Gå til innhold

Hva er sannsynligheten for at noe er galt..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er sjansen så liten at den er mikroskopisk.. 

Det er veldig normalt å være bekymret, men det høres ut som du har en frisk baby inni der, slapp litt av og nyt svangerskapet :)

Anonymous poster hash: da959...c22

Ja, sjansene er små, men dessverre er det ingen som vet sikkert før barnet er født. Heelt normalt å bekymre seg, men prøv å la være;-) Jeg har selv jobbet på en stor barselavdeling og det var svært sjelden det var noe alvorlig galt med babyene. Prøv å nyt svangerskapet! Lykke til!

Veldig små sjanser - jeg tok duotest i uke 12 og de sa at basert på alderen min (29 år) så har 1 av 1000 ca downs syndrom kromosonfeil og sjeldnere for mer alvorlig kromosonfeil. Så målte de nakkefold og tok blodprøver og basert på dette ble sannsynligheten for downs syndrom justert til 1 av 20,000 så det er veldig små sjanser..! Prøv å nyte svangerskapet om alt har sett fint ut:) og jeg tenker at kommer det en gutt/jente med downs syndrom så klarer vi det også (selv om jeg selvfølgelig blir litt trist også) de er jo like skjønne :)

Anonymous poster hash: 89909...b37

Huff, er så nervøs angående dette, men godt å høre at sjansene er små.

Jeg var jo på ul i uke 12 og spurte om nakkefold og disse tingene, men tror ikke hun målte den. Fikk bare beskjed om at det var ingen nakkefold og se, kanskje hun kan ta det på øyemål? Og nesebein hadde hun ikke lov å si noe om, men hun skulle se om det var der. Hun sa ikke noe mer om dette, bare at alt så fint ut.

Ikke lett å være gravid, noen ganger tar bekymringene helt over!

Anonymous poster hash: 0a616...a1a

Annonse

Ja ettersom jeg har skjønt så er det mange med kromosomfeil som ikke har nesebein..

Syns det var rart hun ikke sa noe til meg. Men hun opplyste meg før ultralyden at hvis hun så noe uvanlig så kom hun til å sende meg videre.. helt utrolig at jeg ikke klarer å roe meg!

Men gleder meg over vesla i magen som sparker ofte da :)

Anonymous poster hash: 0a616...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...