Gå til innhold

Dere mødre med allergi barn i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir oppgitt.

I dag fikk 9 åringen ha selskap med hele klassen. Invitasjon var delt ut for en uke siden og ingen meldte avbud.

Lokalet var leid og ungene visste om at vi bestilte pizza.

Så 15 min før festen får vi beskjed om at en unge har glutenallergi og at vi kan lage medbrakt mat ! Wtf ?

Her står vi i leid lokale, ikke tilgang til kjøkken for det trengte vi ikke og så gir hun beskjed 15 min før?

Alt gikk etter forholdene grei, men dette kunne vært gjort smidigare om mor hadde gitt beskjed.

Gir du beskjed?

Anonymous poster hash: e78f2...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er guttungen for liten til å dra i selskap foreløpig, men jeg kommer nok til å være den hysteriske moren som sier ifra en million ganger, og som sender med alternativ selv om jeg får beskjed om at det ikke trengs :P

Skrevet

Har ikke allergibarn, men er har en niese som har glutenallergi og de gir alltid beskjed på forhånd og tilbyr seg å ta med allergivennlig mat

Anonymous poster hash: 9afef...f01
Skrevet

Ja, gir beskjed i god tid. Jeg synes det er bedre at vi har med "safe" mat/kake så unngår man feil. Dette synes de aller fleste er helt greit, de har heller ikke lyst å få ødelagt selskapet med ambulanse og styr.

Skrevet

Veit ikkje om eg skjønte deg heilt. Hadde han med mat som du så skulle varme?  Då skjønar eg at det ikkje vart gjeve beskjed før.  Dei har nok ikkje rekna med at du ikkje hadde tilgang til kjøkken. 

Om dei rekna med at du skulle fikse glutenfri mat på 15 minutts varsel, så synes eg det er veldig snodig.

Skrevet

Nevøen min får alltid med seg noe hjemmefra.

Søstra mi har kakebiter og en spesiell pølsetype i fryseren som sønnen får med seg i bursdager ;)

Anonymous poster hash: cc06f...873

Skrevet

Har en gutt med cøliali.

Når han får en invitasjon svarer jeg alltid umiddelbart. Opplyser da om at han cøliaki og spør om det er noe jeg skal ta med til han eller om det er noe annet jeg kan hjelpe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...