Gå til innhold

Noen som har det på samme måte?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en liten godklump på litt over 4 mnd :) I det siste har han begynt å våkne igjen maks en time etter at han er lagt for natta. Dette skjer opp til 4-5 ganger før han faller i god søvn og sover noen timer. Det er nesten håpløst å roe han når han våkner. Hva gjør jeg? Lar han gråte litt? Vugge, rugge, trøste, ta han opp mange ganger? Blir litt sliten av dette merker jeg, og skulle ønske jeg visste hva som gjør at han er så urolig. Rundt kl 22 på kvelden er det endelig natta. Da har han holdt på siden 19-19.30 ;(

Anonymous poster hash: df5c0...46b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Samme her. Våkner noen ganger før han som regel roer seg fra 21. Våkner igjen for amming fra 22:30-00. Det begynner igjen på morgen. Holder på sånn fra 4-5 og til vi står opp rundt 7-8.

Men i dag har han ikke våknet (bank i bordet). Sovnet senere enn vanlig (1945) pga sen siste lur i idag..

Her pleier pappaen å bysse han i søvn igjen når han våkner. Funker bra her, men det er jo såklart ikke så lurt å venne de til for mye byssing så det beste er jo å sovne av seg selv..

Anonymous poster hash: 441da...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada,sånn har vi også hatt det!

leggetid rundt 18-19, sovner fint,men så er hun våken etter ei time,også våken igjen etter ei time også våken....ja sånn går det til rundt 22 tida,og da sover hun to timer og skal ha mat...og så mat igjen hver andre time...

Min jente er nå 5 mnd,og har nå i to netter nekta å gi pupp mer enn to ganger, så det blir mye skriking og våkentid...har begynt å gi grøt på dagtid,og to netter på rad har hun lagt seg kl. 18.30 og ikke våkna en gang før i tolvtida,så jeg håper det fortsetter! men fortsatt så er hun våken både i to,tre og firetida...fint med lite søvn..! :huh:

Håper virkelig virkelig det går seg til tilslutt,kjenner det begynner å røyne på nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan klarer dere å nekte å gi mat? Altså, hvor mye gråt blir det egentlig? Og er det greit å gjøre det på den måten? Jeg vet at min baby fint kan sove over natten hvis han "vil", for jeg har hatt flere netter hvor han bare vil ha smokken, og våkner ikke før i 6-6.30 tiden for å få melk. (Da har han fått grøt i 19 tiden, og litt melk før han sovner. Med andre ord, god og mett.)

Men de gangene han vil ha melk, så blir det så vanvittig krig mens jeg varmer melken (gir flaske) og jeg kan bare tenke meg hvordan det hadde blitt om han faktisk ikke hadde fått mat.. Gi meg oppskriften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye drikker han når han våkner sånn da?

Her sovner han bare uten melk (men det er pappaen som bysser så han krever ikke pupp da). Han sovner etter et par minutters byssing.

Anonymous poster hash: 441da...d86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han drikker 160 ml. Det er vanlig mengde på dagtid også. Den mengden har han hatt siden han var 2,5 mnd faktisk. Drikker flaska tom, og så er det natta igjen :) Dette er stort sett en gang i løpet av natta. Og så er det grytidlig på morningen igjen. Han er litt over 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En skal ikke nekte barna mat om de er sultne!

Gi melk dersom barnet vil ha melk. Det er helt normalt at de kaver en del mellom 19-23/24 de første 6 mnd.. 

Hadde det på samme måten med at barnet våknet MYE mellom 19 og 23/24 frem til 6 mnd, da ble hun lagt på eget rom og fikk 4 faste måltider pr dag. 

Anonymous poster hash: 2c4ce...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en periode at jeg la mini 20-21, våken i senga og pludret seg i søvn. Men det var 1 mnd siden. Men det kan jeg bare glemme nå. Han er 3 mnd. Hender jeg legger ham sovende i senga i den tida, men må som regel hente ham en time senere. Som oftest rolig, men våken frem til vi legger oss alle sammen 23-24. Legger ham i vogga, av med lyset og han sovner. I opptil 6 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...