Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Hvordan overlever dere? Nå har ikke jeg sovet sammenhengende mer en max 3 timer i et år, pluss at jeg ikke har sover ut, dvs, stått opp mellom 05 og 5.30 på et år. Er det ikke tvillingene som ikke sover er det storebror, er ikke den ene syk så er den andre syk. Har seriøst lyst til å reise fra alt og aldri se meg tilbake. Orker seriøst ikke mer.. Anonymous poster hash: 1c90d...7b1
Husbygger Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Føler med deg!!! Har ikke tvillinger selv, men tre tette (2 år mellom hver), de to eldste var elendige å sove. Midtersten var verst å sov ikke rundt før han var 4.5 år! Gjett om jeg var ødelagt da! Har du noen som kan passe ungene ei helg, sånn at du kan legge deg inn på hotell. Bare for å få sove å spise i fred og ro, lese ei bok osv. Jeg fikk ei sånn helg når jeg skulle slutte å amme yngste mor, å det var fantastisk. Håper du får noe mer søvn fremover! Klem ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 Føler med deg!!! Har ikke tvillinger selv, men tre tette (2 år mellom hver), de to eldste var elendige å sove. Midtersten var verst å sov ikke rundt før han var 4.5 år! Gjett om jeg var ødelagt da! Har du noen som kan passe ungene ei helg, sånn at du kan legge deg inn på hotell. Bare for å få sove å spise i fred og ro, lese ei bok osv. Jeg fikk ei sånn helg når jeg skulle slutte å amme yngste mor, å det var fantastisk. Håper du får noe mer søvn fremover! Klem ;-) Vi har ingen familie i nærheten bortsett fra svigermor og hun er syk. Ingen mulighet for avlastning på noen måte. Klarer ikke å se positivt på noe lenger, alt er svart og trist. Gir det jeg kan til ungene, og det er alt jeg har. Er liksom utbrent uten å få mulighet for hverken pauser eller hvile og kjenner kroppen snart ikke orker mer.. Anonymous poster hash: 1c90d...7b1
LeTwinsA Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Biter tenna sammen? Det verste er at jeg føler jeg hadde vært en mye bedre mor om jeg bare hadde fått sovet ut engang i mellom. I tillegg har jeg de siste mnd ikke klart å sovne igjen når ungene våkner 1 etter 1 på natta. Eldste vår lider av grusomme mareritt og hyler i søvne, så om jeg ikke løper inn og legger meg med han - vekker han de to andre. Vanligvis våkner de likevel når jeg går inn til meg selv å legger meg, så nå ligger jeg likssom bare på nåler. Heldigvis tok mannen til fornuft å står opp med ungene annenhver dag når vi har fri, så jeg får sovet ut litt innimellom Før sommer (som var) stod ALLTID jeg opp med ungene. Dette pga at han var helt håpløs når han måtte stå opp. Hvor gamle er dine da? Mine er 3 1/2 og storebror ble nettopp 6, og jeg merker plutselig STOR forandring :) Tenker det går seg til. Stor klem ps sjekket om du har mulighet for å få avlastning gjennom homestart eller kommunen du bor i? Endret 24. oktober 2013 av LeTwinsA
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 Biter tenna sammen? Det verste er at jeg føler jeg hadde vært en mye bedre mor om jeg bare hadde fått sovet ut engang i mellom. I tillegg har jeg de siste mnd ikke klart å sovne igjen når ungene våkner 1 etter 1 på natta. Eldste vår lider av grusomme mareritt og hyler i søvne, så om jeg ikke løper inn og legger meg med han - vekker han de to andre. Vanligvis våkner de likevel når jeg går inn til meg selv å legger meg, så nå ligger jeg likssom bare på nåler. Heldigvis tok mannen til fornuft å står opp med ungene annenhver dag når vi har fri, så jeg får sovet ut litt innimellom Før sommer (som var) stod ALLTID jeg opp med ungene. Dette pga at han var helt håpløs når han måtte stå opp. Hvor gamle er dine da? Mine er 3 1/2 og storebror ble nettopp 6, og jeg merker plutselig STOR forandring :) Tenker det går seg til. Stor klem ps sjekket om du har mulighet for å få avlastning gjennom homestart eller kommunen du bor i? Tvillingene er 14 mnd og storebror 5 år. Han har aldri sovet godt, våkner flere ganger om natten og setter seg i stua. Når jeg legger ham igjen hyler og skriker han og vekker de to andre.. Ja, du vet.. De to små våkner mellom 2 og 4 ganger hver om natta, ene må ofte inn i vår seng for å roe seg. Så merker den andre at første er vekk, så har vi det gående. Jeg bruker timer på å sovne igjen etter å ha vært oppe, så jeg lider av sinnsykt søvnmangel. Begynner å jobbe neste mandag, og gruer neg som en hund fordi jeg knapt henger sammen. Bor ikke i Norge, og her finnes ikke noe hjelp i form av Homestart osv.. Anonymous poster hash: 1c90d...7b1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Biter tenna sammen? Det verste er at jeg føler jeg hadde vært en mye bedre mor om jeg bare hadde fått sovet ut engang i mellom. I tillegg har jeg de siste mnd ikke klart å sovne igjen når ungene våkner 1 etter 1 på natta. Eldste vår lider av grusomme mareritt og hyler i søvne, så om jeg ikke løper inn og legger meg med han - vekker han de to andre. Vanligvis våkner de likevel når jeg går inn til meg selv å legger meg, så nå ligger jeg likssom bare på nåler. Heldigvis tok mannen til fornuft å står opp med ungene annenhver dag når vi har fri, så jeg får sovet ut litt innimellom Før sommer (som var) stod ALLTID jeg opp med ungene. Dette pga at han var helt håpløs når han måtte stå opp. Hvor gamle er dine da? Mine er 3 1/2 og storebror ble nettopp 6, og jeg merker plutselig STOR forandring :) Tenker det går seg til. Stor klem ps sjekket om du har mulighet for å få avlastning gjennom homestart eller kommunen du bor i? Tvillingene er 14 mnd og storebror 5 år. Han har aldri sovet godt, våkner flere ganger om natten og setter seg i stua. Når jeg legger ham igjen hyler og skriker han og vekker de to andre.. Ja, du vet.. De to små våkner mellom 2 og 4 ganger hver om natta, ene må ofte inn i vår seng for å roe seg. Så merker den andre at første er vekk, så har vi det gående. Jeg bruker timer på å sovne igjen etter å ha vært oppe, så jeg lider av sinnsykt søvnmangel. Begynner å jobbe neste mandag, og gruer neg som en hund fordi jeg knapt henger sammen. Bor ikke i Norge, og her finnes ikke noe hjelp i form av Homestart osv.. Anonymous poster hash: 1c90d...7b1 Har dere mulighet til å legge dere på madrass på rommet til barna? Det har vi gjort i perioder med dårlig søvn, de har roet seg mye lettere når en voksen er på rommet, og vi får også mye mer søvn/slipper å våkne ordentlig når vi ikke må stå opp. Anonymous poster hash: 2f82f...d77
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Biter tenna sammen? Det verste er at jeg føler jeg hadde vært en mye bedre mor om jeg bare hadde fått sovet ut engang i mellom. I tillegg har jeg de siste mnd ikke klart å sovne igjen når ungene våkner 1 etter 1 på natta. Eldste vår lider av grusomme mareritt og hyler i søvne, så om jeg ikke løper inn og legger meg med han - vekker han de to andre. Vanligvis våkner de likevel når jeg går inn til meg selv å legger meg, så nå ligger jeg likssom bare på nåler. Heldigvis tok mannen til fornuft å står opp med ungene annenhver dag når vi har fri, så jeg får sovet ut litt innimellom Før sommer (som var) stod ALLTID jeg opp med ungene. Dette pga at han var helt håpløs når han måtte stå opp. Hvor gamle er dine da? Mine er 3 1/2 og storebror ble nettopp 6, og jeg merker plutselig STOR forandring :) Tenker det går seg til. Stor klem ps sjekket om du har mulighet for å få avlastning gjennom homestart eller kommunen du bor i? Tvillingene er 14 mnd og storebror 5 år. Han har aldri sovet godt, våkner flere ganger om natten og setter seg i stua. Når jeg legger ham igjen hyler og skriker han og vekker de to andre.. Ja, du vet.. De to små våkner mellom 2 og 4 ganger hver om natta, ene må ofte inn i vår seng for å roe seg. Så merker den andre at første er vekk, så har vi det gående. Jeg bruker timer på å sovne igjen etter å ha vært oppe, så jeg lider av sinnsykt søvnmangel. Begynner å jobbe neste mandag, og gruer neg som en hund fordi jeg knapt henger sammen. Bor ikke i Norge, og her finnes ikke noe hjelp i form av Homestart osv.. Anonymous poster hash: 1c90d...7b1 Har dere mulighet til å legge dere på madrass på rommet til barna? Det har vi gjort i perioder med dårlig søvn, de har roet seg mye lettere når en voksen er på rommet, og vi får også mye mer søvn/slipper å våkne ordentlig når vi ikke må stå opp. Anonymous poster hash: 2f82f...d77 Ja, vi deler oss som regel opp så en sover inne hos dem. Det virker noen netter og andre ikke, da vil de ned til den som ligger på madrassen. Må vel bare ta tiden til hjelp og håpe på bedre tider.. Er bare så sliten og lei.... Anonymous poster hash: 1c90d...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå