Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Pokker. Hvordan skal dette gå? Har litt mat, men det holder ikke en hel uke. Ikke kjekk situasjon. Andre som har det sånn? Anonymous poster hash: 54181...d58
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Har det sånn ofte... går for billige løsninger... Tomatsuppe med egg og makaroni er billig, og ungene elsker der. Kjøp de posene med ferdig mel og bak. Får to brød av en sånn pakke Ellers så er firstprice egga billige, kan lage mye av det til "middag" Ungene dør ikke av å spise ostesmørbrød til middag/kvelds et par ganger Vann drikkes om man er tørst. Anonymous poster hash: 7a032...ec1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Har det sånn ofte... går for billige løsninger... Tomatsuppe med egg og makaroni er billig, og ungene elsker der. Kjøp de posene med ferdig mel og bak. Får to brød av en sånn pakke Ellers så er firstprice egga billige, kan lage mye av det til "middag" Ungene dør ikke av å spise ostesmørbrød til middag/kvelds et par ganger Vann drikkes om man er tørst. Anonymous poster hash: 7a032...ec1 Takk for et positivt. Føler meg elendig. Skal prøve på litt rimelige middager. Ungene er hos faren i helgen så da er det ikke utgifter da. Anonymous poster hash: 54181...d58
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 ..min eks har det sånn. Han har 0 kr frem til neste lønning den 20.november,..så han bor i bilen sin.. Anonymous poster hash: 8a055...bca
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Da er det enda lettere alt går bare man går inn for det Anonymous poster hash: 7a032...ec1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Har du en frelsesarmè i nærheten? De har nemlig en avtale med Kiwi over hele landet om at de får matvarer som går ut eller er nylig gått ut på dato. De har massevis med mat som de gir bort til de som trenger det. Tør du ikke gå bort og spørre så er det bare til å ringe og fortelle hvordan situasjonen din er. Er du livredd for å gjøre det kan du fortelle her hvilken by du bor i så kan sikkert noen ringe for deg og spørre Anonymous poster hash: 8291f...464
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Glemte en ting... havregryn.. ca 15 kr for en kg. Kok havregrøt på vann, metter godt og de fleste unger elsker det med litt sukker/syltetøy til Anonymous poster hash: 7a032...ec1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Har du en frelsesarmè i nærheten? De har nemlig en avtale med Kiwi over hele landet om at de får matvarer som går ut eller er nylig gått ut på dato. De har massevis med mat som de gir bort til de som trenger det. Tør du ikke gå bort og spørre så er det bare til å ringe og fortelle hvordan situasjonen din er. Er du livredd for å gjøre det kan du fortelle her hvilken by du bor i så kan sikkert noen ringe for deg og spørre Anonymous poster hash: 8291f...464 Ble litt nysgjerrig nå, er du medlem i Frelsesarmeen siden du vet dette? Ellers støtter jeg forslaget - det er en fin ordning. Ellers kan du klare å overleve ved å kjøpe billig mat, men den blir jo ikke særlig næringsrik. Er uansett en unntakstilstand. Anonymous poster hash: 1d2fa...f4e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Har du en frelsesarmè i nærheten? De har nemlig en avtale med Kiwi over hele landet om at de får matvarer som går ut eller er nylig gått ut på dato. De har massevis med mat som de gir bort til de som trenger det. Tør du ikke gå bort og spørre så er det bare til å ringe og fortelle hvordan situasjonen din er. Er du livredd for å gjøre det kan du fortelle her hvilken by du bor i så kan sikkert noen ringe for deg og spørre Anonymous poster hash: 8291f...464 Ble litt nysgjerrig nå, er du medlem i Frelsesarmeen siden du vet dette? Ellers støtter jeg forslaget - det er en fin ordning. Ellers kan du klare å overleve ved å kjøpe billig mat, men den blir jo ikke særlig næringsrik. Er uansett en unntakstilstand. Anonymous poster hash: 1d2fa...f4e Ja, heldigvis unntak. Av diverse grunner ble denne mnd pyton. Vi får gjøre det beste ut av det. Blir litt over 40 kr dagen. Kan vel finne noe middag for det? Har mat til mandag. Så da blir det litt mer enn det. Anonymous poster hash: 54181...d58
