Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Skrevet 24. oktober 2013 Den som sitter i 12 timer har jeg tatt på ungene nå , og da skal man gre med lusekam etterpå , men skal man gre ut absolutt alt man ser ? eller gre litt og så la eggene bare være der ? for hvis jeg skal sitte til alt er borte tar det jo maaange timer. Og en toåring klarer jo ikke sitte slik musestille i 4 timer. Satt en time nå , hun var KJEMPE flink. Men fikk jo ikke ut alt ! Hjelp ????? Skal hun nå gå rundt med egg i håret?????? Anonymous poster hash: 77369...a55
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ville ikke gitt opp om det fortsatt er synlige egg. Jo mer du får bort, jo kortere tid tar det å bli kvitt lusa. Kuren dreper vel bare levende lus? Eller finnes det nye kurer? Aldri hatt lus her, men har venner som har slitt med det. Hos noen med 4 jenter (=lengre hår), kjemmet de annenhver kveld (alt!) i 2 uker, da ble de kvitt det. Anonymous poster hash: 0f795...7fd
Førstemann Skrevet 24. oktober 2013 #3 Skrevet 24. oktober 2013 De eggene som eventuelt klekker før du rekker å ta neste kur vil jo ikke være forplantsningsdyktige før du gjennomgår neste behandling. Men du må gre hver dag til du har fått ut alle egg før du tar neste kur.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #4 Skrevet 24. oktober 2013 De eggene som eventuelt klekker før du rekker å ta neste kur vil jo ikke være forplantsningsdyktige før du gjennomgår neste behandling. Men du må gre hver dag til du har fått ut alle egg før du tar neste kur. Mener du at jeg må ha fått ut alle egg før jeg tar neste kur ? hvorfor det? Anonymous poster hash: 77369...a55
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #5 Skrevet 24. oktober 2013 dytt Anonymous poster hash: 77369...a55
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #6 Skrevet 24. oktober 2013 Bare gre håret hver eneste dag, gjerne et par ganger om dagen i 7-8 dager, frem til neste lusekur Del håret opp i "seksjoner" og kam en og en seksjon. Spyl kammen godt i varmt vann mellom hvert tak og bank den litt i vasken. Legg den så i frysereg frem til neste omgang du skal kamme. Frys luer etc, skift ofte sengtøy m.m Gjør det ordentlig nå så blir du kvitt det for godt Anonymous poster hash: b2a6f...e8b
[email protected] Skrevet 24. oktober 2013 #7 Skrevet 24. oktober 2013 Takk for svar dette er virkelig fælt for meg. Hater småkryp fra før. Minsta er bare 1, 5. Så iikke lett å gre henne. Jeg har masse lus selv. Og er høygravid. Bare vasker å kaster å støvsuger som f. Vil bare gråte hele tiden. Men må jo ta meg sammen for barna. Er så redd vi skal bli resmittet liksom , av noen lus på klær eller seng. Prøver vaske alt mrn de kan jo falle ut overalt hele tiden. Hater dette !!!! Burde jeg skifte på senga i kveld også ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2013 #8 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg skiftet på sengene den dagen vi oppdaget det, og dagen etter (apoteket var stengt). Tok en kur, skifta på senga, og skifta igjen dagen etter. La ut luer og børster i to døgn. Gjorde ikke mer enn det.
[email protected] Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Ok. Men du brukte lusekam skikkelig hver dag ? Det står jo på siden til helse -et eller annet at man ikke trenger støvsuge å vaske hele huset eller vaske alle klær. Men jeg gjør det uansett fordi jeg Virkelig vil bli kvitt dem. Men skiftet bare putetrekk i dag å støvsugd laken. Skifa på en dynr som vi hadde i sofaen. Er det greit da ?
Førstemann Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 De eggene som eventuelt klekker før du rekker å ta neste kur vil jo ikke være forplantsningsdyktige før du gjennomgår neste behandling. Men du må gre hver dag til du har fått ut alle egg før du tar neste kur. Mener du at jeg må ha fått ut alle egg før jeg tar neste kur ? hvorfor det? De eggene du ikke får ut før neste kur kan klekke etterpå, så da er du like langt. kuren dreper nymfer og lus, men ikke egg. Anonymous poster hash: 77369...a55
[email protected] Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Hei, ja jeg forstår. Men det står på kuren at den dreper de fleste egg , bare ikke alle. Så de som ikke døde ved kur , de klekker nå , også dør de ved siste kur for da er de jo nymfer. Så du har jo rett, hvis det var noen egg som ikke klekker nå da , så tar vi siste kur å de eggene overlever den også , DA kan de jo klekke etter siste kur og da har man jo lus igjen 1 Så det betyr at man egentlig burde ta ENDA en kur noen få dager etter siste kur for da er man HELT sikker på at alle de nyklekte nymfene er borte. Jeg bruker lusekammen 2 ganger daglig , men de eggene er jo ikke lette å se. Så kan jo selvfølgelig overse ett par. faen hater dette as. Må bare ta en ekstra kur etter de to man skal ta. Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Hei, ja jeg forstår. Men det står på kuren at den dreper de fleste egg , bare ikke alle. Så de som ikke døde ved kur , de klekker nå , også dør de ved siste kur for da er de jo nymfer. Så du har jo rett, hvis det var noen egg som ikke klekker nå da , så tar vi siste kur å de eggene overlever den også , DA kan de jo klekke etter siste kur og da har man jo lus igjen 1 Så det betyr at man egentlig burde ta ENDA en kur noen få dager etter siste kur for da er man HELT sikker på at alle de nyklekte nymfene er borte. Jeg bruker lusekammen 2 ganger daglig , men de eggene er jo ikke lette å se. Så kan jo selvfølgelig overse ett par. faen hater dette as. Må bare ta en ekstra kur etter de to man skal ta. Takk for svar Jeg skjønner ikke logikken din. Alle egg som finnes ved første kur skal vel klekkes før andre kur? Jeg mener også å huske at det kan ligge døde eller tomme egg igjen i håret i lang tid uten at det trenger å være noe problem. Lus lever veldig kort utenfor håret, så det er liten fare for gjensmitte på den måten. Ekstreme tiltak for vasking o.l. er derfor ikke nødvendig. Google hodelus, så finner du nyttig info. Anonymous poster hash: c6084...e84
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 i bhg der jeg jobber sliter vi med å bli kvitt lus, fordi foreldre ikke har skjønt at de måååååå fjerne alle egga!!! det er eneste måten å bli kvitt de fæle dyra på!!! - pluss at noen synes det er så flaut å si at de har fått lus (?) arg... NB: Lavendel duft (kjøpes på helsekost/apoteket/) skal hjelpe for å forebygge lus, så hvis du er redd for å få det igjen, ville jeg tatt litt dråper på barna, og meg selv en liten stund fremover... Anonymous poster hash: 65c1c...68d
mamma'n til 2 :) Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Det finnes elektrisk lusekam som tar egga også! Jeg skjønner deg godt,HI, var høygravid selv da sønnen til samboeren kom hjem full av lus (fy,for noen stygge dyr). Jeg skrubba ned ALT, kokte og frøys ned, kammet og kuret,støvsugde og luftet og klipte gutten veldig kort. Ble jo helt hysterisk... :-P Året etter kom han med lus igjen. Da kuret vi, og kammet i 2 uker,så ble det borte. NÅ har mora endelig lært å kamme også, så nå har det ikke vært mer lus :-) Noen apotek og europris har den elektriske lusekammen, og elektrosjokk er det vel ingen lus,egg eller andre levende vesener som blir resistent mot ;-) Finnes forebyggende spray til håret også. Har jeg forstått det rett, gjør den så lusa ikke klarer å feste seg like godt. Et annet tips er å ha kort hår på gutta (maks 0,5cm) og fletter på jenter :-) Lykke til :-) senk skuldrene, det er ikke farlig, bare plagsomt :-)
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Her måtte jeg barbere hodet på gutten for å bli kvitt det. Jævelskapen kom bare tilbake igjen gang på gang. Anonymous poster hash: cde26...909
[email protected] Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Her måtte jeg barbere hodet på gutten for å bli kvitt det. Jævelskapen kom bare tilbake igjen gang på gang. Anonymous poster hash: cde26...909 Hvorfor kom det bare tilbake igjen ? Fikk du det aldri helt bort da ?
[email protected] Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Det finnes elektrisk lusekam som tar egga også! Jeg skjønner deg godt,HI, var høygravid selv da sønnen til samboeren kom hjem full av lus (fy,for noen stygge dyr). Jeg skrubba ned ALT, kokte og frøys ned, kammet og kuret,støvsugde og luftet og klipte gutten veldig kort. Ble jo helt hysterisk... :-P Året etter kom han med lus igjen. Da kuret vi, og kammet i 2 uker,så ble det borte. NÅ har mora endelig lært å kamme også, så nå har det ikke vært mer lus :-) Noen apotek og europris har den elektriske lusekammen, og elektrosjokk er det vel ingen lus,egg eller andre levende vesener som blir resistent mot ;-) Finnes forebyggende spray til håret også. Har jeg forstått det rett, gjør den så lusa ikke klarer å feste seg like godt. Et annet tips er å ha kort hår på gutta (maks 0,5cm) og fletter på jenter :-) Lykke til :-) senk skuldrene, det er ikke farlig, bare plagsomt :-) Ja skal kjøpe elektrisk kam, men har ikke funnet det noe sted. Og den tar visst ikke de minste lusebarna heller. Forebyggende spray bruker vi , hvertfall han største som skal på skolen hver dag, regner med det var der vi fikk det fra så. Men har lest at de ikke vet om den fungerer da... får bare håpe Gutten min nekter å klippe seg så kort over hele hodet , men han har så kort på sidene å bak da. men jeg har sagt at får vi det igjen nå eller ikke klarer bli kvitt det så går håret på oss alle! Uansett , takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå