Gå til innhold

Sterkøl, vin og sprit i butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-hva mener dere, jeg og mannen har helt forskjellig mening om det, han ser ikke problemet, mens jeg liker at polet står for den delen av drikkeutvalg og jeg mener må du ha det så klarer du og dra på polet, mens han da sier hvorfor det, er jo bedre og bare få handlet det når man først er i butikken!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo dansk.......

Har ikke riktig forstået det med polet?? Er det bare for og gjøre det vanskeligere og kjøpe det?

For meg er det naturligt og ha det i butikken. Tror at en del nordmenn vil gå "amok" i starten og synes det er kjempegøy og kunne handle dette på Rema, men etter en stund bliver det like vanlig som og se en flaske øl i butikken

Skrevet

Jeg vil ha pol. Mye bedre utvalg (ikke som i Danmark hvor de har vodka og dårlig rødvin) Kunnskapen til de som jobber på polet.

Skrevet

Jeg vil ha pol. Mye bedre utvalg (ikke som i Danmark hvor de har vodka og dårlig rødvin) Kunnskapen til de som jobber på polet.

Jeg er delvis enig, jeg tror mye av den kunnskapen hadde forsvunnet.

Men jeg vil gjerne ha begge deler :)

Skrevet

Om polet forsvinner, vil mange unge ikke lenger kunne jobbe i butikk.

Og jeg liker ett godt utvalg og personale med kunnskap om drikkevarene.

Jeg ser ikke det store problemet med å selge i butikk på generelt grunnlag, men er veldig fornøyd med å ha pol, og ser de negative effektene av å flytte pol i butikk.

Hadde forsvunnet mange arbeidsplasser for unge om det skulle vært 23-årsgrense å jobbe der.

Skrevet

Ettersom jeg må reise i nesten 1time for å kjøpe ei flaske vin så hadde det vært kjekt å ha på butikken.. Men hadde igrunnen vært helt ok å etablere flere mini-pol i små kommuner som ligger utafor byene.Men må vel innrømme at sånn til daglig så er det ikke noe problem akkurat.

Skrevet

Jeg synes polet fungerer greit, egentlig. Skjønner "problemet" der det er lang vei til pol, men det er vel litt sånn at de aller fleste steder slipper man kjøre mange mil.Det er to mil, nesten, til mitt nærmeste pol også. Men det går jo greit.

Nå er jeg for tiden mer glad i øl, men har hatt en "rødvin"-periode,- og var liksom ikke noe problem. Siden jeg ikke kjenner noen med alkoholpoblem, og er avslappet til det selv (mangler vi vin så mangelr vi, eller vi låner av andre om det er "glemt" og vi ha invitert til middag ol) så er det ikke noe som engasjerer meg veldig.

Har "brent" meg på disse "stengt dagen før bevegelig helligdag" ol, blitt fryktelig irritert der og da,- men det har gått fort over. Jeg tror folk som virkelig ENGASJERER seg i dette, enten har et problem selv, eller de kjenner folk med problemer knyttet til drikking? Altså,- mange har mening om dette med pol og evt dets åpningstider, men jeg føler få gidder ta et steg og "jobbe"/engasjere seg for og få til en endring...ergo, det er ikke virkelig betydningsfullt for de..

Anonymous poster hash: 4242b...8c4
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nei takk til sterkøl osv. i butikk, jeg vil gjerne beholde polet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...