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #10 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har 160 kr igjen og en uke til lønn. Det er kun for denne gangen så økonomien ordner seg igjen fra jeg får lønn om en uke. Heldigvis har vi ganske mye rart i frysa og i kjøkkenskapene. Så jeg fant ut at nå skal vi få spist opp maten før det trengs påfyll av julemat! Ikke sikkert måltidene blir like bra som vanlig, men får være kreativ! Dersom du har en gård i nærheten selger de ofte billige grønnsaker! Så jeg regner med å få både poteter, blomkål, gulrøtter og brokolini for 100 offer finne resten i skap og fryser! Anonymous poster hash: 553c7...a9e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #11 Skrevet 25. oktober 2013 Ta kontakt med Frelsesarmeen du, den avtalen de har med Kiwi er bra. Jeg får mat fra en lokal kirke som har samme avtale. Hjelper meg bra! Denne uken har jeg kun handlet for kr 150. Resten har jeg fra kirken. Anonymous poster hash: 7b30c...8bc
ms.Pond Skrevet 25. oktober 2013 #12 Skrevet 25. oktober 2013 Du får poser med frosne grønnsaker ned i en 10-12 kroner og makaroni til rundt 10. Der har du en middag som er både billig og relativt sunn Sjekk de forskjellige kjedebutikkene i nærheten på nett, de pleier å ha tilbudsaviser liggende ute. Mange har knalltilbud på et eller annet middagsrelatert, 10-kroners marked ol. Tørrvarer ol har de også på Europris, ofte billigere enn på matbutikkene. Kan jeg spørre hvor du bor hen? Hvis du bor i nærheten av meg kunne du fått en kasse med tørrvarer, hermetikk og noe frossenmat, hvis det er interessant. Ferskvarer har jeg lite av nå ettersom vi skal reise bort i helga.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #13 Skrevet 25. oktober 2013 Hmm, jeg har 194 kr igjen til barnetrygd (for en) kommer. Har grei lønn og samboer med grei lønn, så er idioti!! Det hjalp ikke deg mye, men for å vise at vi er flere Anonymous poster hash: 5deaa...7a2
BareMas Skrevet 25. oktober 2013 #14 Skrevet 25. oktober 2013 Ha "tøm-fryseren" uke, tenk kreativt, pant flasker, rydd bilen og støvsug sofaen, finn frem ei jakke du ikke har brukt på evigheter, da dukker det alltid opp litt cash!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #15 Skrevet 25. oktober 2013 Takker alle for gode tips og råd. Kan pante litt flasker jeg har. Og har noe mat i fryseren. Skal gå på et vis dette. Og så håper jeg ikke dette skjer flere ganger i hvert fall lenge til. Anonymous poster hash: 54181...d58
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #16 Skrevet 25. oktober 2013 Ukeshandler for mandag-fredag hver uke for rundt 200 så det burde gå! (Handler igjen til helgen altså) Men tøm frysen, lag middag for to dager (grønnsakssuppe, komper, lapskaus) Det er 40% på grønnsaker på obs, også tilbud på pølser = lapskaus, grønnsaksuppe med pølse.. er også 3 brød for 39- kutt disse opp og frys i porsjonspakker. Det er dessuten også tilbud på koteletter 30kr/kg = wok med svinekjøtt, pita, koteletter i ovn/stekt, med ris/poteter og saus Det var 4 middager, så kan du lage komper det er også billig og kan vare to middager Anonymous poster hash: c43f3...a8a
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Jeg har 160 kroner til lønning 12.11 Heldigvis kommer barnetrygda snart Anonymous poster hash: 66316...c2b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2013 #18 Skrevet 25. oktober 2013 Ukeshandler for mandag-fredag hver uke for rundt 200 så det burde gå! (Handler igjen til helgen altså) Men tøm frysen, lag middag for to dager (grønnsakssuppe, komper, lapskaus) Det er 40% på grønnsaker på obs, også tilbud på pølser = lapskaus, grønnsaksuppe med pølse.. er også 3 brød for 39- kutt disse opp og frys i porsjonspakker. Det er dessuten også tilbud på koteletter 30kr/kg = wok med svinekjøtt, pita, koteletter i ovn/stekt, med ris/poteter og saus Det var 4 middager, så kan du lage komper det er også billig og kan vare to middager Anonymous poster hash: c43f3...a8a 5 dager for 200 kr?? Hvordan klarer du det? Hva er en typisk meny hos dere? Hvor mange er dere? Vi bruker alt for mye penger på mat! Anonymous poster hash: 1c9b5...a12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå