter mer og fordi det ikke er like mye kos med flaske som med pupp. Jeg har begynt å jobbe igjen, så mannen min og jeg deler litt på "nattevaktene". Endret 25. oktober 2013 av Madolyn
SagflisiHåret Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Herregud,er det kun jeg som har en lita tøtte som ikke sover om natta??dere tre-fire som har svart meg har alle barn som sover som stein fra de legger seg til de våkner på morgenen! Hva gjør dere som jeg ikke gjør?Tips please!! HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45 Du er definitivt ikke alene! Inatt lå jeg i senga og strigråt med en skrikende baby ved siden av meg. Jeg er ødelagt av søvnmangel, hun våkner og våkner og våkner...noen ganger hjelper pupp, andre ganger er det ingenting som hjelper. Inatt hadde jeg seriøst lyst til å slenge babyen i veggen (tok heller og sparka av all kraft i døra hehe, i frustrasjon). Jeg vet at det blir bedre, det er en periode, men det er NÅ jeg er desperat etter søvn, etter at hun skal sove flere timer i strekk...håper det ikke rabler for meg snart.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Herregud,er det kun jeg som har en lita tøtte som ikke sover om natta??dere tre-fire som har svart meg har alle barn som sover som stein fra de legger seg til de våkner på morgenen! Hva gjør dere som jeg ikke gjør?Tips please!! HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45 Du er definitivt ikke alene! Inatt lå jeg i senga og strigråt med en skrikende baby ved siden av meg. Jeg er ødelagt av søvnmangel, hun våkner og våkner og våkner...noen ganger hjelper pupp, andre ganger er det ingenting som hjelper. Inatt hadde jeg seriøst lyst til å slenge babyen i veggen (tok heller og sparka av all kraft i døra hehe, i frustrasjon). Jeg vet at det blir bedre, det er en periode, men det er NÅ jeg er desperat etter søvn, etter at hun skal sove flere timer i strekk...håper det ikke rabler for meg snart. DERFOR la jeg tøtta på et annet rom i natt..!så må hun bare ligge der og lage lyd,være våken og sutre litt,slik at jeg fortsatt hører henne,men slipper å ha henne oppi ørene og bli GAL av alle lyder og ingen søvn..! Jeg velger å overse henne litt,for jeg vet at hun har det ikke vondt,hun er ikke redd eller engstelig(hører det på måten hun gråter på)så får hun sutre på eget rom,mens jeg gir henne smokk nå og da... men å sove?det skal hun ikke,iallefall ikke lang tid i strekk.! Stakkars oss,å sove dårlig i 5 mnd tar jammen meg på!!! Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Herregud,er det kun jeg som har en lita tøtte som ikke sover om natta??dere tre-fire som har svart meg har alle barn som sover som stein fra de legger seg til de våkner på morgenen! Hva gjør dere som jeg ikke gjør?Tips please!! HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45 Du er definitivt ikke alene! Inatt lå jeg i senga og strigråt med en skrikende baby ved siden av meg. Jeg er ødelagt av søvnmangel, hun våkner og våkner og våkner...noen ganger hjelper pupp, andre ganger er det ingenting som hjelper. Inatt hadde jeg seriøst lyst til å slenge babyen i veggen (tok heller og sparka av all kraft i døra hehe, i frustrasjon). Jeg vet at det blir bedre, det er en periode, men det er NÅ jeg er desperat etter søvn, etter at hun skal sove flere timer i strekk...håper det ikke rabler for meg snart. DERFOR la jeg tøtta på et annet rom i natt..!så må hun bare ligge der og lage lyd,være våken og sutre litt,slik at jeg fortsatt hører henne,men slipper å ha henne oppi ørene og bli GAL av alle lyder og ingen søvn..! Jeg velger å overse henne litt,for jeg vet at hun har det ikke vondt,hun er ikke redd eller engstelig(hører det på måten hun gråter på)så får hun sutre på eget rom,mens jeg gir henne smokk nå og da... men å sove?det skal hun ikke,iallefall ikke lang tid i strekk.! Stakkars oss,å sove dårlig i 5 mnd tar jammen meg på!!! Anonymous poster hash: 4d8a5...c45 Jeg var HI! Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Har verdens deiligste lille tass på 6 mnd og 4 dager Han er så blid og god!! Han sover alt fra 10-12 timers netter og våkner som regel 2-3 ganger for mat. Og så sovner han fort igjen etter å ha spist, flinke gullet! På dagtid sover han litt for lite dessverre, ofte bare 30 min x 2-3. Da blir han fort grinete og overtrøtt når klokken drar seg mot 16-17. Men sover godt i bil når vi er ute og farter, så da blir det jo til at vi kjører litt bil på dagtid og at mannen/jeg så bærer ham inn og setter bilstolen under kjøkkenvifta når vi kommer hjem Da kan det fort bli 3 timer søvn ila dagen, noe som er perfekt for ham. Han er så blid, ler masse og "alle" kommenterer hvor blid han er. *stolt mor og far* Ennå ikke vært syk, fått tre tenner og to til er like under overflaten. Hvor mye spiser snuppa di på dagtid, HI? Man skal ikke nattavvenne babyer som er under 6 mnd. Og hvert fall ikke før de er oppe i tre solide måltider med fast føde på dagtid. Om de sover gjennom av seg selv så er det jo noe annet. Her sover forøvrig gutten bedre når han får flaske på natta i stedenfor pupp Sikkert både fordi MME metter mer og fordi det ikke er like mye kos med flaske som med pupp. Jeg har begynt å jobbe igjen, så mannen min og jeg deler litt på "nattevaktene". Hun kan sove dupper på 2-3 timer på dagtid,så der er det null problemer. Jeg nattavvenner henne ikke,bare venner henne til å våkne når hun faktisk er sulten, og ikke når hun bare vil kose og sutte på puppen... Hun spiser en solid posjon med grøt og får litt fruktmos på ettermiddagene.holder på å venne til grønnsaker,men ikke så begeistra ennå... håper ting ordner seg mer når hun spiser mer mat på dagtid! HI Anonymous poster hash: 4d8a5...c45
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Mi er 6 mnd. Sovner 19.00 ca, og står opp 07.00 ca. Våkner 2 gager for mat, MEN er våken ca en gang per time ! Sover ikke mye på dagen. En lur på 1 time og en lur på 30 min. Hun spiser grøt morgen og kveld. Middag på ettermiddagen. Mye vann. Får pupp ellers. Frisk og rask. Blid om dagen til tross for lite søvn. Tre tenner, ikke hatt plager med dette. Alltid vært mye våken om natta, men aldri vært nødt til å sitte oppe med henne om natta. Jeg trøster henne mens hun ligger i senga si (egen seng, eget rom). Tar 5 min så sover hun igjen, så er det opp igjen en time senere for samme greia Hadde en periode med nattevåk da hun sov på vårt rom. Etter at hun fikk eget rom våkner hun ofte, men sovner fort. Bedre for oss begge, selv om det også er slitsomt. Anonymous poster hash: 9a10b...913
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Min datter er 5,5 måneder. Sovner rundt 19, våkner innimellom 1-2 ganger før kl 23, da er det smokk en gang og pupp en gang. Etter 23 sover hun til 01-02, får pupp og sovner igjen. Våkner ofte en gang til, 03-04, får pupp da og. Dagen starter 07.30-08. Første dupp ca 09, varer i 45 min. Neste dupp ca 12, varer i 1-2 timer. Kort dupp ca 16-17, 20 min. Får primært mm, har begynt å smake grøt, fruktmos og kokt brokkoli. Anonymous poster hash: c6467...be0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Våkner mye om natten her også! normalt sett 5-6 ganger mellom 22 og 8 (og et par ganger før, men da har jeg ikke lagt meg). 5 mnd og mm + smaksprøver på grøt. Anonymous poster hash: fcabb...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå