Gå til innhold

Dere som ikke er sykmeldt: hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Synes ganske mange blir sykmeldte i 1.tri, pga kvalme, tretthet og lite energi. Det har også blitt sånn for meg. Litt nedtur :(

Dere som ikke er sykmeldt: hvordan er formen deres?

Er dere i toppform? Sliter dere på jobb, men er "motstandere" av å bli sykmeldt? Hvordan har dere det?

Misunner de som ikke er sykmeldt, men ikke hvis det er sånn at de biter tenna sammen for å holde ut. Jeg gjorde det i 1,5 uke og er nå veldig glad for at jeg fikk en sykemelding... :)

Anonymous poster hash: 37d78...a07

Fortsetter under...

Jeg holder ut.. enn så lenge...

Er så sliten, og har masse "kramper" og strekk i livmoren som gjør at jeg ikke orker annet enn sofaen når jeg er hjemme, men kan ikke det heller, for da skal de eldste kjøres hit og dit, middag skal lages... prøvde gå en tur i kveld, se om det myket opp litt, men da låste alt seg så brukte evigheter på hjemturen:/

er rett og slett kjempe kjei i dag, så bare kom med oppmuntrede ord :)

7+1 i dag. Formen er elendig om morgenen, spyr og er kvalm. Så går det litt i bølger. Prøver å spise litt hver time eller så, for å holde kvalmen i sjakk. Ellers er jeg innmari trøtt og sliten, og kapitulerer på sofaen når jeg kommer hjem fra jobb.

I og med at jeg ikke er konstant kvalm og dårlig har jeg ikke bedt om sykemelding. Det sitter litt langt inne, merker jeg. Har ikke jobbet der jeg jobber så veldig lenge, så føler det er litt kleint å skulle bli sykmeldt etter så kort tid.. Krysser fingrene for at jeg ikke blir noe dårligere iallefall  ;)

Og ja, håper 2. trimester blir så bra som "alle" snakker om. Tenk å kunne få energien tilbake! Og å ikke spy bare man TENKER på ekle matvarer.  :D

Jeg har ikke vært sykmeldt. Eneste jeg har merket i 1 trimester perioden er at jeg er mer sliten og mindre effektiv. Men ettersom jeg var over normalt effektiv før, så er jeg kanskje på en mer normal dose. Jeg klarer ikke holde konsentrasjonen like lenge så en del arbeid har derfor gått langsommere. Men ikke slik at det har gått utover den produksjon jeg skal utføre med min stilling. Heldigvis flexitid, for har trengt en time ekstra om morgenen med søvn. Nå er jeg snart i 12 uke og merker at jeg ikke er like sliten lenger og igjen mer effektiv :):)

Annonse

jeg har aldri vært så trøtt før som i 1 trimester.. Var likevel ikke sykemeldt en eneste dag, men sov hver dag i flere timer etter jobb, for så å være våken i en time eller to før det var natta igjen..

2 trimester var en drøm i forhold ;)

nå som jeg akkurat har startet 3 trimester kjenner jeg trøttheten sniker seg på igjen, så hvis det skal bli no sykemelding på meg så blir det heller nå når kroppen er 7 kg tyngre og ting faktisk er verre...

Anonymous poster hash: 5872b...216

Kommentar til anonym over: sånn hadde jeg det også i første svangerskap, eller det pluss intens kvalme i ni mnd, men dro på jobb og var utkjørt. Nyutdannet og ville være så flink og frisk. Var borte tre dager fra jobb i første trimester og ble sykmeldt en dag i uka fra uke 25. Takk og pris for det - det holdt helt til siste uken før perm. Hvis ikke hadde jeg nok gått ut i 100% sykemelding lenge før...

Nå derimot har jeg en sønn som ikke fortjener en mor som sover de få timene vi har sammen i løpet av døgnet. Arbeidet er viktig, men barna kommer først :) tror nok kvalmen hadde vært bedre også om jeg ikke presset meg sånn på jobb. Denne gangen håper jeg at jeg har vett til å gjøre det annerledes - både for min lille sønn, for spiren i magen og for meg - og til syvende og sist mannen også ;)

Jeg er i 100% jobb i ferskvare. Litt utfordrende noen dager pga tidlig vakter om morgningen og kvalme av lukter og når jeg blir sulten. Men ellers går det greit enn så lenge. Er 6+4 i dag, og håper å holde det "hemmelig" på jobb en god stund til. Så jobber og står på fremdeles.

6+6, og kvalm, kvalm, kvalm (men kaster ikke opp) og usigelig trøtt og sliten... Sov to timer midt på dagen i går, men gikk likevel og la meg klokka ni på kvelden :P Dette er det tredje svangerskapet mitt, og erfaringsmessig gir ikke kvalmen seg før i uke 16-19... Hurra... Husker jeg så med lengsel frem til 2. trimester første gang jeg var gravid, for da ble jo alt så mye bedre. Yea, right! Ja, ja, trøster meg med at det vil gi seg til slutt, og at jeg iallefall ikke ligger strak med hypermesis!

Anonymous poster hash: 0d288...e7d

Jeg har ikke hatt en eneste fraværsdag på grunn av dårlig form(kun på grunn av time hos gynekologen), og jeg jobber 100% i grunnskolen. Jeg fungerer greit på jobben, men er helt skutt når kvelden kommer. Føler ikke at jeg får gjort noe fornuftig når det gjelder hobbyer, husarbeid eller sosiale aktiviteter. 

Krysser fingrene for at 2. trimester blir bedre :)

Ingen sykemelding men det er veldig vanskelig å gå på jobb om morgenen. Er trøtt og kvalm hver morgen, men når jeg første er kommet meg på jobb er det ingen problem. Etter middagstid når mini krever mye oppmerksomhet er jeg UTSLITT! Synes det er veldig dumt at jobb skal slite meg så mye ut at det går over på mini! Men det blir sikkert bedre etter hvert. Er 7+2.

Gjest anouschka with Love

Karrer meg til jobben. Pes med 70 min hver vei. Det verste er nok at kvalmen startet på kvelden og fortsatte inn i natta før den ble med "rundt" hele døgnet. Trøttheten har vært tyngst, men i dag kjente jeg en lettelse! Bank i bordet- håper det varer! :-)

Har vært irritabel inni meg, helt tom for energi og glede av denne formen men nå, håper inderlig at første bølge er over!!

Jobber 50% på hjemmekontor og 50% på kontoret frem til jul.

Annonse

Er 6+1 i dag, og formen er egentlig helt grei. Jobber, men ligger på sofaen hele kveldene. Er sliten i kroppen, og ekstreemt trøtt! Har en del strekkinger i livmoren om dagen, noe som ikke er så godt. Men ellers er formen fin, ingen kvalme eller hodepine.

Jeg er bare 5+4, men er foreløpig i fin form. Ikke noe kvalme, men det kan jo absolutt være at den kommer.

Ikke noe problemer med å jobbe på sykehuset, selv om en del av kollegaene mine har funnet ut at jeg er gravid allerede. Det er plutselig endel pasienter jeg ikke kan ha.. ;)

Er 6+4 i dag, og ikke sykemeldt. Er som de fleste andre her UTSLITT etter jobb, og uggen og sliten hele dagen. Det skal mye til før jeg sykemelder meg, men så har jeg også kontorjobb, flexitid og mulighet for hjemmekontor. Så dette skal nok gå bra:)

Formen er elendig!!

Men nå er det fordi jeg er syk da.. Kjempeforkjøla og hjemme med 1-åringen som er syk..

Men sånn ellers er jeg kjempetrøtt og tidvis veldig kvalm. Men er ikke så ille at jeg ikke kan gå på jobb, selv om det hadde vært superherlig å være hjemme og slappe av..

Var mer sykemeldt i starten sist, håper å være mindre sykmeldt denne gangen. Var utrolig sliten mot slutten sist, så blir jeg sånn denne gang og, kommer jeg til å trappe ned jobbinga mot slutten.

• 4 uker senere...

Er nå 5+5 og formen er fin. Jobber 100%, går til og fra jobb hver dag (halvtime hver vei), blir plutselig veldig sulten, og kan bli litt småuggen og andpusten av å gå opp trapper eller andre anstrengelser. Men blir mye sofaen når jeg kommer hjem for å samle litt krefter til å f.eks. dra å handle, lage middag osv. Men det går helt fint. Litt murringer og nokså oppblåst, og bryster som har blitt dobbelt så store. Nokså trøtt på kvelden, men når jeg legger meg får jeg ikke sove med det første, og våkner gjerne et par ganger i løpet av natten for å gå på do. Men ut fra hva mange andre her skriver skal jeg ikke klage  :closedeyes:

Jeg er bare 5+4, men er foreløpig i fin form. Ikke noe kvalme, men det kan jo absolutt være at den kommer.

Ikke noe problemer med å jobbe på sykehuset, selv om en del av kollegaene mine har funnet ut at jeg er gravid allerede. Det er plutselig endel pasienter jeg ikke kan ha.. ;)

Jeg jobber på sykehus selv, men har ikke jobbet så lenge. Hvilke typer pasienter holder du deg unna? :)

Jeg jobber på sykehus selv, men har ikke jobbet så lenge. Hvilke typer pasienter holder du deg unna? :)

Vi gir mye cytostatika hos oss, og må derfor holde meg unna både de som får kur, og flere dager etter de har fått kur. Kan heller ikke ha pasienter med vannkopper og cmv og evt svineinfluensa dersom det blir aktuelt i år også.

Endel medisiner må vi også holde oss unna. Cytostatika i tbl form, immunsuppressive midler (tacrolimus, cell cept osv).

Vi gir mye cytostatika hos oss, og må derfor holde meg unna både de som får kur, og flere dager etter de har fått kur. Kan heller ikke ha pasienter med vannkopper og cmv og evt svineinfluensa dersom det blir aktuelt i år også.

Endel medisiner må vi også holde oss unna. Cytostatika i tbl form, immunsuppressive midler (tacrolimus, cell cept osv).

Okei  :) Jeg jobber på medisinsk avd.  :) Vi har ofte pasienter som har fått kur, så de har jeg alltid passet meg litt for  :) Men jeg må innrømme jeg ikke er så flink til å holde meg unna tabletter, så dette må jeg begynne å tenke ekstra mye over nå! Er det sånn at man ikke bør styre med disse medisinene i det hele tatt, eller kan man bruke hansker?

Okei  :) Jeg jobber på medisinsk avd.  :) Vi har ofte pasienter som har fått kur, så de har jeg alltid passet meg litt for  :) Men jeg må innrømme jeg ikke er så flink til å holde meg unna tabletter, så dette må jeg begynne å tenke ekstra mye over nå! Er det sånn at man ikke bør styre med disse medisinene i det hele tatt, eller kan man bruke hansker?

Bør ikke jobbe med disse medisinene uansett (etter hva jeg har fått beskjed om)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...