Gå til innhold

Fersking med 1000 spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Då var vi også endelig i gang som "prøvarar". Men så klussa det seg litt med ein gong. Håpar nokon har nokre svar eller tips til meg.

Eg har hatt kobberspiral i ca 3,5 år, tok den ut 1. oktober, og då kunne gyn fortelle meg at eg hadde ein kommande EL. Ho kunne vise meg ein stor eggpose som var klar i den eine eggstokken min. Vi skreid iherdig til verks samme kveld :rolleyes:

Først den 6.oktober merka eg det velkjente eggløysningsslimet.

No har det gått 33 dagar siden forrige mens (og 17 dagar etter antatt EL), og eg tok ein negativ test seinast i går (men ikkje på morgenurin). Tok også ein negativ på IKM. Har syklus på mellom 25 - 30 dagar til vanlig.

Eg har ingen av dei vanlige mens-symptoma, så føler ikkje at den er rett rundt hjørnet.. Ikkje søtsug, murring eller kort lunte.

Føler på meg at eg er gravid, men forstår (etter mykje snoking på nettet) at det er veldig vanlig å få alle gravid-symptom uten å vere gravid, spesielt når ein prøver.

Spørsmåla mine er først og fremst:

1) Kan eg vere gravid uten å få positiv test når eg er så pass lenge over tida?

2) Kan det vere at eg har hatt EL seinare enn eg i utgangspunktet trudde, og at mensen derfor er såpass forsinka?

3) Kan det vere at eg ikkje har hatt EL i det heile tatt denne måneden, og derfor ikkje får mensen?

4) Kan kobberspiral påvirke mensperioden min?

:blink::wacko:  Blir heilt sprø her :o

Er det nokon som kan hjelpe ein forvirra førstegangsprøver?

På førehand tuuuuusen takk :D

Fortsetter under...

Hei :)
Kan kanskje ikke gi deg svarene du er ute etter, men i allefall si at vi er i samme båt ;p bare at jeg sluttet på piller..

1) Det lurer jeg også på.. har til vanlig 30 dagers syklus.. og det er nå snart 14 dager siden jeg skulle hadd første dag med TR.. Får fortsatt negativ test og null TR.. Og har snakket med ei venninne, som sier at noen kan det ta lang tid før testen viser positiv.. og at man etterhvert burde vurdere å dra til lege å ta blodprøve..?!?!

2) Det kan være en mulighet ja.. TR kommer som regel 14 dager etter EL..

3) Nok et spørsmål som jeg også lurer på.. Vil det da komme EL snart da? eller TR? og hvor lenge skal man vente før man burde bli urolig? :/

4) Det kan godt hende.. har ikke brukt spiral, men har ei venninne som plutselig fikk syklus på 60 daga før den ble normal igjen.. 

Er nesten litt forvirrende å være førstegangsprøver.. Har i det siste prøvd å ro ned tankene rundt dette, men er vanskelig ja ;p

Håper noen kan gi deg litt bedre svar en meg ;)

Mulig dere begge bør prøve å teste EL, kan være at kroppen deres kødder litt med dere i startfasen av både graviditet og prøving. Dersom dere ikke får mensen så kan dere evnt dra til lege for å ta en blodprøve og sjekke hcg og stigning evnt. 

Du som har brukt spiral kan bruke litt tid på å komme inn i "modus" igjen for kroppen din må vel få ut alle hormonstoffene som har ligget i kroppen din i såpass lang tid. Det kan ta opptil ett år det der.. 

Anonymous poster hash: 8f1dd...b43

Takk for svar begge to :)

Ja, mange spørsmål, og ikkje så lette å svare på når det bare er kroppen som veit svaret.

Eg har hatt kobberspiral, og den inneheld jo ikkje hormon, det er derfor eg syns det er så rart at den skal ha klart å forstyrre syklusen min.

Har lest litt rundt og funne ut at eg kanskje er stressa, og har veldig fokus på at mensen må komme snart, og at eg derfor er med på å fucke det til for meg sjølv.

Har bestilt eggløysningstestar på nettet no, så har tenkt å begynne å teste. Og om ikkje det har skjedd noko innan neste helg, så må eg til legen. Tok ein ny test i dag og den var negativ.. Er nok uansett ikkje gravid, det føler eg på meg..

Jaja, Mon23, vi får bare prøve å slappe av :wacko:

Endret av Ella81

Hei, Jeg kan ikke svare deg på dette med spiral å slikt, meen, jeg og sambo prøvde i nesten 2 år før jeg ble gravid.. jeg har alltid hatt mensen på dagen, men det var flere ganger at den var "forsinket" rett og slett pga jeg tenkte og tenkte og tenkte ALT for mye på det med å bli gravid.. Det var så stort ønske og jeg gjorde ikke annet enn å tenke "er jeg gravid??" og da ble det heeelt tull på når mensen skulle komme.. Fikk beskjed om å ikke tenke så mye på det..joda, det er lett å si det, men innmari vanskelig å ikke tenke på det å bli gravid når det ikke er annet man ønsker seg.. først da bestemoren min ble syk og døde, slutta jeg å tenke på det, og 1 mnd senere var jeg gravid, og sitter nå med ei lita tulle på snart 1 år :) Vi har akkurat bestemt oss for å begynne å prøve igjen, og kjenner litt på det med å ikke tenke så mye på det allerede..MÅ bare roe helt ned, selv om det er vanskelig.. det er mitt beste råd! Masse lykke til! :))

hahaha, Stoltmamma_86! Dessverre akkurat slik eg trur det er. Stressar opp kroppen min.. Er ikkje så veldig opptatt av at eg skal blir gravid, men er meir oppkava ved tanken på at mensen aldri kjem..

Uff, nei, eg håpar ikkje at det er eit dødsfall som skal til.. Hyggelig å høyre at det gikk til slutt iallefall :)

Takk for svar!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...