Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #1 Skrevet 25. oktober 2013 Fikk dere automatisk innkallelse til undersøkelse av underlivet etter fødsel? Uker, mnd etter? Jeg fikk ikke det, men jeg tok selv kontakt med fastlegen, og alt var bra! Hva med dere? Anonymous poster hash: 4e12d...20d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #2 Skrevet 25. oktober 2013 Nei, ingen får innkallelse. Det er mors eget ansvar å bestille time til 6-ukers kontroll etter fødselen og da får du en underlivsundersøkelse om du selv føler behov for det. Ingen får det automatisk. Jeg hadde en underlivsundersøkelse etter den ene fødselen min, da bestilte jeg det selv for jeg hadde revnet i alle retninger, sydd mye og ville sjekke at alt var grodd som det skulle. Etter de andre to fødslene mine hadde jeg ingen gynekologisk undersøkelse. Anonymous poster hash: 5ec9b...537
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #3 Skrevet 25. oktober 2013 Det er ikke en undersøkelse man må ta, så defor får man ingen innkallelse. Samme med 6-ukerskontrollen til mor. Den må man og bestille selv. En gu er kun nødvendig om man har noen plager i ettertid. Jeg har ikke blitt undersøkt etter mine fødsler. Anonymous poster hash: 8b0c4...d56
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #4 Skrevet 25. oktober 2013 Nei, ingen får innkallelse. Det er mors eget ansvar å bestille time til 6-ukers kontroll etter fødselen og da får du en underlivsundersøkelse om du selv føler behov for det. Ingen får det automatisk. Jeg hadde en underlivsundersøkelse etter den ene fødselen min, da bestilte jeg det selv for jeg hadde revnet i alle retninger, sydd mye og ville sjekke at alt var grodd som det skulle. Etter de andre to fødslene mine hadde jeg ingen gynekologisk undersøkelse. Anonymous poster hash: 5ec9b...537 Ahh, okay! For min venninne venter på innkallelse, og jeg har fortalt henne at hun må oppsøke slike ting selv, men hun sier at de skulle sende det til henne...Så derfor jeg lurte! Men tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 4e12d...20d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #5 Skrevet 25. oktober 2013 En må vel bestille time til 6 ukers kontroll selv trodde jeg. Jeg har ikke undersøkt underlivet etter noen av mine fødsler. Legen mente at om alt fungerte greit, og at hvis det ikke var noe som plagde meg, så var det ikke nødvendig! Og glad var jeg for det. Rimelig lei av at andre fremmede skal grafse oppi der. Anonymous poster hash: 17e83...edd
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #6 Skrevet 25. oktober 2013 Det er ikke en undersøkelse man må ta, så defor får man ingen innkallelse. Samme med 6-ukerskontrollen til mor. Den må man og bestille selv. En gu er kun nødvendig om man har noen plager i ettertid. Jeg har ikke blitt undersøkt etter mine fødsler. Anonymous poster hash: 8b0c4...d56 Ok, forstår! Det var ikke noe galt med meg under fødsel eller etter, men ville bare undersøke underlivet mitt uansett... Takk for svar! Anonymous poster hash: 4e12d...20d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #7 Skrevet 25. oktober 2013 Nei takk Anonymous poster hash: b95da...6b1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #8 Skrevet 25. oktober 2013 Måtte bestille time selv, men orket ikke før det hadde gått 1 år. Anonymous poster hash: b831e...c4d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #9 Skrevet 25. oktober 2013 Trodde alle måtte ha underlivsundersøkelse etter fødsel,så etter førstemann grudde jeg meg så innmari da jeg var på 6 ukerskontroll.men legen sa at så lenge jeg følte at alt var ok og at det gikk greit under fødsel,så sjekka han ikke underlivet.ble skikkelig letta!synes at 6 uker etter fødsel er alt for tidlgi til at noen skal rote oppi der! Anonymous poster hash: 568d8...62d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå