BillieNickwill Skrevet 23. oktober 2013 #26 Skrevet 23. oktober 2013 Tja, jeg har rett og slett fått andre verdier i livet etter at jeg ble mor. Før var jeg mager (konstant på slankern), alltid sminket og pyntet. Nå har jeg 10 kilo ekstra, bruker lite sminke og går i enkle anonyme klær, men har det så mye bedre med meg selv. Deilig å få fokus vekk fra eget ytre og bare kose seg og ha det godt med de nære ting.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #27 Skrevet 24. oktober 2013 Forfalle? Neida, bare shabby chic Anonymous poster hash: 23786...b03
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #28 Skrevet 24. oktober 2013 Derfor så benytter jeg meg av botox og andre egenpleieprodukter... Men det er vel gæli det også? At man pleier seg for mye? Såklart! Du forsømmer jo barna dine. Jeg ble kjeftet huden full av en eldre dame for noen dager siden. Min mor og jeg + baby var i byen for lunsj og trilletur, også hadde jeg timeavtale til påfyll av Restylane. Min mor trillet babyen en tur rundt i byen mens jeg var på timen min. Da jeg kom ut igjen stod de og hadde ventet i toppen 5 minutter. Hun gamle damen kom "løpende" bort og kalte meg helt tullerusk som brukte barnevakt for at jeg skulle gå der og få oppblåste lepper for å føle meg bedre. Herrefred. Baby sov søtt hele tiden i pass av mormoren sin. Ble helt satt ut. Men for å svare spørsmålet, nei. Jeg har ikke "forfallt". Er verken bedre eller værre en før. Ikke spesielt pen, men ikke spesielt fæl heller. Jeg liker ta vare på meg selv og bruke litt alenetid på å føle meg bra. Anonymous poster hash: de4ce...5a5 Det er slikt som kalles "Damn if you do, damn if you don' t" . Anonymous poster hash: 0dfbf...74a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #29 Skrevet 24. oktober 2013 Haha dere tuller ikke? Botox og Restylane? Erre mulig. Putte gift i kroppen? Dere blir sikkert lekre når dere blir 55 og det ikke holder og dere må ty til ansiktsløft. Skrekk og gru. Takke meg til eldes naturlig. Anonymous poster hash: 9ecd6...d99 Hvorfor skulle jeg tulle om det? Og om det er det du tror skjer, så foreslår jeg at du leser deg litt opp på temaet før du uttaler deg om noe du tydeligvis ikke er helt stødig på! Anonymous poster hash: de4ce...5a5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #30 Skrevet 24. oktober 2013 Forfalle gjør jeg ikke. Etter 3 barn er jeg like interessert i å se best mulig ut,så jeg sminker meg hver eneste dag (tar lengre tid nå da,flere rynker og blåere under øynene ) vasker håret annenhver dag, klipper håret en gang i året,farger det selv når det trengs, går i klær jeg føler meg fin i (les:skinnyjeans og en tøff genser)holder meg slank, trener ikke (har aldri gjort det,har gode gener og spiser sunt) og går rundt og føler meg vel. Har aldri likt å sett ut som et dass,heller ikke før jeg fikk barn (6 år siden) Anonymous poster hash: a8e02...510
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #31 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har rett og slett ikke krefter til å rette ut hår, sminke meg, ta hudpleie, trene osv hver dag. Sminke/hår blir fikset før jeg skal på besøk etc, men ellers sjeldent. Jeg har ingen ønsker om å forfalle, og misliker sterkt det dradde trynet (og kroppen) som møter meg i speilet hver dag. Flere ting spiller inn her, og jeg skjønner ikke helt hvem jeg skal pynte meg for. Barna bryr seg ikke, og samboer er ikke stort bedre selv. Kanskje en dag finner jeg gnisten igjen, for jeg ønsker ikke å se ut som en grå mus till the end of my days Anonymous poster hash: 22a19...7e0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #32 Skrevet 24. oktober 2013 Neida, jeg jobber bare for å komme ned på mannens nivå. Anonymous poster hash: a9d67...45a
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #33 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kunne vært en som "Lot seg forfalle"...Siden jeg var den "eneste i verden" som ikke gikk ned etter graviditet, selv med ganske sundt kosthold, og trening 3-4 gang i uka..Etter 6 mndr, var jeg fortsatt over 25 kilo tyngre enn FØR jeg ble gravid, og mammabukser var det ENESTE jeg fikk på meg...Skjønner da at det er lett og drite i hele treninga og slutte og bry seg om hva man putter i munnen..Men så er det dette med helsa da. Om jeg ikke fikk SYNLIG sunnere kropp, så vil jo uansett sunne matvaner og trening gjør godt for helsa? Så jeg trente på og fokusere på velvære, helse og det og holde meg frisk. Da fokuset ble byttet fra trening og mat for lekker kropp, til trening og mat for SUNN kropp, så tok det meg 3 år og komme ned til før gravidevekta... Med nummer to levde jeg som jeg hadde "lært" etter første svangerskap, la på meg 11 kilo, og etter 3 mndr var alle kilo av, uten at jeg gjorde det spøtt annet enn og leve like aktivt og sundt som før.... Og jeg tror at jeg her "knekte koden" mtp det og "ikke la seg forfalle"....Man må slutte og sammenlikne seg med alle andre utseendemessig, man må slutte og sette seg kroppslige mål man uansett ikke ville nådd, og man må lære seg og elske det faktum at man kan få barn SÅ må man tenke på dette/dise barna og hva man må gjøre for og kunne leve sammen med de lengst mulig, være aktiv sammen med de lengst mulig, ha styrke nok til og gå gjennom barnas motgang og oppturer med de lengst mulig og holde seg frisk og ung lengst mulg.. Jo, man må ta vare på seg selv..Og selv om man ikke løper marathon, eller trener styrke med mål om fitnesskonkurranse, så kan man leve sundt, trene og få god helse UTEN at det går ut over tid med barn, eller husarbeid..1time TV titting kan byttes ut med 40 min EKSTREMT effektiv trening for styrek og/eller kardio, pluss en dusj Matvaner sier seg selv er lett og endre, uten at det går ut over barna, snarere tvert mot jeg syens det blir feil nåe man sier "man prioriterer bort trening og utseende" mot tid med barna....Jeg synes det er motsatt...Om man ikke beveger seg nok så prioriterer man bort tid med barna, ved at man risikerere et kortere eller mindre aktivt liv sammen med de...Trenign er IKKE for utseende, det er for helse..Sun mat er IKKE for og se pen ut, det er for og holde seg frisk...Utseendes eventuelle frobedringer er en positiv bi-virkning av sunn livsstil...Man blir uansett ikke seende verre ut Og nå det kommertil "forfall" mtp plutselig slutte farge eller klippe hår, sminke seg osv....Ja,da er det mer latskap enn prioriteringer. Slikt kan gjøres uten at man tar tid fra barna..Evt skaff en farge man kan vedlikeholde i hjemmet og en frsiyre osm er lett og ordne selv...Slik at man slipper timer i frisørstolen hver 5-6.uke fo retterfarging ,klipp og legg Det skjønner jeg kan bli stress, men om det er alternativet til bustete, musgrått ellers ustelt hår, så vil jeg informere om at det FINNES mellomting Anonymous poster hash: 01e68...d7f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #34 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kunne vært en som "Lot seg forfalle"...Siden jeg var den "eneste i verden" som ikke gikk ned etter graviditet, selv med ganske sundt kosthold, og trening 3-4 gang i uka..Etter 6 mndr, var jeg fortsatt over 25 kilo tyngre enn FØR jeg ble gravid, og mammabukser var det ENESTE jeg fikk på meg...Skjønner da at det er lett og drite i hele treninga og slutte og bry seg om hva man putter i munnen..Men så er det dette med helsa da. Om jeg ikke fikk SYNLIG sunnere kropp, så vil jo uansett sunne matvaner og trening gjør godt for helsa? Så jeg trente på og fokusere på velvære, helse og det og holde meg frisk. Da fokuset ble byttet fra trening og mat for lekker kropp, til trening og mat for SUNN kropp, så tok det meg 3 år og komme ned til før gravidevekta... Med nummer to levde jeg som jeg hadde "lært" etter første svangerskap, la på meg 11 kilo, og etter 3 mndr var alle kilo av, uten at jeg gjorde det spøtt annet enn og leve like aktivt og sundt som før.... Og jeg tror at jeg her "knekte koden" mtp det og "ikke la seg forfalle"....Man må slutte og sammenlikne seg med alle andre utseendemessig, man må slutte og sette seg kroppslige mål man uansett ikke ville nådd, og man må lære seg og elske det faktum at man kan få barn SÅ må man tenke på dette/dise barna og hva man må gjøre for og kunne leve sammen med de lengst mulig, være aktiv sammen med de lengst mulig, ha styrke nok til og gå gjennom barnas motgang og oppturer med de lengst mulig og holde seg frisk og ung lengst mulg.. Jo, man må ta vare på seg selv..Og selv om man ikke løper marathon, eller trener styrke med mål om fitnesskonkurranse, så kan man leve sundt, trene og få god helse UTEN at det går ut over tid med barn, eller husarbeid..1time TV titting kan byttes ut med 40 min EKSTREMT effektiv trening for styrek og/eller kardio, pluss en dusj Matvaner sier seg selv er lett og endre, uten at det går ut over barna, snarere tvert mot jeg syens det blir feil nåe man sier "man prioriterer bort trening og utseende" mot tid med barna....Jeg synes det er motsatt...Om man ikke beveger seg nok så prioriterer man bort tid med barna, ved at man risikerere et kortere eller mindre aktivt liv sammen med de...Trenign er IKKE for utseende, det er for helse..Sun mat er IKKE for og se pen ut, det er for og holde seg frisk...Utseendes eventuelle frobedringer er en positiv bi-virkning av sunn livsstil...Man blir uansett ikke seende verre ut Og nå det kommertil "forfall" mtp plutselig slutte farge eller klippe hår, sminke seg osv....Ja,da er det mer latskap enn prioriteringer. Slikt kan gjøres uten at man tar tid fra barna..Evt skaff en farge man kan vedlikeholde i hjemmet og en frsiyre osm er lett og ordne selv...Slik at man slipper timer i frisørstolen hver 5-6.uke fo retterfarging ,klipp og legg Det skjønner jeg kan bli stress, men om det er alternativet til bustete, musgrått ellers ustelt hår, så vil jeg informere om at det FINNES mellomting Anonymous poster hash: 01e68...d7f Helt enig i alt du skrev! Anonymous poster hash: de4ce...5a5
Gjest Frøken Regine Skrevet 24. oktober 2013 #35 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er søstra til Kristopher Schau og forfall er mitt mellomnavn
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #36 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke alle som prioriterer egenpleie, trening, shopping etc.når de har fått barn. Jeg synes at det er spesielt viktig å ta vare på seg selv under graviditet, etter fødsel og som mor, men folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg har et stort behov for å pynte meg, men for andre er dette uviktig. Jeg synes personlig at dette er litt rart, men jeg har full respekt for at noen småbarnsmødre prioriterer annerledes enn meg Jeg lurer skikkelig på åssen du ser ut jeg Hun er mørkblond, ganske lys i huden og lubben. Har hatt bilde av seg selv her inne. Anonymous poster hash: 2c38e...e79
Syrin84 Skrevet 24. oktober 2013 #37 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Hvis jeg skal på seinvakt, leverer jeg datteren min på skolen uten at jeg har dusjet og sminket meg, og gjerne i "koseklær".. Så drar jeg hjem og nyter en laang frokost for meg selv, og en laaang dusj uten masing.. Off, jeg kommer ALDRI til å gidde å stelle meg før levering. Da konsentrere jeg meg heller om å ordne datteren min. Jeg ser nok ganske forfalt og trøtt ut når jeg leverer, men dusjer som regel, og bruker sminke før jeg skal ut av huset flere timer eller på jobb.. Endret 24. oktober 2013 av KlarForBarnNr2
Bustetroll Skrevet 24. oktober 2013 #38 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke alle som prioriterer egenpleie, trening, shopping etc.når de har fått barn. Jeg synes at det er spesielt viktig å ta vare på seg selv under graviditet, etter fødsel og som mor, men folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg har et stort behov for å pynte meg, men for andre er dette uviktig. Jeg synes personlig at dette er litt rart, men jeg har full respekt for at noen småbarnsmødre prioriterer annerledes enn meg Jeg lurer skikkelig på åssen du ser ut jeg Hun er mørkblond, ganske lys i huden og lubben. Har hatt bilde av seg selv her inne. Anonymous poster hash: 2c38e...e79 Har jeg ikke sett, hehe. Ser i alle fall for meg en veldig pen jente !
MammantilNurket Skrevet 24. oktober 2013 #39 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke alle som prioriterer egenpleie, trening, shopping etc.når de har fått barn. Jeg synes at det er spesielt viktig å ta vare på seg selv under graviditet, etter fødsel og som mor, men folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg har et stort behov for å pynte meg, men for andre er dette uviktig. Jeg synes personlig at dette er litt rart, men jeg har full respekt for at noen småbarnsmødre prioriterer annerledes enn meg Jeg lurer skikkelig på åssen du ser ut jeg Hun er mørkblond, ganske lys i huden og lubben. Har hatt bilde av seg selv her inne. Anonymous poster hash: 2c38e...e79 Har jeg ikke sett, hehe. Ser i alle fall for meg en veldig pen jente !Mørk brunt hår (langt), gråblå øyne, under 160 cm.høy ... og tja ... lubben, gravid, yppig ... kjært barn har mange navn Synes nå at kroppen min er ganske fin jeg, da.Pen hud, velstelte negler, alltid sminket og elsker å pynte meg
Bustetroll Skrevet 24. oktober 2013 #40 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke alle som prioriterer egenpleie, trening, shopping etc.når de har fått barn. Jeg synes at det er spesielt viktig å ta vare på seg selv under graviditet, etter fødsel og som mor, men folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg har et stort behov for å pynte meg, men for andre er dette uviktig. Jeg synes personlig at dette er litt rart, men jeg har full respekt for at noen småbarnsmødre prioriterer annerledes enn meg Jeg lurer skikkelig på åssen du ser ut jeg Hun er mørkblond, ganske lys i huden og lubben. Har hatt bilde av seg selv her inne. Anonymous poster hash: 2c38e...e79 Har jeg ikke sett, hehe. Ser i alle fall for meg en veldig pen jente !Mørk brunt hår (langt), gråblå øyne, under 160 cm.høy ... og tja ... lubben, gravid, yppig ... kjært barn har mange navn Synes nå at kroppen min er ganske fin jeg, da.Pen hud, velstelte negler, alltid sminket og elsker å pynte meg
Bustetroll Skrevet 24. oktober 2013 #41 Skrevet 24. oktober 2013 Det er ikke alle som prioriterer egenpleie, trening, shopping etc.når de har fått barn. Jeg synes at det er spesielt viktig å ta vare på seg selv under graviditet, etter fødsel og som mor, men folk er forskjellige og har ulike behov. Jeg har et stort behov for å pynte meg, men for andre er dette uviktig. Jeg synes personlig at dette er litt rart, men jeg har full respekt for at noen småbarnsmødre prioriterer annerledes enn meg Jeg lurer skikkelig på åssen du ser ut jeg Hun er mørkblond, ganske lys i huden og lubben. Har hatt bilde av seg selv her inne. Anonymous poster hash: 2c38e...e79 Har jeg ikke sett, hehe. Ser i alle fall for meg en veldig pen jente !Mørk brunt hår (langt), gråblå øyne, under 160 cm.høy ... og tja ... lubben, gravid, yppig ... kjært barn har mange navn Synes nå at kroppen min er ganske fin jeg, da.Pen hud, velstelte negler, alltid sminket og elsker å pynte meg Som sagt , ser for meg deg som veldig pen! Jeg kan beskrives på flere måter jeg, haha. Enten med sminke, pent kledd, litt "elegant". Ellers, joggebukse, uten sminke og bustetroll Jeg føler ikke at jeg kler å dolle meg opp... :^)
3 i april Skrevet 24. oktober 2013 #42 Skrevet 24. oktober 2013 Hvorfor er det alltid snakk om mødre som forfaller ??? Vi har i det minste gått gravide, tatt det meste av nattevåk, amming ol, å det er slikt som kjennes på kroppen og formen og det ivertfall etter flere barn. Dessuten blir vi eldre med alt det innebærer av fine linjer, strekkmerker og hengepupper . Men hva med fedrene da ??? Min mann var 82 kg da han ble sammen med meg, nå 7 år senere veier han 100 kg.... Men han er veldig høy da så han er ikke feit, men ja han har fått en mage og er litt rundene i kinnene, å han han kan ikke skylde på graviditet heller :)Men jeg verken klager eller syter over det. Faktisk så bryr det meg ikke. Jeg elsker han uansett . Å jeg vet om svært mange menn som har forfallt mye mere enn det kona har, men det er det ikke en kjeft som nevner. Faktisk sitter flere av disse mennene å klager over at kona ikke har sprett rumpe eller sprettpupper lengre, men at de selv har fått både hengemage og hengerumpe i løpet av de siste årene nevner de ikke med et ord, for det er visst ikke så farlig det.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #43 Skrevet 24. oktober 2013 helt enig, går vel an å se bra ut selvom man har fått barn Anonymous poster hash: cac42...287
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #44 Skrevet 24. oktober 2013 Nei, no er eg ferdig med å forplante meg og føre slekta vidare, så då er det berre å forfalle og visne hen. Treng jo ikkje lokke nokon mann lengre. Jeg har heldigvis aldri trengt en mann. Menn har vært et fritt valg fra min side. Aldri noe jeg har trengt. Anonymous poster hash: 9dd0d...a19
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 24. oktober 2013 #45 Skrevet 24. oktober 2013 Prioriteringer jenta mi, prioriteringer :-) Jeg har aldri vært spesielt opptatt av utseende. Jeg liker ikke å shoppe, og har ikke noen spesiell stil. Jeg kan sminke meg hvis jeg skal noe spesielt, men synes det er dritkjedelig og bortkastet tid til vanlig. Jeg er likevel opptatt av å bevare helsen, så kosthold og aktivitet passer jeg på. Vekten min er helt perfekt i forhold til høyden min. Jeg er plaget av uren hud, og har mye kviser. Jeg hater de, og ønsker de dit pepperen gror, men gjør lite for å bli kvitt dem nå. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg og nedprioriterer det, men jeg har gitt opp.
skjotta Skrevet 24. oktober 2013 #46 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg har aldri gidda å sminke og stelle meg hver dag. Det gjør jeg forysatt ikke selv om jeg har blitt mamma. "I clean up nice" passer godt på meg, og det holder jo godt på spenningen i forholdet da. Mannen liker at jeg ser ekstra flott ut når vi skal noe der jeg føler for å dolle meg litt ;-)
soleia Skrevet 24. oktober 2013 #47 Skrevet 24. oktober 2013 Nei, no er eg ferdig med å forplante meg og føre slekta vidare, så då er det berre å forfalle og visne hen. Treng jo ikkje lokke nokon mann lengre. Jeg har heldigvis aldri trengt en mann. Menn har vært et fritt valg fra min side. Aldri noe jeg har trengt. Anonymous poster hash: 9dd0d...a19 Du treng vel eit mannleg innslag for å forplante deg du og.. ?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #48 Skrevet 24. oktober 2013 Nei, no er eg ferdig med å forplante meg og føre slekta vidare, så då er det berre å forfalle og visne hen. Treng jo ikkje lokke nokon mann lengre. Jeg har heldigvis aldri trengt en mann. Menn har vært et fritt valg fra min side. Aldri noe jeg har trengt. Anonymous poster hash: 9dd0d...a19 Du treng vel eit mannleg innslag for å forplante deg du og.. ? Trenger du en ku for å lage pannekaker? Anonymous poster hash: 9dd0d...a19
juniprins2014 Skrevet 27. oktober 2013 #49 Skrevet 27. oktober 2013 Gjør det i håp om at mannen skal gå fra meg. Tør ikke gå fra han selv for han er så sinna. Anonymous poster hash: e3a97...4d8 dette høres bare trist ut... har du sjekket opp evt krisehjem? eller spar opp penger, når du har nok til dep på ny leilighet, fått ordnet ny jobb så bare drar du.. pakk ned det du vil og ta me unga og dra..
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2013 #50 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor er det alltid snakk om mødre som forfaller ??? Vi har i det minste gått gravide, tatt det meste av nattevåk, amming ol, å det er slikt som kjennes på kroppen og formen og det ivertfall etter flere barn. Dessuten blir vi eldre med alt det innebærer av fine linjer, strekkmerker og hengepupper . Men hva med fedrene da ??? Min mann var 82 kg da han ble sammen med meg, nå 7 år senere veier han 100 kg.... Men han er veldig høy da så han er ikke feit, men ja han har fått en mage og er litt rundene i kinnene, å han han kan ikke skylde på graviditet heller :)Men jeg verken klager eller syter over det. Faktisk så bryr det meg ikke. Jeg elsker han uansett . Å jeg vet om svært mange menn som har forfallt mye mere enn det kona har, men det er det ikke en kjeft som nevner. Faktisk sitter flere av disse mennene å klager over at kona ikke har sprett rumpe eller sprettpupper lengre, men at de selv har fått både hengemage og hengerumpe i løpet av de siste årene nevner de ikke med et ord, for det er visst ikke så farlig det. For ikke å snakke om hengepung. Nei det skal vi ikke snakke om. Anonymous poster hash: 3f80d...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå