SykepleierStudenten Skrevet 23. oktober 2013 #1 Skrevet 23. oktober 2013 Hei. Jeg skal begynne å sitte barnevakt for 3 barn på 9 år,6 år og 1,5 år. Det jeg lurer på er hva jeg kan "forvente" av betaling?Han på 9 klarer seg jo så å si selv, mens h*n på 6 år krever ganske mye av oppmerksomheten min, samt h*n på 1,5 også krever sitt. Er ikke alle gangene jeg skal ha alle 3 samtidig, hvor den yngste er hos noe familie og h*n på 9 sitter for seg selv og jeg kun skal tenke på h*n på 6.Enkelte dager er utover kveldens, samt noen dager hvor det kun er et par timer med et av barna. Er det en "timeslønn" jeg kan foreslå? Kan jeg forvente mere på kvelden enn på dagen?Hvordan skal jeg skille mellom betaling når jeg har alle 3, i forhold til et par timer med h*n på 6? Setter pris på inspill
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 26. oktober 2013 #2 Skrevet 26. oktober 2013 Vi betaler ca 100 kr timen på kvelden til vår bernevakt, pleier å gi et rundt beløp for en kveld. Betalter det samme om det er en eller to av barna som er hjemme. Hva du skal forvente på dagtid er jo litt avhengig av dealen tenker jeg. Er du dagmamma som tar barna tiltt ekstra på kveldene ville jeg nok ha regnet dagmammasats på dagtid og mer på kvelden. Hadde jeg brukt min barnevakt på dagtid en sjelden gang hadde jeg nok ikke betalt så mye mindre enn hun får på kvelden. Hva du kan forbente deg i timelønn vil nok også være avhengig av hvor mye du skal passe dem tenker jeg. Det burde kanskje ikke det, men de må jo faktisk ha råd til å betale deg. Jeg ville ha hørt litt hvor mye du skal jobbe og fordelingen mellom dag og kveld. Så får derer diskutere litt å bli enig om lønna. Har vært diskusjoner her inne tidligere om hva som er normalt å betale en barnevakt, og har fått inntrykk av at dette varierer en del men tror ikke det er vanlig å få mye over 100kr, heller mindre...
SykepleierStudenten Skrevet 22. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2013 Greit med litt inspill fra andre. Snakket med h*n som ville jeg skulle sitte barnevakt, og fikk et forslag om å få betalt 30kr for 1 barn, 40 kr for to barn og 50 kr for alle tre barna. Dette takket jeg nei til. Ettersom hun trengte barnevakt 2-3 timer sammenhengende så ville jeg ikke få så mye ut av det når jeg i tillegg måtte kjøre til de, samt hente barna i barnehage/skole. Jeg vet ikke om det var frekt av meg å takke nei til dette pga pris, men synes det var litt for lite å sitte igjen med etter en kveld som barnevakt. Nå har jeg deriom fått et nytt tilbud fra noen andre som tilbyr meg 80 kr på dagtid for 2 stk og 100 kr på kveldstid. Jeg får minstebeløp uansett hvor lenge jeg sitter på hvertfall 200 kr bare for oppmøte. For min del høres dette ut som en mere rimelig deal for begge sin side. Foreldre skal jo ikke bli ruinert av å ha barnevakt en kveld, men jeg som barnevakt skal også sitte igjen med noe etter jeg har vært der flere timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå