Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Som i Irland og UK fks? Jeg syns grønne øyne er så nydelig men har inntrykk av at det ikke er like utbredt her som i vestligere land? Anonymous poster hash: b672e...441
☆☆☆ Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Eg tenker at grønne auge er typisk keltisk. Men det kan like gjerne vere fordi det inntrykket er skapt gjennom stereotypiar i litteratur og film som at det faktisk er sant at det er vanlegare blant dei med keltisk avstamming.
Skautrollet Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 trudde d va d, men nå e e ikje noen ekspert på sånt
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har grønne øyne, melkehvit hud og rødskjær i håret, det har jeg arvet etter min irske bestemor <3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har mørkt hår og grønne øyne og får ofte kommentarer og komplimenter for dem.. sønnen min hadde knallblå øyne til han var ca tre, da ble de gradvis mer og mer grumsete, og nå er de helt lysegrønne. Han er helt lys i håret, har svarte vipper og lysende grønne øyne - vakker såklart og sees som litt uvanlig utseendemessig.. Jeg er forresten 1/8 dels britisk;-) Anonymous poster hash: da847...764
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har også grønne øyne, hvit hud og mørkerødt hår. Sønnen min har også grønne øyne. Jeg hadde blå øyne helt til jeg var 24. Veldig merkelig! Anonymous poster hash: 85272...21c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har veldig grønne øyne, krøller og rødbrunt hår. Har ingen irer i familien og ble født i Iran Anonymous poster hash: 581c4...937
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har grønne øyne, brunt hår Anonymous poster hash: 62c7a...fc8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg og min mor hadde også blå øyne til vi kom litt opp i tyveårene. De blir stadig mer grønne. Vet kun om en del svensk og dansk adel utenom nordmenn i familien. Anonymous poster hash: 3ce94...9e1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #10 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har mørk-brunt krøllete hår (da mener jeg korketrekkere) puh. Og grønne øyne Anonymous poster hash: a2f2f...03e
CaptainHindsight Skrevet 24. oktober 2013 #11 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har det samme inntrykket. Leste et sted at grønt er i slekt med brunt?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har skummelt grønne øyne. Helt svart hår, lange mørke vipper, mørke bryn og kritthvit hud. Bare Norske spor så langt bak jeg vet om. Når jeg var mindre ble jeg kalt for Snehvit. Verken søsken eller annen familie har like trekk som meg.. Anonymous poster hash: 5ab00...f23
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har grønne øyne (mora mi har brune og faren min har blå). Kjæresten min har også grønne øyne, men mer brungrønne.. Tror babyen vår får nydelig farge på øynene... Anonymous poster hash: 47781...15e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har mørkebrunt hår, ganske lys hud og grønne øyne med gule ringer rundt pupilen. Slekta stammer delevis fra tatere fra finnskogen på den ene siden og italienere på den andre siden. Men dette er mange generasjoner tilbake altså. Alle i min familie har grønne øyne med tillegsfarger ala gul, brun og blå. Anonymous poster hash: fe25e...939
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde helt blå øyne til jeg var omtrent 5 år. Da ble de mer blågrønne. Da jeg var 10, var de helt grønne. Nå om dagene forteller folk meg at jeg har både blå og grønne øyne. Ikke blågrønne, men den ene fargen. Selv ser jeg en blå ring rundt iris (pen mørkeblå farge), så har jeg grønt, og så en ny blå ring helt ytterst. Men det er på badet hjemme. Prøver jeg å se fargen i hos min mor, er de faktisk helt grønne. Så hos meg kommer det an på lyset, og personen som ser...Min mor hadde det samme, helt till hun bikket 40. Nå får hun mer og mer gråskjær i øynene, blandet med blågrønn farge. Hun har også fått et hint av brunt. Anonymous poster hash: cbed2...1e9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg hadde helt blå øyne til jeg var omtrent 5 år. Da ble de mer blågrønne. Da jeg var 10, var de helt grønne. Nå om dagene forteller folk meg at jeg har både blå og grønne øyne. Ikke blågrønne, men den ene fargen. Selv ser jeg en blå ring rundt iris (pen mørkeblå farge), så har jeg grønt, og så en ny blå ring helt ytterst. Men det er på badet hjemme. Prøver jeg å se fargen i hos min mor, er de faktisk helt grønne. Så hos meg kommer det an på lyset, og personen som ser... Min mor hadde det samme, helt till hun bikket 40. Nå får hun mer og mer gråskjær i øynene, blandet med blågrønn farge. Hun har også fått et hint av brunt. Anonymous poster hash: cbed2...1e9 Forresten: Norsk så langt bak jeg vet, men vi har endel brune øyne i slekta. Selv er jeg blond, med lyyyys hud. Men mørke vipper og bryn. Min mor var mer mørkeblond enn meg, men også mørke vipper og bryn. Lys hud, hun også. Anonymous poster hash: cbed2...1e9
CaptainHindsight Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kjente ei jente med et grønt øye og et som var så lysebrunt at det nesten så gult ut. Dette kombinert med kullsort hår gjorde henne bare helt fantastisk spesiell å se på. Husker hun fikk mye oppmerksomhet, med god grunn Hun hadde også taterblod i seg. Noe rart i min familie er at flere med brune øyne har over tid fått blå/grønne øyne. Har lest at traumer kan forandre øyefargen på den måten, men fremdeles interessant.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #18 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har grønne øyne og gørr kjedelig brunfarge på håret. Mine foreldre har (nå er de mer grå da) svart hår og blå øyne.Familien vår, bakover i slekta er pu norske. Sønnen min ha grønne øyne. Litt mørkere hår enn meg. Anonymous poster hash: 61a35...af8
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kjente ei jente med et grønt øye og et som var så lysebrunt at det nesten så gult ut. Dette kombinert med kullsort hår gjorde henne bare helt fantastisk spesiell å se på. Husker hun fikk mye oppmerksomhet, med god grunn Hun hadde også taterblod i seg. Noe rart i min familie er at flere med brune øyne har over tid fått blå/grønne øyne. Har lest at traumer kan forandre øyefargen på den måten, men fremdeles interessant. Har man forskjellig farge på øynene heter det Heterokromi Anonymous poster hash: 61a35...af8
Bustetroll Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har grønne øyne. Ikke sånn typisk grønne som de som har grønne øyne har:P Men sånn rar, sjøvann-grønn. Får ofte høre at jeg har så fine llinser på meg:p
CaptainHindsight Skrevet 24. oktober 2013 #21 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kjente ei jente med et grønt øye og et som var så lysebrunt at det nesten så gult ut. Dette kombinert med kullsort hår gjorde henne bare helt fantastisk spesiell å se på. Husker hun fikk mye oppmerksomhet, med god grunn Hun hadde også taterblod i seg. Noe rart i min familie er at flere med brune øyne har over tid fått blå/grønne øyne. Har lest at traumer kan forandre øyefargen på den måten, men fremdeles interessant. Har man forskjellig farge på øynene heter det Heterokromi Anonymous poster hash: 61a35...af8 Ah, takk Spesielt var det iallefall. Husker jeg var kjempesjalu.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #22 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kjente en jente som hadde gule øyne. Anonymous poster hash: 3ce94...9e1
Lille- MO Skrevet 24. oktober 2013 #23 Skrevet 24. oktober 2013 jeg har grønne. foreldrene mine og søstrene mine har blå. jeg tror grønnfargen min kommer fra mormoren min. mener hun hadde grønn-brune. hadde blå frem til jeg var en 14-15 år tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #24 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har mørkt hår og grønne øyne og får ofte kommentarer og komplimenter for dem.. sønnen min hadde knallblå øyne til han var ca tre, da ble de gradvis mer og mer grumsete, og nå er de helt lysegrønne. Han er helt lys i håret, har svarte vipper og lysende grønne øyne - vakker såklart og sees som litt uvanlig utseendemessig.. Jeg er forresten 1/8 dels britisk;-) Anonymous poster hash: da847...764 Jeg har lyst hår og grønne øyne. Lys grønnfarge, men definitivt mer grønt enn blått. Sønnen min har tydeligvis arvet øynene til sin mor, og som din sønn, er grønnfargen kommet det siste året (er 4 nå). Han er også helt lys i håret, med svarte lange vipper og markerte bryn. Helt nydelig selvfølgelig Mistenker at det kan være noe britisk/irsk om vi går tilbake på slektstreet, for er mange med rødt hår og lys hud i familien. Anonymous poster hash: 6321e...293
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 24. oktober 2013 #25 Skrevet 24. oktober 2013 Har grønne øyne, lys og fregner og rødblond.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå